Øv øv øv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste har lige ringet og sagt at han er på vej hjem fra arbejde og han har normalt fri kl. 1 i nat først, så jeg spurgte selvfølgelig hvorfor han allerede var på vej hjem og han siger så at han er blevet fyret

Og grunden til det er at han i fredags var faldet i søvn 20min før han skulle afsted på arbejde, så han kom ikke afsted. Han vågned ca. 1 time før han skulle møde og ringede til sit arbejde og sagde at han var nød til at blive hjemme fordi at jeg skulle på arbejde og at vores hund ikke kunne være alene hjemme i så mange timer(10timer ca.).. De sagde bare at det var der ikke noget at gøre ved og så var der ikke mere i det.. Men så i dag da han kom på arbejde skulle han op til chefen og fik så afvide at han var fyret, for de syntes det var en dårlig grund (hvilket det jo også var, men hvad skulle han gøre?) han havde ingen mulighed for at komme på arbejde, for han skal køre en time i bil ca. og han køre med en fra sit arbejde, da vi ikke har nogen bil.. Det er bare rigtig trist at han har mistet sit arbejde og jeg syntes det er rigtig synd for ham.. Vi sidder i en lejlighed vi nu ikke har råd til at bo i, hvis han ikke meget meget hurtigt finder et nyt arbejde og det er bare så svært at finde et nyt arbejde for tiden.. Det var lige begyndt at gå så godt med økonomien og alt andet, men det er bare så typisk at lige så snart det hele går godt, så sker der noget lort

Er bare så ked af det på hans vejne, men samtidig så irriteret over at dette nu er sket..

Hjælp, hvad skal jeg gøre? er så frustreret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

SaraLM

Det er sur røv at han er blevet fyret, men det er godt nok selvforskyldt!
Man kan ikke med en times varsel ringe og sige man ikke kommer, med mindre der er sket noget akut som fx dødsfald, fødsel der går igang og lign og da slet ikke med en dårlig undskyldning som at du skal arbejde og hunden ikke kam være alene hjemme!! Den holder bare ikke og jeg kan godt forstå de har valgt at fyre ham.

Det sagt så er jeg ked af at det giver jeg problemer med økonomi, lejlighed m.m men det er der råd for; han søger nyt arbejde NU på livet løs og så må I se om I kan få en snak med banken, lagt nye budgetter udfra den nye økonomi og se om de kan hjælpe jer med at få det til at løbe rundt til han forhåbentligt snart får nyt job

Anmeld

10. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

SaraLM skriver:

Man kan ikke med en times varsel ringe og sige man ikke kommer, med mindre der er sket noget akut som fx dødsfald, fødsel der går igang og lign og da slet ikke med en dårlig undskyldning som at du skal arbejde og hunden ikke kam være alene hjemme!! Den holder bare ikke og jeg kan godt forstå de har valgt at fyre ham.

Det sagt så er jeg ked af at det giver jeg problemer med økonomi, lejlighed m.m men det er der råd for; han søger nyt arbejde NU på livet løs og så må I se om I kan få en snak med banken, lagt nye budgetter udfra den nye økonomi og se om de kan hjælpe jer med at få det til at løbe rundt til han forhåbentligt snart får nyt job

Lige mine ord

Anmeld

10. april 2011

Wimmie

Jeg føler med jer, det er surt at miste sit job i disse tider...

Men skal jeg være helt ærligt, så forstår jeg godt chefen. Man kan ikke "bare" blive væk fordi man sov over sig og ikke kan få passet hunden. Ens job burde betyde lidt mere for én; det har jo konsekvenser for arbejdsplads, chef og eventuelle kollegaer - jeg ville også blive pænt sur hvis en arbejder/kollega blev jeg fordi han ikke kunne få hunden passet

Det er sikkert ikke lige dét du vil høre nu, men det lyder altså ikke særlig ansvarsbevidst i mine øre.

