UPDATE: det første du tænker når du ser den her hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

*Toffee*

Hvis jeg bare var mig der kom gående, ville jeg ikke skifte fortov.

Hvis jeg kom gående med min egen hund ville jeg. Dette af to grunde.

Den ene er at jeg er MEGET selektiv med hvem min hund møder. Der skal være så stor sandsynlighed for et godt hunde møde som muligt, og er jeg det mindste i tvivl, så hilser de ikke. Ikke noget med at nogen skal sætte nogen på plads. Det skal være ren idyl.

Den anden grund er at jeg ikke så gerne ser at min hund snakker med AST´er, Amerikanske bulldogs og deslignende. Det er et valg jeg har taget fordi at HVIS det går galt (det er jo hunde), så kan det gå rigtig galt og det vil være min hund der er taberen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Dansker i England

PsychedeliC skriver:

Det såre mig heller ikke at du skriver at det er dræber hunde for jeg ved at mine ikke er det

Ofte så er det mangel på viden når folk er bange eller en endnu "beder" grund, at de har oplevet noget med disse hunde som var ubehaligt men så igen så burde man være bange for alle slags hunde. Medierne har selvfølgemig også skrevet en fed artikel og fået disse hunde til at fremstå som mordere for ellers sælger det ikke. Jo der har været uheld med muskelhunde men det har det også været med andre hunde..

Jeg ER bange for alle hunde og går en bue uden om alle dem, jeg møder på fortovet/vejen osv, men ved de store hunde går jeg bare i en endnu større bue.  Alle hunde er vilde dyr, og jeg stoler ikke på dem.

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

birthee skriver:

Synes da også dine hunde ser søde ud - er din rottweilerblanding med noget schæfer eller labrador??? Tror desværre bare det er halti'en der gør at folk tror den har mundkurv på... sådan er det også her hvor jeg bor, der tror folk også det er en mundkurv... Jeg vil sige at jeg tager min lille hund op (Jack Russell Terrier) når jeg møder en hund som din amstaff, men det er ene og alene fordi han ikke kan sammen med andre hunde end vores golden retriever tæve herhjemme... alle andre bliver han godt sure på, så i princippet er han jo også "farlig" i forhold til andre hunde... og i USA er Jack Russell Terrier på top 5 over hunde der bider mest... så man skal ikke tage fejl, selv om han kun er en hund på ca. 7 kg....

Og skønne billeder, de slapper da virkelig af i sofaen!!!

rottweiler blandningen jeg har, har også amerikansk bulldog og amstaff i sig. Men ja folk tror desværre at det er en mundkurv hvilken den faktisk også skal have på men det er en helt anden snak .

Det er fair nok hvis folk tager deres hund væk fordi at den vil gå amok men jeg tror helt seriøst at langt de fleste gør det pga deres fordomme.

Jeg kender nogle som havde en stor gammel handhund som var en rigtig gadekryds . Men han kunne ikke sammen med andre han hunde og han slog dem ihjel hvis han komme komme til det (den er aflivet men pga noget andet). men min ven gik så med den i snor hvor der lige pludselig kommer en anden med deres som ikke har snor på og deres hund kommer mod ham og ham råber til ejeren om han ikke vil tage den hund i snor og han råber tilbage at hans hund ikke gør noget. JAMEN DET GØR MIN!!!! råbte min ven og så blev den anden hund bidt men ikke noget alvorligt. Jeg ved ikke hvem jeg skal holde med her hvis jeg overhoved skal holde med nogle...

Tak for de pæne ord . De er rigtig livsnyder de hunde og de har deres egen ende af sofaen

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dansker i England skriver:

Jeg ER bange for alle hunde og går en bue uden om alle dem, jeg møder på fortovet/vejen osv, men ved de store hunde går jeg bare i en endnu større bue.  Alle hunde er vilde dyr, og jeg stoler ikke på dem.

Det er en ærlig sag at være bange for et bestemt slags dyr men når folk kun er bange for en bestemt slags hund synes jeg det er overdrivelse. Det er NÆSTEN det samme som at sige at jeg kun er bange for hvide hunde.

Der er 2 slags dyr jeg ikke stoler på og det er heste og katte. Jeg har selv gået til ridning men jeg er blevet ældre og kloger og min mening er at heste er et dyr man ikke kan stole på og hvis den vil slå dig ihjel kan den gøre det på et split sekundt. Katte er bare deres egen og kender da også nogle få katte som jeg godt kan lide men generelt så stoler jeg ikke på dem. De kan ikke slå mig ihjel men de kan ændre sig enormt hurtigt og så river de bare.

