Kan ikke finde ud af ham :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Louisiana

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke har læst de andres svar, så jeg ved ikke, om jeg gentager nogen...

Først et  til dig! Det er virkelig ikke rart, at være den der hele tiden skal rydde op og gøre rent, lave mad osv osv osv osv osv..... Jeg har selv haft en kæreste der gjorde sådan - og det havde han hjemme fra. Hans mor gjorde ALT for ham og havde ikke lært ham at være selvstændig overhovedet. Og jeg var en klovn at varte ham op, da vi flyttede sammen. Ja, det er barskt, men det er faktisk vores egen skyld, til en vis grad. Men min daværende kæreste, min søns far, havde også den holdning, at når han arbejdede, så kunne jeg også stå for alt derhjemme - men det indebærer altså ikke at være tjener/butler/slave!! Én ting er at stå for det huslige, hvilket jeg også synes er okay, men en anden ting er, at skulle rende hele huset rundt efter vasketøj og beskidt service - det er IKKE okay! Og man kan godt skiftes til aftensmaden - det er faktisk også hårdt arbejde, at holde et hus og at være mor til en baby! Og så kunne han sgu godt lige smøre sin egen madpakke - han er ikke 7 år længere!

Nå, men der var en anden debat for lidt tid siden, hvor der var en pige med nogenlunde samme problem, og der var der én der rådede hende til, at stille alt det beskidte service i mandens side af sengen, samt alt hans beskidte vasketøj. Hun havde selv haft succes med den procedure  Hvis min mand nogensinde skulle finde på noget lignende (hvilket er usandsynligt, han kan heldigvis heller ikke klare rod eller at der er beskidt), så er det helt klart den fremgangsmetode jeg vil bruge  -Når nu du har forsøgt at tale med ham om det, og han ikke er til at tale med.

Hvad arbejder han med? For på mange jobs skal man rydde op efter sig selv, ellers kan andre ikke udfører deres jobs... Kan du prøve at sammenligne med det? Hvis andre ikke har efterladt deres arbejdsstation ordenligt, eller deres fælles arbejdsstation (det behøver ikke kun være fabriksarbejde, det gælder stort set alle steder), så kan han heller ikke udføre sit arbejde ordenligt, og ville højst sansynligt gå til en overordnet med problemet..!

Jeg håber du finder en løsning, og at han får åbnet øjnene for alt det overarbejde du laver  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Hej piger.

Føler at jeg står for alt her hjemme, min kæreste har den holdning at jeg jo bare går der hjemme på barsel.

Jeg er nu rigtig dårlig til at sige til min kæreste hvis der er noget der irriterer mig, men han kan udemærket godt mærke det på mig. Ja jeg ved vi ikke er tanke læser.

Vi har lige fået en lille søn for ca to mdr siden. Min kæreste arbejder, og er ca hjemme fra job kl 15 hver dag. Når han kommer hjem fra job snakker han lidt med vores søn, måske giver ham en ren ble. Men efter de 15 min sætter han sig ved han computer, og der sidder han til jeg har lavet mad, måske lige givet baby sutten, hvis han har tabt den når jeg står i køkkenet.

Efter maden skal baby have mad, efter det så kan jeg tage ud af bordet, og smøre madpakke til min kæreste. Og så er det ved at være tid til at baby skal have mad igen.

Nu er det weekend jeg er tidligt oppe 07.30 og give baby mad og hygger, kl 10.00 står kæresten op og jeg kører til bageren. Han sidder ved computer så jeg smører boller og sørger for at han hele tiden får nye friske boller. Han ordner sige baby med tøj, for baby og jeg skulle ud og gå tur med mormor. Jeg beder ham om at sætte smør osv i køleskabet og gå ud med skrald. Når jeg kommer hjem, ja så har han sat smøret i køleskabet, men ikke chokoladen eller lige ordne efter morgenmaden. Hvad med skraldet spørger jeg ham om, "der er da ikke nogle skraldeposer der skal ud siger han " nej siger jeg men du kunne sku da smide pizzabakkerne i poser, og vupsi så er der skralde i POSER.

