Har du taget spisevaner fra barndommen med dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
27 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Dinna88

Ja, det slog mig lige. Har I taget spisevanerne fra jeres barndom med til jeres voksen liv?

Jeg er vokset op med såvs, kartofler, kød og fredagsslik - meget kort sagt Og det er lidt sjovt hvordan det påvirker mine spisevaner i dag. Jeg spiser ikke kød, æg eller mæleprodukter, men jeg elsker en god sauce (sog ikke såvs ) og jeg ville ikke kunne leve uden kogte kartofler  Fredagsslik er smuttet, jeg spiser slik når jeg har lyst, og som jeg nu lyster det. Det er faktisk lidt ærgeligt fordi det var en god "tradition". Men jeg er også vokset op med rugbrød på madpakken, og oooh, hvor jeg elsker rugbrød, imens jeg kender personer der ALDRIG spiser det 

Derudover så var det ret sjovt da jeg mødte min kæreste. Hjemme ved ham spiser de ikke sauce - ALDRIG!! Og de spiser ikke traditionel mad - er kartoflerne f.eks. kogte, så er det til kartoffelsalat. Meget specielt! Og derudover så har han fået medisterpølse en enkelt gang i sit liv, imens vi spiste det meget ofte engang. Hjemme ved ham elsker de Italien hvor de har et hus, så de er meget obs på Italiensk mad, som jo er meget langt fra dansk mad 

Nå, hvilke erfaringer har I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Mira0911

Jeps... Især blodpølse... Mmmmm...... 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

MoarJ skriver:

Jeps... Især blodpølse... Mmmmm...... 

Åhhh, mums

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Dinna88 skriver:

Åhhh, mums

Var spændt på at se din reaktion... 

Var sikker på du synes det ret så ulækkert... 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

MoarJ skriver:

Var spændt på at se din reaktion... 

Var sikker på du synes det ret så ulækkert... 

Ork ja! Jeg fik kastopfornemmelser da jeg googlede det og så billederne Haha. Men sådan siger jeg ikke til folk. Jeg siger ikke "det du spiser er klamt!" direkte til dem, man er vel lidt høflig 

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Dinna88 skriver:

Ork ja! Jeg fik kastopfornemmelser da jeg googlede det og så billederne Haha. Men sådan siger jeg ikke til folk. Jeg siger ikke "det du spiser er klamt!" direkte til dem, man er vel lidt høflig 

Hehe okey.. Jeg synes det er ligesom kage agtigt... 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

MoarJ skriver:

Hehe okey.. Jeg synes det er ligesom kage agtigt... 

Kage?!  Det var en spøjs sammenligning. 

Men sådan har jeg det med lasagne - kan godt finde på at lave en lasagne, bare for at spise den, selvom jeg ikke er sulten, bare lækkersulten 

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Dinna88 skriver:

Kage?!  Det var en spøjs sammenligning. 

Men sådan har jeg det med lasagne - kan godt finde på at lave en lasagne, bare for at spise den, selvom jeg ikke er sulten, bare lækkersulten 

Hehe... Vi har hver vores særheder... 

Lasagne smager også fantastisk... 

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

MoarJ skriver:

Hehe... Vi har hver vores særheder... 

Lasagne smager også fantastisk... 

Ja, det er jo det

Uh, ja, det er bare SÅ godt. Mums, mums, mums!

Anmeld

12. april 2011

Faith

Ja i den grad! Desværre....

Jeg er vokset op alene sammen med en mor der brugte mad (søde sager) som en trøst. Når hun var ked af det (hvilket hun ofte var) sendte hun mig afsted til købmanden efter alverdens slik, chips og chokolade. Så åd vi det.... Det hele!

Da jeg kom i teenagealderen begyndte jeg at tage voldsomt på, og det resulterede i en heftig slankekur hvor jeg tabte mig 25 kg i løbet af kort tid. Jeg blev indlagt på psykiatrisk afd. hvor jeg var i 2 år.

Den dag i dag bruger jeg stadig slik og chokolade som en trøst når det hele er surt. Men jeg kan dog stadig nyde et godt stykke chokolade uden at det er for at trøste mig selv. Jeg elsker chokolade (som du vidst nok ved) og det giver jeg mig selv lov til at spise når jeg har lyst. Til gengæld ryger jeg ikke, så det må da retfærdiggøre det en lille smule

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.