Bagud mentalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.036 visninger
26 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige anonymt da jeg ikke vil udstille min veninde.

Sagen er den at hendes søn har fået lavet en undersøgelse hos DP'en. Han bliver tre år til sommer, men kan ikke snakke.

Testen viste at han er 1 år og 3 måneder mentalt. Grovmotorisk er han 4 år og finmotorisk er han 2 år og 6 måneder.

Der har været snak om børnepsykiater. Jeg tænker lidt autisme? Nogle der har forstand på sådan noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Anonym trådstarter

12. april 2011

Lone Jakobsen

gad vide hvordan de fik lavet den slags test jeg har selv et barn der "syner yngre end hans faktiske alder" men der er ikke blevet sat en alder på ham.

Anmeld

12. april 2011

Vingummien

Kan jo være svært at sige, men selvom der i det her tilfælde er stor forskel. Så er det ikke altid at børn er med på alle områder, som den alder de har. Og det betyder ikke at der er noget galt. Kan også være at der har været nogle ting i deres liv der har gjort at han er bagud på nogle områder. Men godt at de nu vil se på hvordan de kan hjælpe ham

Anmeld

12. april 2011

Vingummien

nutche skriver:

gad vide hvordan de fik lavet den slags test jeg har selv et barn der "syner yngre end hans faktiske alder" men der er ikke blevet sat en alder på ham.

De har et skema de går ud fra

Anmeld

12. april 2011

Lone Jakobsen

Vingummien skriver:

De har et skema de går ud fra

okay... hvor ærgeligt at den slags (åbenbart) ikke findes til de lidt ældre børn.

Anmeld

12. april 2011

Vingummien

nutche skriver:

okay... hvor ærgeligt at den slags (åbenbart) ikke findes til de lidt ældre børn.

Hvor meget ældre?

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

nutche skriver:

Der kom en børnepsykolog ned til Dp'en og så lavede de den test og de filmede ham også.

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Kan jo være svært at sige, men selvom der i det her tilfælde er stor forskel. Så er det ikke altid at børn er med på alle områder, som den alder de har. Og det betyder ikke at der er noget galt. Kan også være at der har været nogle ting i deres liv der har gjort at han er bagud på nogle områder. Men godt at de nu vil se på hvordan de kan hjælpe ham

Hvis man slet ikke kan snakke i en alder af snart 3 år, tænker jeg at den er ret gal

Anmeld

12. april 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Hvis man slet ikke kan snakke i en alder af snart 3 år, tænker jeg at den er ret gal

JA, selvfølgelig der skulle gerne være bare lidt snakken der. Men er ikke alle der snakker rent eller har så mange ord i den alder. Og så er det måske bare en tale pædagog der skal ind over der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.