Manden vælger at køre på striben her kl 21, og lige inden han smutter går jeg ud med de 3 skraldeposer jeg har fået fyldt, " jamen skat det skulle jeg jo gøre siger han så" ja men du har jo ikke gjord, og så må jeg selv gøre det siger jeg.

Min kærest ved at hvis han bare lader vær med at gøre tingene, så skal jeg nok gøre det, netop fordi jeg hader rod. Og føler at jeg skal ordne efter ham hele tiden. Han kan ikke ramme vaketøjskurven, og kopper, tellerkner bliver bare stående ved computeren, ind til jeg fjerner det og stiller det i opperen. Åhhh sytes at hans respekt er væk.

Jeg smører han madpakke HVER DAG, med aftale om at han laver mad, han har dog kun lavet mad en gang de sidste 3 mdr. Og jeg siger at vi havde en aftale med madpakke og aftensmad, han bliver pisse sur og siger at han ikke gider at høre om det, at jeg fandme altid brokker mig over den skide madpakke, og det er han møg træt af. Han giver mig nærmest dårlig samvittighed, så hvis jeg kommer til at glemme at lave den, står jeg op og natten for at lave den, fordi jeg synes det er syndt for ham hvis han ikke får mad på jobbet.

Jeg elsker ham så skide højt, og vil gør alt for ham, og det føler jeg at han udnytter

Åhhh hvor blev det langt... Tak fordi du læste med hvis du nåede så langt..

Nu har jeg ikke lige læst det hele, så måske kommer jeg til at skrive det samme igen.

1. STOP med at lave hans madpakke, du er da ikke hans mor?!?
2. Hvis du står tidligt op i weekenden, så spis noget af det er i huset, så er det HANS problem hvad han vil spise når han står op.
3. Når din kæreste kommer hjem, så er det dit stikord, for så tager du nemlig ud og handler/går i bad/går i vaskekælderen, UDEN baby.

Og JA, han udnytter dig, men du lader ham gøre det.

Stop med at gøre ting han udmærket er i stand til at gøre selv, - tror du ikke han fik mad, hvis du ikke var der? Det er jeg temmelig sikker på at han godt kunne klare.

Tag snakken én gang til med hvem der laver aftensmad og næste dag, så venter du bare! (sørg for at spise noget inden han kommer hjem, så du ikke er sulten).

Når det bliver spisetid og der ikke er noget mad, så må han jo enten undvære eller lave noget!

Jeg fornemmer at du er forholdsvis ung, og at det er derfor det er svært for dig at sige fra, -men det SKAL du, for han ændrer ikke på noget af sig selv, hvorfor skulle han det? Han har det jo rigtig nemt - ingen grund til at ændre på det1

Anmeld

11. april 2011

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Det var en god ide, det tror jeg helt bestemt jeg vil prøve af. Tak for hjælpen.

Jeg har nok med at brokke mig, og så bliver han irriterei og siger at jeg altid brokker mig. Og så gider han nok slet ikke lave noget.

ja synes du skal prøve det

jeg er også selv rigtig god til at brokke mig tror det ligger i vores kvinde gen

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Du må meeeeget gerne vise din kæreste mit indlæg! Tror han har brug for at høre, at du faktisk er en utrolig sød kæreste. For mig at se er der to ting, der ville hjælpe meget på din dag:

1. Ingen computer før efter aftensmad.

2. Ingen madpakke medmindre han har lavet aftensmaden og ryddet op bagefter. Så hvis han ikke laver aftensmad (som han ikke gør nu!), jamen så er der nul madpakke, makker! En aftale er en aftale!

To meget håndgribelige og nemme regler, der sagtens kan lade sig gøre og som ville hjælpe dig betydeligt.

