Graviditet og dyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Lige præcis. Vores har bestemt også været igennem ødelægge-ting stadiet, som han er kommet over igen, også derfor jeg faktisk tror på, at han nu reagerer på graviditeten mere end at han bare er blevet en slambert igen Og det lyder til at vores hunde er meget ens

Jeps.. Lige nu ligger han og sover på ryggen... Benene lige i vejret... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

MaybeBaby

MoarJ skriver:

Jeps.. Lige nu ligger han og sover på ryggen... Benene lige i vejret... 

Åh jo, det kender jeg ALT til. Det er nok det vi har flest billeder af (Ja, det er vist et tegn på, at vi endnu ikke har andre børn end ham med alle de billeder )

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Åh jo, det kender jeg ALT til. Det er nok det vi har flest billeder af (Ja, det er vist et tegn på, at vi endnu ikke har andre børn end ham med alle de billeder )

Sådan var det også her inden jeg fødte... Og faktisk stadig det samme... 

Anmeld

13. april 2011

Jemion

Nårh hvor er han da bare kær og passer godt på mor og bebs 

Vi har 2 katte som også har ændret adfærd efter jeg er blevet gravid, en af dem er normalt meget reserveret men er begyndt at ligge sig hos mig når jeg ligger på sofaen også bliver lillebror ellers æltet inde i maven  og sover hos os om aftenen hvilket han ikke plejer at gide..

Den anden ligger på ryglænet om aftenen indtil vi går i seng kan manden været gået ind og lægge sig og kalde på ham uden at han gider reagere men bliver troligt siddende og venter på jeg er færdig med at børste tænder og følger mig ind i seng så skal jeg lige fløjte på ham så hopper han op og lægger sig ved siden af mig og flytter sig ikke før vi står op igen 

Anmeld

13. april 2011

TbCp

Dejligt med sådan en beskytter

Mine forældre gamle hund oplevede jeg noget lignende med.

Jeg fik en meget slem depression og tog en dag hjem til mine forældre. Normalt kom Foxi drønende ud til mig og hoppede og dansede... men denne dag kom den lige så stille ud til mig og da jeg satte mig i en stol lagde den sig på mit skød, hvilket den normalt aldrig gjorde... Er sikker på at den kunne mærke at jeg havde det skidt.

Anmeld

13. april 2011

Mor til prinsessen :-)

MaybeBaby skriver:

Det kan det bestemt også være, men det eneste jeg har ændret er at gøre mig til en mere synlig leder overfor ham, så han ikke ser mig som "svag" mere ved fx at lade som om at jeg spiser lidt af hans mad inden han får noget (som en leder må), jeg går først ud ad døren og fortæller ham, at han skal blive indtil jeg har sikret mig, at det er okay for ham at gå ud. Og der har intet været siden.

Men jo som du siger, så kan det være så meget andet - men er overbevist om, at mange dyr kan mærke ændringen. Og så er det bare forskelligt hvordan den kommer til udtryk

har sgu aldrig hørt det med maden.... Her skal han sætte sig og først tage maden når vi siger værsgø.... også kan vi kalde ham til os under maden, og tage hånden nedi hans mad mens han spiser.....

Ja det er en gætte konkurrence med de hunde..... og det bliver det også med bebs

Anmeld

13. april 2011

MaybeBaby

Mor til prinsessen :-) skriver:

har sgu aldrig hørt det med maden.... Her skal han sætte sig og først tage maden når vi siger værsgø.... også kan vi kalde ham til os under maden, og tage hånden nedi hans mad mens han spiser.....

Ja det er en gætte konkurrence med de hunde..... og det bliver det også med bebs

Det har noget at gøre med, at lederen af flokken spiser maden først og resterne kan de lavere rangerende hunde så få. Jeg holder så skålen op og lyder som om jeg spiser lidt (tager gerne en kiks og spiser, der kan han jo ikke se) og så sætter jeg skålen og han venter selvfølgelig på, at jeg siger værsgo.

Det er også smart i forbindelse med, at han snart skal være storebror, at han ved at hans plads er i bunden af hierakiet, så der ikke bliver jalousi og lign. når baby kommer. Ikke at han på nogen måde føler sig over de børn han endnu har mødt, men forebyggelse er bedre end at skulle træne ham i det efter baby er født. Tror jeg har nok at se til der

Anmeld

13. april 2011

quindelist

MaybeBaby skriver:

Nej hvor hyggeligt Jeg har også opgivet at sætte mig ned i vores fatboy som lidt er blevet hundens stol nu, da der ellers ville ligge en 30 kg hund på min mave

Ja det er hyggeligt, -men lidt irriterende om natten

Det pudsige er at vores lille hund faktisk er gået i modsatte grøft, han er blevet en rigtig "fars hund" og forsøger ihærdigt at rykke mig ned i hierakiet... -lidt sjovt, for det plejer at være lige omvendt, han har fra starten sat mig som "førerhund" mens min mand har været sådan lidt tilfældigt placeret et sted under kattene.

Så jeg tager mine kampe med hunden for liiiiiiiiige at minde ham om hvem der bestemmer.

30 kg hund -det var ellers ikke så lidt!!  en noget andet kaliber end vores 1,7 kg rotte

Anmeld

13. april 2011

Den lykkelige

Århhvor ser han bare så sød ud!!!

Vi prøvede noget lignende med mine forældres katte da jeg var gravid.. De ville hele tiden være på maven og kræsede om mig og søgte hen til maven.. og det skal lige siges jeg aldrig sidder med de katte! Har jeg ikke gjort i 10 år snart.. for har katte allergi når de smyger sig op af mig osv.. Så jeg tror bestemt der er noget med at dyrene forstår det..

Anmeld

13. april 2011

Den lykkelige

Men derudover tror jeg også de kan fornemme andre ting..
Min farfar fik konstateret galoperende kræft her i sensommeren og døde så 14 dage efter..  Min mor tog pleje orlov og passede ham da hans ønske var at dø hos dem på landet og ikke på hospital.. Jeg er 100% sikker på deres dyr fostod det.. Deres to katte og deres hund var inde på værelset og ville op i sengen til ham.. Så jeg tror de mærker/ved mere end vi aner..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.