Men håber da at han snart finder et nyt arbejde - og så vil det nok være en god idé at have en back-up plan i hht. hunden, så det ikke sker igen. (En hund tager altså ikke skade af at være alene i 10 timer en enkelt dag - vi prøvede selv det samme på et tidspunkt hvor vi pludselig fik 3 timers ekstra kørsel pga. sne)

I øvrigt; blev han bare fyret med øjeblikkelig varsel? Havde han ingen opsigelsesperiode?

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Ja, det ved jeg godt..

Men skal lige siges at vores hund ikke er glad for at være alene hjemme og hyler og gør fra vi går til vi er hjemme igen, men det er så den anden side af sagen..

Men ja, vi må nok lige se om vi kan få et møde i banken.. Og han har planer om at finde nyt arbejde, og har vidst noget han kan trække på

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg føler med jer, det er surt at miste sit job i disse tider...

Men skal jeg være helt ærligt, så forstår jeg godt chefen. Man kan ikke "bare" blive væk fordi man sov over sig og ikke kan få passet hunden. Ens job burde betyde lidt mere for én; det har jo konsekvenser for arbejdsplads, chef og eventuelle kollegaer - jeg ville også blive pænt sur hvis en arbejder/kollega blev jeg fordi han ikke kunne få hunden passet

Det er sikkert ikke lige dét du vil høre nu, men det lyder altså ikke særlig ansvarsbevidst i mine øre.

Men håber da at han snart finder et nyt arbejde - og så vil det nok være en god idé at have en back-up plan i hht. hunden, så det ikke sker igen. (En hund tager altså ikke skade af at være alene i 10 timer en enkelt dag - vi prøvede selv det samme på et tidspunkt hvor vi pludselig fik 3 timers ekstra kørsel pga. sne)

I øvrigt; blev han bare fyret med øjeblikkelig varsel? Havde han ingen opsigelsesperiode?

Ja, det gjorde han.. Men nu må vi se om han ikke kan finde arbejde..?

Anmeld

10. april 2011

SaraLM

Det er da også synd hvis den har det skidt med at være alene. Men det er nu engang ikke arbejdspladsens problem at ham har et dyr der ikke kan være alene. Det er bare ikke en gyldig grund til at holde fri.

Det lyder da godt han har noget at trække på, og så håber jeg han har lært ikke at bruge dårlige undskyldninger for ikke at møde!

Er sikker på at I kan lave nogle aftaler hvis I ellers har en ordentlig økonomi og overholder eksisterende aftaler - der har vores bank været rigtig god i den her periode hvor jeg er sygemeldt.

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, det gjorde han.. Men nu må vi se om han ikke kan finde arbejde..?

Hvor længe har han været på arbejdspladsen?

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Det er da også synd hvis den har det skidt med at være alene. Men det er nu engang ikke arbejdspladsens problem at ham har et dyr der ikke kan være alene. Det er bare ikke en gyldig grund til at holde fri.

Det lyder da godt han har noget at trække på, og så håber jeg han har lært ikke at bruge dårlige undskyldninger for ikke at møde!

Er sikker på at I kan lave nogle aftaler hvis I ellers har en ordentlig økonomi og overholder eksisterende aftaler - der har vores bank været rigtig god i den her periode hvor jeg er sygemeldt.

Held og lykke med det hele

Ja, håber også han har lært af det..

Jeg syntes også det var en utrolig dårlig undskyldning.. Men jeg kunne jo ikke gøre noget, jeg kunne jo ikke sige noget, for jeg var på arbejde da han skulle afsted..

Det jeg er mest irriteret over er at han er blevet fyret, da det også går ud over mig, forstår ikke hvordan han kunne bruge så dårlig en undskyldning, det havde da været bedre hvis han havde meldt sig syg eller andet, selvom det selvfølgelig heller ikke er iorden bare at sygemelde sig..

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvor længe har han været på arbejdspladsen?

Kærligst
Sussie

1 år og 3 måneder ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.