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

PsychedeliC skriver:

Det er en ærlig sag at være bange for et bestemt slags dyr men når folk kun er bange for en bestemt slags hund synes jeg det er overdrivelse. Det er NÆSTEN det samme som at sige at jeg kun er bange for hvide hunde.

Der er 2 slags dyr jeg ikke stoler på og det er heste og katte. Jeg har selv gået til ridning men jeg er blevet ældre og kloger og min mening er at heste er et dyr man ikke kan stole på og hvis den vil slå dig ihjel kan den gøre det på et split sekundt. Katte er bare deres egen og kender da også nogle få katte som jeg godt kan lide men generelt så stoler jeg ikke på dem. De kan ikke slå mig ihjel men de kan ændre sig enormt hurtigt og så river de bare.

Alle dyr er vilde, og man skal behandle dem som så.

Jeg kan rigtig godt lide heste, men jeg har meget respekt for dem, da de jo er dyr og man aldrig kan vide, hvad der kommer til at ske.

Anmeld

12. april 2011

Karo

Jeg kommenterede ikke dit tidligere indlæg men læste det godt.

Min umidlbare tanke gik ikke på mundkurven men på hundens bygning. Hvis jeg mødte dig på gaden med hunden i snor, ville jeg også trække mine børn til mig. Faktum er at den udstråler noget der gør mig bekymret. Nu kender jeg jo heller ikke din hund og derfor vil jeg hellere trække mine børn til mig og være på den sikre side.

En anden ting.......skal amstaff ikke have mundkurv på eller er det nok med den "sele". Jeg kender ikke reglerne men troede at de skulle have mundkurv på.

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Karo skriver:

Jeg kommenterede ikke dit tidligere indlæg men læste det godt.

Min umidlbare tanke gik ikke på mundkurven men på hundens bygning. Hvis jeg mødte dig på gaden med hunden i snor, ville jeg også trække mine børn til mig. Faktum er at den udstråler noget der gør mig bekymret. Nu kender jeg jo heller ikke din hund og derfor vil jeg hellere trække mine børn til mig og være på den sikre side.

En anden ting.......skal amstaff ikke have mundkurv på eller er det nok med den "sele". Jeg kender ikke reglerne men troede at de skulle have mundkurv på.

Jo mener at reglen er at de skal have mundkurv på men det har jeg ikke på mine.

Jeg anskaffede mig mine hunde før den lov kom og hvis loven den gang sagde at den slags hunde skulle have mundkurv på så havde jeg aldrig anskaffet mig dem for min mening er at det er dyreplageri

Anmeld

12. april 2011

matryoshka

Jeg synes dine hunde ser søde, kærlige og nuttede ud - på billeder! Jeg forstår rigtig godt at du er ked af de fordomme I møder på gaden, når hundene jo ikke er farlige eller "dræberhunder". Og de er vel næsten som dine egne børn Men jeg vil bare fortælle at jeg er en af dem som går udenom en sådan hund på gaden.. Jeg er bange for hunde, store som små.. Jeg kan mærke hjertet banke når jeg møder en hund, og går instinktivt en anden retning. Det er ikke pga. fordomme for de såkaldte muskelhunde, men bare hunde generelt. Og jeg tror ikke jeg er den eneste af alle dem du møder, som har det sådan

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

MajaPiraya skriver:

Jeg synes dine hunde ser søde, kærlige og nuttede ud - på billeder! Jeg forstår rigtig godt at du er ked af de fordomme I møder på gaden, når hundene jo ikke er farlige eller "dræberhunder". Og de er vel næsten som dine egne børn Men jeg vil bare fortælle at jeg er en af dem som går udenom en sådan hund på gaden.. Jeg er bange for hunde, store som små.. Jeg kan mærke hjertet banke når jeg møder en hund, og går instinktivt en anden retning. Det er ikke pga. fordomme for de såkaldte muskelhunde, men bare hunde generelt. Og jeg tror ikke jeg er den eneste af alle dem du møder, som har det sådan

Nej det er jeg godt klar over og det er også en ærlig sag at være bange for hunde. Jeg kan heller ikke vide hvad folk har af grunde når de går over på den anden side eller tager deren børn og hunde op. Men jeg føler bare ikke at det er derfor folk gør det.. jeg føler at største delen gør det fordi hun har "mundkurv" på og er en dræber

Anmeld

12. april 2011

Lusi

De er godt nok flotte.. Men har Tui ik en ret sjov hale? På billederne ser det ud som om den er stribet.. Hvor har den lige dét fra?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.