Vægtstigning??? hvad er normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.580 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Miss HH

Hej alle sammen

Nu vil jeg prøve at skrive mit første indlæg herinde...

Jeg er gravid i uge 11 + 5 og skal til min første scanning på torsdag, jeg kan sleeeet ikke vente

Jeg skriver fordi jeg er nysgerrig efter at vide, om der er nogen der ved hvor meget det er normalt at tage på i løbet af graviditeten? Jeg har godt læst mig fren til hvor meget man burde tage på i alt. Men hvor meget burde man tage på efter 3 mdr., 4 mdr. osv.. ???

Vil meget gerne høre hvordan jeres situation ser ud

Knus fra Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Frøken J.

Hej alle sammen

Nu vil jeg prøve at skrive mit første indlæg herinde...

Jeg er gravid i uge 11 + 5 og skal til min første scanning på torsdag, jeg kan sleeeet ikke vente

Jeg skriver fordi jeg er nysgerrig efter at vide, om der er nogen der ved hvor meget det er normalt at tage på i løbet af graviditeten? Jeg har godt læst mig fren til hvor meget man burde tage på i alt. Men hvor meget burde man tage på efter 3 mdr., 4 mdr. osv.. ???

Vil meget gerne høre hvordan jeres situation ser ud

Knus fra Trine

Det kommer an på din startvægt Nu lavede jeg selv lige en graf i går med normalen og så min egen vægtstigning ud fra en graf fra Sundshedsstyrelsens side, men nu kan jeg ikke lige findet linket. I følge den er det normalt for en kvinde, der er normalvægtig ved graviditetens start at taget ca. 2 kilo på i 14. uge, 5 i 18. uge, 6 i 22. uge, 8 i 28. uge, 9 i 30. uge, 10,5 i 34. uge, 12 i 38. uge og 13-14 stykker i uge 40 Hvis man vejer for meget skal man tage lidt mindre på, vejer man for lidt skal man tage mere på. Men det er jo bare et gennemsnit og vejledende

Jeg er i 16. uge og har taget 1,8 på, så jeg ligger en anelse under snittet

Ps. Velkommen til og tillykke med graviditeten!

Anmeld

12. april 2011

Miss HH

Hej Secrets

og tuuusind tak for dit svar, det hjalp mig rigtig meget, jeg tror også jeg vil ind og lave min egen graf

Jeg er i uge 11+5 og har næsten taget 2 kg på, så det er måske slet ikke så slet alligevel (jeg er normalvægtig) - det er bare meget rart at kunne følge med, det skulle jo nødig tage overhånd

Rigtig god dag

Anmeld

12. april 2011

Fenja09

Først tillykke med bebsen

Jeg er i uge 21 og jeg har intet taget på. Jeg tabte mig 5,5 kg de først 3 mdr og derefter er der ikke røget noget på endnu, men det skal nok komme når jeg er lidt længere henne. Jeg har dog fået mave og ser gravid ud

/Fenja

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

Hybjerg skriver:

Hej Secrets

og tuuusind tak for dit svar, det hjalp mig rigtig meget, jeg tror også jeg vil ind og lave min egen graf

Jeg er i uge 11+5 og har næsten taget 2 kg på, så det er måske slet ikke så slet alligevel (jeg er normalvægtig) - det er bare meget rart at kunne følge med, det skulle jo nødig tage overhånd

Rigtig god dag

Nej, et par kilo er meget passende Men ja, man vil netop ikke have det tager overhånd. Man skal self. ikke være fanatisk, men nu tabte jeg mig selv 20-25 kilo inden jeg blev gravid, så jeg vil helst også undgå for meget vægt

Anmeld

12. april 2011

Miss HH

Ja lige præcis  Jeg tabte mig også 10 kilo inden, og det var jeg så glad for, så nu er jeg ekstra påpasselig - uden at være fanatisk

Anmeld

12. april 2011

Den lykkelige

Tror ikke man kan sige hvad der er normalt.. det jo vidt forskelligt.. Jeg vejede ALT for meget da jeg blev gravid og tog stadig 22 kg på..

Anmeld

12. april 2011

Miss HH

Nej det lyder til det er meget forskelligt fra person til person, jeg må lige se tiden an.. og så blive ved med at dyrke motion så godt jeg kan :-)

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Det er meget forskelligt hvordan vægten stiger... .

jeg har taget 8 kg på de første 4 mdr... 

Anmeld

12. april 2011

twinny

jeg er i uge 15 med tvillinger og jeg har intet taget på endnu.... så tror det er meget forskelligt...

Jeg æder og æder, har ikk kastet op. Faktisk har jeg tabt et kilo...

så jaah, meget forskelligt...

tillykke med graviditeten og velkommen til baby.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.