Er det sødt eller mærkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.758 visninger
27 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Gyllibik

Hej Damer

Igår var min mand, Yilmaz (5mdr) og jeg på Jensensbøfhus.

Vi sidder ved en af sofapladserne, og Yilmaz sidder i autostolen og får lidt kartoffelmos. Et par på ca. 45 år får plads lige ved siden af os.

Jeg er i mellemtiden blevet færdig med at spise, og tager Yilmaz op til mig. Parret sidder og dikker dikker til ham på afstand og Yilmaz spreder bredt med smil.

Vi sidder og venter på vores dessert alt imens leger parret stadig med Yilmaz på afstand. De får så deres rejecoktail, og damen har bestilt mørkt brød til. Hun tager så noget brød, maser det mellem to fingre og propper det i munden på mit barn, som lystigt gnasker i det  

Jeg var helt paf og sagde ikke noget. Min dreng har aldrig smagt brød før, og han må slet ikke få gluten endnu.

Kunne slet ikke finde ud af om det var sødt eller vildt vildt mærkeligt af hende. Det gør man da ikke, gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Sitrani

Haha.. er sikk erpå, at det nok var venligt ment, meeeeeen hun kunne jo godt lige spørge om han måtte få brød, og om det var okay, at hun lige valgte at dele sin mad med ham...... underligt, synes jeg! Og så én I slet slet ikke kender.... hmm.. Jeg havde måske kommet til at sige noget til hende, fordi det bare er lidt weird at gøre!!! Haha..

Anmeld

13. april 2011

Nettemor

nej det gør man barer ikke. og slet ikke uden at spørge først! hun ved jo ikke om han har allergi eller noget.

noget helt andet hvis det er venner eller familie men fremmede gør ikke sådan noget. og ikke engang mine venner og familie ville få lov før babyen er gammel nok til at få det. eller jeg syns han må få det!

Anmeld

13. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Gyllibik skriver:

Hej Damer

Vi sidder ved en af sofapladserne, og Yilmaz sidder i autostolen og får lidt kartoffelmos. Et par på ca. 45 år får plads lige ved siden af os.

Jeg er i mellemtiden blevet færdig med at spise, og tager Yilmaz op til mig. Parret sidder og dikker dikker til ham på afstand og Yilmaz spreder bredt med smil.

Vi sidder og venter på vores dessert alt imens leger parret stadig med Yilmaz på afstand. De får så deres rejecoktail, og damen har bestilt mørkt brød til. Hun tager så noget brød, maser det mellem to fingre og propper det i munden på mit barn, som lystigt gnasker i det  

Jeg var helt paf og sagde ikke noget. Min dreng har aldrig smagt brød før, og han må slet ikke få gluten endnu.

Kunne slet ikke finde ud af om det var sødt eller vildt vildt mærkeligt af hende. Det gør man da ikke, gør man?

Hun gjorde det nok i en go mening, men havde nok spurgt hende hvorfor hun gjorde det? Tror faktisk jeg var blevet en smule muggen på hende .. Mere fordi hun ikk ved hvordan han reagere på det? Hva nu hvis han havde haft allergi over for gluten? Så kunne hun idet mindste have spurgt dig først

Anmeld

13. april 2011

Den lykkelige

Ej det gør man ikke.. synes også det mærkeligt.. i sær med sådan et lille barn.. men altså stadig underligt selvom han havde været større også..

Anmeld

13. april 2011

Ni-ko-li-ne

Gyllibik skriver:

Hej Damer

jeg havde stoppet hende.... det mindste man kan gøre er at spørge først.... tænk hvis han var allergiker

Anmeld

13. april 2011

Nessie

Nej det gør man altså bare ikke!!!!

Jeg var blevet tosset. De ved jo ikke hvad barnet normalt får at spise, eller om han er allergidk over for noget.

Jeg har måttet stoppe mange mennesker rigtig tit, fordi de har været ved at stoppe chokolade, vingummier eller andet slik i munden på min søn.
Og det er ikke fordi han ikke kan tåle det, han får det bare ikke endnu.
Vi synes ikke der er nogen grund til at give ham alt det sukker.

Nå, men jeg synes det havde været helt i orden at tage det ud af munden på ham igen, og så forklare damen, at han altså ikke er stor nok til at spise sådan noget endnu. Men ville nok også blive totalt paf over det

Anmeld

13. april 2011

Lisbeth85

Hmm, jeg ville ikke tolke det som sødt, men nok nærmere mærkeligt. Altså hvis en vildt fremmed gjorde det ved mit barn på en restaurent, så ville den person få en besked med på vejen - og ikke en af de vildt hyggelige!

Man kan da i det mindste spørge, om han vil have lidt brød. SÅ har man da i det mindste en chance for at gøre til eller fra

Anmeld

13. april 2011

eElak

Mærkeligt - men ingen ond intention fra kvindens/parrets side, så på en måde også sød..

NU ved jeg godt at det ikke er til at sammenligne med.. og dog... For hver gang vi må købe noget mad med hjem fra pizzaria eller et lign. sted får min søn på 2 år altid tilbudt en slikkepind.. Meget sødt af pizzaejeren, men han skal bare ikke have lige det endnu...
Knægten er ikke interesseret, men alligevel så bliver de ved med at prøve (hvor jeg så siger til sidst at han ikke kan lide dem). Jeg var ikke blevet spurgt på forhånd om det var ok - ligesom i din situation

og nej, det er ikke tit at vi må købe maden med hjem - men det var samme eksempel med at det er en mærkelig handling, men med en sød intention bag... og så synes jeg ikke at slikkepinde just er noget for 2 årige ;-)

Anmeld

13. april 2011

Rosa

Ej, come on - det blev gjort i allerbedste mening fordi hun bare synes at din unge var så lækker - at det så var ret usmart er en anden ting, emn det var da helt klart gjort fordi hun blev så forelsket i barnet - og du kunne jo bare med et smil sige "uha, ej det er han vidst ikke gammel nok til endnu - den snupper mor lige" med et blink til hende  Hold op hvor skal man da godt nok passe på overfor andre mennesker hvis folk bliver sure over så lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.