Forstå mig ret, men han lyder lidt doven, eller så har han bare en meget højere smertetærskel overfor rod

Ja aftaler er aftaler, og selvfølgelig må man godt være lidt sød og mere hjælpsom nogle gange, men han skal ikke regne med at det er hver dag, for så løber jeg jo bare surt i det.

Synes nu også selv jeg er en god kæreste, som vil ham alt godt.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ja ja han siger han ikke kører, det sagde min mindstebror også, det viste sig så han kørte alligevel også for penge, de eneste der ikke viste det, var dem han viste han ville få en skider af, hvorfor skulle TS kæreste være bedre, stol kun på det du ved med 100 % sikkerhed selv når det kommer til striben og om man kører der ude.

Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på at han ikke kører. Men at tage penge for sådan noget ville han aldrig gøre. Og vil sige at jeg da godt kan forstå at de mødes, snakker om biler, viser og bare har deres hobby sammen. Heller det end han tager i byen hver weekend og drikker sig stiv.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Louisiana28 skriver:

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke har læst de andres svar, så jeg ved ikke, om jeg gentager nogen...

Først et  til dig! Det er virkelig ikke rart, at være den der hele tiden skal rydde op og gøre rent, lave mad osv osv osv osv osv..... Jeg har selv haft en kæreste der gjorde sådan - og det havde han hjemme fra. Hans mor gjorde ALT for ham og havde ikke lært ham at være selvstændig overhovedet. Og jeg var en klovn at varte ham op, da vi flyttede sammen. Ja, det er barskt, men det er faktisk vores egen skyld, til en vis grad. Men min daværende kæreste, min søns far, havde også den holdning, at når han arbejdede, så kunne jeg også stå for alt derhjemme - men det indebærer altså ikke at være tjener/butler/slave!! Én ting er at stå for det huslige, hvilket jeg også synes er okay, men en anden ting er, at skulle rende hele huset rundt efter vasketøj og beskidt service - det er IKKE okay! Og man kan godt skiftes til aftensmaden - det er faktisk også hårdt arbejde, at holde et hus og at være mor til en baby! Og så kunne han sgu godt lige smøre sin egen madpakke - han er ikke 7 år længere!

Nå, men der var en anden debat for lidt tid siden, hvor der var en pige med nogenlunde samme problem, og der var der én der rådede hende til, at stille alt det beskidte service i mandens side af sengen, samt alt hans beskidte vasketøj. Hun havde selv haft succes med den procedure  Hvis min mand nogensinde skulle finde på noget lignende (hvilket er usandsynligt, han kan heldigvis heller ikke klare rod eller at der er beskidt), så er det helt klart den fremgangsmetode jeg vil bruge  -Når nu du har forsøgt at tale med ham om det, og han ikke er til at tale med.

Hvad arbejder han med? For på mange jobs skal man rydde op efter sig selv, ellers kan andre ikke udfører deres jobs... Kan du prøve at sammenligne med det? Hvis andre ikke har efterladt deres arbejdsstation ordenligt, eller deres fælles arbejdsstation (det behøver ikke kun være fabriksarbejde, det gælder stort set alle steder), så kan han heller ikke udføre sit arbejde ordenligt, og ville højst sansynligt gå til en overordnet med problemet..!

Jeg håber du finder en løsning, og at han får åbnet øjnene for alt det overarbejde du laver  

Ja den fine grænse går til at man føler sig som slave. Vil prøve at gøre alt. Han er håndværker, "styrer et sjak" så han skal  holde øje med at folk gør deres job rigtig. Så der skal han jo sørge for at alt er ordnet inden de tager hjem, og ved han bruger meget energi. Baby larmer meget om natten, så der er heller ikke meget søvn til os, så han er en træt mand, som desværre så bare kun gider at sidde ved computer. Idag har kan givet baby nattøj på og givet en flaske, og han var hjemme kl 15.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Nu har jeg ikke lige læst det hele, så måske kommer jeg til at skrive det samme igen.

