Hvad gør I når bedsteforældrene ikke bor i nærheden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.951 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder.. Hvordan klarer i hverdagen, når bedsteforældrene bor langt væk? Når de ikke lige kan komme forbi og passe et sygt barn, passe barnet hvis man vil i biffen eller lign?

Har I en reservebedste eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder.. Hvordan klarer i hverdagen, når bedsteforældrene bor langt væk? Når de ikke lige kan komme forbi og passe et sygt barn, passe barnet hvis man vil i biffen eller lign?

jeg har desværre ikke nogen. har altid måtte klare det hele og børnefri gælder kun når ungernes far har dem hver anden week

Anmeld

10. april 2011

Dinna88

Jeg har ikke børn men vil gerne lige svare.

Der er jo det med at bedsteforældrene der passer er en gammel tradition der er lidt gået i sig selv nu, da bedsteforældrene i dag jo arbejder. Men! Min søster og svoger bruger slet ikke bedsteforældrene til pasning, selvom de bor.... hm.. 5 minutter i bil fra det ene sæt. De bruger mig Så her ville det intet problem være, hvis ikke de boede tæt på, det er nemlig altid mig der passer min niece. Er jeg ikke til rådighed så er der min mor, men det er yderst sjældent - det vil dog ske her om 1½ måneds til da vi skal til Hjallerup marked en enkelt dag.  Så der er jo alternativer for nogle.

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Jeg har ikke børn men vil gerne lige svare.

Der er jo det med at bedsteforældrene der passer er en gammel tradition der er lidt gået i sig selv nu, da bedsteforældrene i dag jo arbejder. Men! Min søster og svoger bruger slet ikke bedsteforældrene til pasning, selvom de bor.... hm.. 5 minutter i bil fra det ene sæt. De bruger mig Så her ville det intet problem være, hvis ikke de boede tæt på, det er nemlig altid mig der passer min niece. Er jeg ikke til rådighed så er der min mor, men det er yderst sjældent - det vil dog ske her om 1½ måneds til da vi skal til Hjallerup marked en enkelt dag.  Så der er jo alternativer for nogle.

Okay tak for svar. Problemet er bare, at vi slet ikke har nogen familie i nærheden, så din løsning kan ikke engang bruges.. den nærmeste familie bor 150 km. væk..

Anmeld

10. april 2011

NinaNymannMadsen

vi har mange der står til rådighed og gerne vil passe vores datter hvis det er nødvendigt. hvis det er pga sygdom tager hendes far hende da han går hjemme som førtidspansionist desværre men det nyder de begge godt af.

hvis det er fordi vi skal noget i længere tid hvor hun ikke kan komme med så er mine forældre der med det samme eller svigermor. svigermor bor 5 minutter fra os og mine forældre bor 20 minutter i bil.

og ellers er der resevebesteforældrene og reserveonkeler og hendes rigtige onkel også jo. så vi har masser af mugligheder hvis vi skal ha hende passet.

Anmeld

10. april 2011

LittleStarsMadeByUs <3

Anonym skriver:

Vi klarer det selv

Ganske enkelt, er mit barn syg, så skal hun ikke passes Så skal hun være hjemme ved mor og far og hygges om.

Trunte er blevet passet ja, 3 gange det sidste år, pga. bryllup og koncert og en dag hvor bedsteforældrerne VILLE have hende.

De elsker når de for lov af os, selvm det ikke er tit, ikke fordi de ikke må, for trunte elsker dem og de er verdens bedste bedsteforældre, men ja, vi har hende altid med når vi skal noget, vi er jo "ældre", så vi har vennepar osv, alle har børn.

Sidespor, sorry...

Men, bedsteforældrerne bbor en time væk, og de henter gerne en tirsdag morgen kl 6, bare for at låne hende en dag og aflevere hende igen kl 18 ca. No probleme.. Det har de gjort tilgengæld tre gange bare i år, det jo super hyggeligt..

Men, altså, herhjemme klarer vi det ganske enkelt selv

Ingen negative ting ment, mensådan har vi det bare bedst

Anmeld

10. april 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Okay tak for svar. Problemet er bare, at vi slet ikke har nogen familie i nærheden, så din løsning kan ikke engang bruges.. den nærmeste familie bor 150 km. væk..

Ærgeligt! 

Hvad med at hyre en babysitter?  

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Ærgeligt! 

Hvad med at hyre en babysitter?  

Det vil først blive aktuelt når bebs bliver større..

Anmeld

10. april 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Det vil først blive aktuelt når bebs bliver større..

Nå ja okay Jamen, så er der vel intet for end at klare det selv? Hvad er forskellen på en reservebedste og en babysitter i dine øjne?

Anmeld

10. april 2011

wamse

Ved sygdom er det mig, der er hjemme ved min datter, for der er bare ikke andre muligheder.

Min familie bor her i samme by, men vi ses ikke ret ofte. Min mor har 1 gang passet min datter, så jeg kunne få alenetid med mine drenge. Ellers er alenetid med dem om aftenen, når min datter sover.

Jeg tilpasser mig de muligheder vi har, og nyder virkelig de få gange der er mulighed for pasning. Min datter har jeg altid, da hun ikke har samvær med hendes far. 

Jeg har spurgt min mor, om hun vil passe min datter om 14 dage, så jeg kan holde fødselsdag for nogle tøser, og vi kan komme i byen. Men kan så ikke få et klart svar fra min mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.