Mine forældre bor i Aalborg, og jeg i Hvidovre (Storkbh.), og min svigerfar er 83 år gammel, så ja...når drengene er syge, så bliver vi hjemme selv. Heldigvis er de sjældent syge, og når de er, er det kun 1-3 dage. Vi har hver en barns 1. sygedag, og så kan vi begge flexe, så vi har gjort det at min mand kørte tidligt, og kom hjem og afløste mig til middag, og så arbejdede jeg til fx kl 18.
En tur i biffen kommer vi aldrig. Tror ikke jeg har været i biografen siden jeg blev mor for snart 4 år siden, udover 2 x babybio og en enkelt gang med en veninde, hvor jeg var hjemme hos mine forældre. Vi har ringe mulighed for at komme ud begge to i hverdagene, så det sker ikke rigtigt. Er der noget vigtigt, har vi min mands søskende i nærheden, men de går også på arbejde, og de har også børn.
I weekenderne har vi ok mulighed for pasning. Altså med måde. Min mand har to søskende, og dem bruger vi. Fx var vi ude og spise i fredags, hvor min svoger og svigerinde kom hjem til os og spiste med drengene og lagde dem i seng. Og mine forældre (min mor nok mest) er søde til at komme over og tage fra i weekender - hun har også masser af veninder og arbejde i Kbh, så det er ikke kun os der trækker. Til sommer skal vi på Skanderborg Festival, og der tager mine forældre dem begge med på campingferie i nærheden af Skanderborg, så de er i nærheden hvis det skulle gå helt galt (den lille er kun et år). Og til efteråret skal vi en weekend til Paris, hvor mine forældre flytter ind i vores hus den weekend.
Det værste ved at de bor så langt væk, er nok at vi ikke kan tage hjem til dem en eftermiddag, eller at de ikke kan hente dem en dag i institution, hvis der er noget vi skal. De kommer jo heller ikke bare lige forbi og tager ungerne med i zoo et par timer - når vi er sammen er det hele weekenden. Men det er bestemt også bedre end ingenting 
På tirsdag kunne vi fx godt bruge dem. Min mand har en frisøraftale om aftenen, som ikke umiddelbart kan laves om (jo, til meget senere), og jeg er blevet tilbudt at deltage i et kursus på mit job, som jeg gerne vil med til. Men vi kan jo ikke begge komme afsted, og det ser ud til at jeg må blive hjemme. ØV!