Har du taget spisevaner fra barndommen med dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Dinna88

smillaluna skriver:

Ja i den grad! Desværre....

Jeg er vokset op alene sammen med en mor der brugte mad (søde sager) som en trøst. Når hun var ked af det (hvilket hun ofte var) sendte hun mig afsted til købmanden efter alverdens slik, chips og chokolade. Så åd vi det.... Det hele!

Da jeg kom i teenagealderen begyndte jeg at tage voldsomt på, og det resulterede i en heftig slankekur hvor jeg tabte mig 25 kg i løbet af kort tid. Jeg blev indlagt på psykiatrisk afd. hvor jeg var i 2 år.

Den dag i dag bruger jeg stadig slik og chokolade som en trøst når det hele er surt. Men jeg kan dog stadig nyde et godt stykke chokolade uden at det er for at trøste mig selv. Jeg elsker chokolade (som du vidst nok ved) og det giver jeg mig selv lov til at spise når jeg har lyst. Til gengæld ryger jeg ikke, så det må da retfærdiggøre det en lille smule

Det lyder bare SÅ hårdt det der, men du er jo kommet langt i dag 

Det er også en tilgang til det - jeg troede kun at folk ville skrive som jeg gør med f.eks. foretrukken mad osv. Men sikke en last du har taget med dig. Uh, ja, chokolade er jo også bare lækkert - hvis ikke du bare kunne sætte dig ned og nyde det, uden nogle "bagtanker", så ville det altså også bare være ærgeligt. 

Hæhæ, ja, det er en god undskyldning, jeg hefter mig lige på  Og så drikker jeg meget vand og dyrker motion - jeg MÅ godt spise chokolade

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

PsychedeliC

Nej det har jeg ikke.

Men det har min far helt bestemt. Han spiser én gang om dagen, der var ikke penge til andet dag gang da han er 1 ud af 8 søskende

Anmeld

12. april 2011

Faith

Dinna88 skriver:

Det lyder bare SÅ hårdt det der, men du er jo kommet langt i dag 

Det er også en tilgang til det - jeg troede kun at folk ville skrive som jeg gør med f.eks. foretrukken mad osv. Men sikke en last du har taget med dig. Uh, ja, chokolade er jo også bare lækkert - hvis ikke du bare kunne sætte dig ned og nyde det, uden nogle "bagtanker", så ville det altså også bare være ærgeligt. 

Hæhæ, ja, det er en god undskyldning, jeg hefter mig lige på  Og så drikker jeg meget vand og dyrker motion - jeg MÅ godt spise chokolade

Ups ja jeg kan godt se at det ikke helt var hensigten med tråden.... Beklager!

Anmeld

12. april 2011

twinny

jaah det har jeg.... jeg vil gerne have god brun sovs kogte kartofler og kød hver dag.... og fik også da jeg boede hjemme... hmmmm... også Mcd fik jeg også... det vil jeg stadigvæk gerne have... Men har en græker som kæreste, som er vant til ovnstegte kartofler med krydderier, salat, tzasiki og noget kød.... det vil han gerne  have hver dag... og puhhaaa det bliver kedeligt i længden med sådan nogle ovnstegte kartofler...

Så herhjemme er vi meget uenige om hvad vi skal have til aften...

Anmeld

12. april 2011

Isabella_mor

njaah. lidt måske. jeg laver det jeg kan lide af det mad jeg fik som barn...

her hos os er der så ikke fredagsslik, men når vi har lyst til snoller, så gør vi det.. når bettemanden bliver større kan han også få lidt fredagsslik til disneysjov... det er kun i orden at have en slikdag om ugen, eller hver 14 dag. men det er ikke noget vi har aftalt. vi vil helst at der skal gå længe før han får slik..

men vi kan godt lide at finde opskrifter der er helt anderledes og nye og forsøger os frem. nogle gange er vi uheldige og maden smager puha. og andre gange er vi heldige og det smager godt så prøver vi lidt forskelligt..

jeg fik ikke meget ris og pasta og den slags, eller krydderier for den sags skyld. det får vi meget nu.  det er helt klart meget bedre end kedelige kogte kartofler. men vi får skam kartofler. vi bager dem for det meste i ovnen, det smager bedst, kan dog godt koge dem engangimellem. især nye kartofler.

namme nam.

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

smillaluna skriver:

Ups ja jeg kan godt se at det ikke helt var hensigten med tråden.... Beklager!

haha, hold da op! Din indlæg er lige præcis som hensigtmæssigt som det skal være. 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

PsychedeliC skriver:

Nej det har jeg ikke.

Men det har min far helt bestemt. Han spiser én gang om dagen, der var ikke penge til andet dag gang da han er 1 ud af 8 søskende

Så han spiser fortsat kun  én gang om dagen, selvom der er råd til andet?

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

Baby-støv skriver:

jaah det har jeg.... jeg vil gerne have god brun sovs kogte kartofler og kød hver dag.... og fik også da jeg boede hjemme... hmmmm... også Mcd fik jeg også... det vil jeg stadigvæk gerne have... Men har en græker som kæreste, som er vant til ovnstegte kartofler med krydderier, salat, tzasiki og noget kød.... det vil han gerne  have hver dag... og puhhaaa det bliver kedeligt i længden med sådan nogle ovnstegte kartofler...

Så herhjemme er vi meget uenige om hvad vi skal have til aften...

Haha, I har det ligesom min kæreste og jeg! Vi kombinerer ret godt. Vi bor begge hjemme, men jeg er alene hjemme hver dag så det er mig der laver maden, så jeg bestemmer Når jeg er ude ved min kæreste sætter de pris på at jeg bestemmer hvad der skal laves, fordi det nærmest åbner en ny verden for dem Men det er nu det traditionelle kombineret med det veganske.

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Så han spiser fortsat kun  én gang om dagen, selvom der er råd til andet?

Ja stort set . Han skulle passe min søn hvor jeg siger at han bare skal tage noget mad og han havde intet taget og han havde passet min søn i 12 timer 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

njaah. lidt måske. jeg laver det jeg kan lide af det mad jeg fik som barn...

her hos os er der så ikke fredagsslik, men når vi har lyst til snoller, så gør vi det.. når bettemanden bliver større kan han også få lidt fredagsslik til disneysjov... det er kun i orden at have en slikdag om ugen, eller hver 14 dag. men det er ikke noget vi har aftalt. vi vil helst at der skal gå længe før han får slik..

men vi kan godt lide at finde opskrifter der er helt anderledes og nye og forsøger os frem. nogle gange er vi uheldige og maden smager puha. og andre gange er vi heldige og det smager godt så prøver vi lidt forskelligt..

jeg fik ikke meget ris og pasta og den slags, eller krydderier for den sags skyld. det får vi meget nu.  det er helt klart meget bedre end kedelige kogte kartofler. men vi får skam kartofler. vi bager dem for det meste i ovnen, det smager bedst, kan dog godt koge dem engangimellem. især nye kartofler.

namme nam.

Lyder lidt som om at I kar kombineret det I kender med det nye Sådan gør jeg også. Og ja - kartofler der har været i ovnen er bare lækre, personligt er jeg KÆMPE fan af hasselbagte kartofler, mums!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.