Øv øv øv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

1 år og 3 måneder ca.

Så kan han ikke fyres fra den ene dag til den anden men har mindst 3 mdrs opsigelse.
Fat i fagforeningen med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så kan han ikke fyres fra den ene dag til den anden men har mindst 3 mdrs opsigelse.

Han har lige sagt at han har 3 ugers opsigelse kun.. hmm..

Anmeld

10. april 2011

wamse

SussieThyssen skriver:

Kan han ikke være fritstillet? Jeg havde da været ansat i 2 år, og vi havde 4 ugers opsigelse. Så vi blev fritstillet med det samme, og gik hjemme med fuld løn i 4 uger.

Anmeld

10. april 2011

JulieE

SussieThyssen skriver:

Han kan være blevet fyret og bortvist... Som jeg umidde3lbart læser det TS skriver kan han godt være blevet bortvist for ulovlig udeblivelse fra arbejdspladsen. Da arbejdspladsen kan mene at hans grund til udeblivelse ikke er gyldig...

Men jeg ville  stadig lige snakke med fagforeningen!!

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Han kan være blevet fyret og bortvist... Som jeg umidde3lbart læser det TS skriver kan han godt være blevet bortvist for ulovlig udeblivelse fra arbejdspladsen. Da arbejdspladsen kan mene at hans grund til udeblivelse ikke er gyldig...

Men jeg ville  stadig lige snakke med fagforeningen!!

Han er heldigvis ikke blevet bortvist

Anmeld

10. april 2011

JulieE

Anonym skriver:

Han er heldigvis ikke blevet bortvist

Det er jeg rigtig glad for at høre!!!! Men snak med fagforeningen om det med varslet, så de ikke også tager røven på ham!!!

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Det er jeg rigtig glad for at høre!!!! Men snak med fagforeningen om det med varslet, så de ikke også tager røven på ham!!!

Ja, det vil jeg sige til ham Men jeg håber da at han hurtigt finder noget nyt..

Anmeld

10. april 2011

SussieThyssen

wamse skriver:

Kan han ikke være fritstillet? Jeg havde da været ansat i 2 år, og vi havde 4 ugers opsigelse. Så vi blev fritstillet med det samme, og gik hjemme med fuld løn i 4 uger.

Det ved jeg ikke...men en arbejdsgiver kan kun hjemsende uden varsel, hvis medarbejderen har fx drukket, overfaldet en kollega, sjålet og den slags grelle ting, men han kan ikke bare sådan hjemsendes, blot fordi han kommer for sent, eller må melde fravær en enkelt gang.

Også derfor jeg siger, at han skal have fat i sin fagforening med det samme...altså i morgen mandag..for med mindre han før har gjort det og har fået en mundtlig og skriftlig advarsel, kan de ikke bare sådan gøre det.

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det ved jeg ikke...men en arbejdsgiver kan kun hjemsende uden varsel, hvis medarbejderen har fx drukket, overfaldet en kollega, sjålet og den slags grelle ting, men han kan ikke bare sådan hjemsendes, blot fordi han kommer for sent, eller må melde fravær en enkelt gang.

Også derfor jeg siger, at han skal have fat i sin fagforening med det samme...altså i morgen mandag..for med mindre han før har gjort det og har fået en mundtlig og skriftlig advarsel, kan de ikke bare sådan gøre det.

Han har ikke gjort det før.. Han passer altid sit job og han kommer altid til tiden.. Han har hverken fået skriftlig eller mundtlig advarsel.. Så jeg syntes også at det virker helt urimeligt.. hmm..

Anmeld

10. april 2011

JulieE

SussieThyssen skriver:

Jeg tro du blander fritstilling og bortvisning sammen Bortvisning er hjemsendelse ojeblikeligt med øjeblikkeligt ophør af løn. Det kan man kun gøre ved meget grov forseelse.

Jeg blev fyret d. 28. feb og har 3 mdrs varsel. Jeg blev dog først fritstillet pr 19. marts. Dette betyder, at jeg stadig får løn indtil mit opsigelsevarsel udløber, men jeg ikke skal passe det job, jeg er fyret fra.

Ofte oplever man at en medarbejder bliver fyret og fritstillet emd det samme, da arbejdsgiveren ikke er interesseret i at have en fyret medarbejder til at gå på arbejdspladsen og sprede dårlig stemning m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.