1. STOP med at lave hans madpakke, du er da ikke hans mor?!?
2. Hvis du står tidligt op i weekenden, så spis noget af det er i huset, så er det HANS problem hvad han vil spise når han står op.
3. Når din kæreste kommer hjem, så er det dit stikord, for så tager du nemlig ud og handler/går i bad/går i vaskekælderen, UDEN baby.

Og JA, han udnytter dig, men du lader ham gøre det.

Stop med at gøre ting han udmærket er i stand til at gøre selv, - tror du ikke han fik mad, hvis du ikke var der? Det er jeg temmelig sikker på at han godt kunne klare.

Tag snakken én gang til med hvem der laver aftensmad og næste dag, så venter du bare! (sørg for at spise noget inden han kommer hjem, så du ikke er sulten).

Når det bliver spisetid og der ikke er noget mad, så må han jo enten undvære eller lave noget!

Jeg fornemmer at du er forholdsvis ung, og at det er derfor det er svært for dig at sige fra, -men det SKAL du, for han ændrer ikke på noget af sig selv, hvorfor skulle han det? Han har det jo rigtig nemt - ingen grund til at ændre på det1

Du har helt ret, jeg må bare så bremsen i bund. Tja jeg er 28 , så mener ikke jeg er så ung. Jeg har nok bare været fuld af energi og vildt forelsket, og følt at hvis jeg kunne klare alle de ting+ fuldtids arbejde var jeg da bare drømme kæresten. Men det kan jo bare kære en ned. At jeg er god til alle de huslige ting og baby, er jo ikke grunden til at vi skal være sammen.

Han har bare ikke fundet ud af at livet med en baby er et nyt liv. ( på en helt fantastisk måde )

Anmeld

12. april 2011

Shoppingmor

Kære trådstarter

Det er jo ikke et parforhold du beskriver, det er snarere et mor/voksen søn forhold, eller et mand/stuepige forhold - jeg er DYBT chokeret  

Jeg ville personligt aldrig nogen sinde finde mig i den opførsel fra min mands side af, hverken når jeg var på barsel, eller ej!!!

Jge har få enkle råd til dig, som du måske kan få glæde af:

STOP MED AT SMØRE HANS MADPAKKE - han er vel ikke 5 år længere, vel?

STOP MED AT VÆRE DEN SOM LAVER AFTENSMAD HVER DAG - sørg for baby, snup dig en rugbrød, og fortæl ham at I fremover enten skiftes til at lave mad hveranden dag, eller hygger jer med at lave mad sammen, hvor I kan snakke om hvordan hinandens dag er gået  Han er jo hjemme allerede kl. 15, så du behøver overhovedet ikke at stå for aftensmaden, når I begge er hjemme og kan kokkere!

STOP MED AT RYDDE KOPPER OP EFTER HAM, ETC., OG NØJES MED AT VASKE DET TØJ SOM FAKTISK LIGGER I VASKTØJSKURVEN - og når tøjet så er vasket og tørrer, ja så er det ham som lægger tøjet sammen, ellers kommer hans tøj ikke videre

FORBYD COMPUTERTID FØR EFTER KL. 20. f.eks. - når han har fri fra arbejde, skal han da tilbringe tid sammen med dig og baby, fremfor at sidde og glo ind i en åndssvag skærm

Og hvad er det for noget med at tage hen til en racerbane med gutterne? Synes ikke det en sund hobby, nu hvor han ikke kun har sig selv at tænke på længere

Begynd at stil nogle præcise krav til ham - enten så tager han sig sammen, og viser at han vil dig og baby, eller også så er det ud af vagten med ham! Han lyder utrolig umoden i mine ører, og hvor er jeg dog ked af det på dine vegne, at din kæreste tydeligvis slet, slet ikke er sin opgave voksen, hverken som LIGEVÆRDIG partner, elller som far

De bedste hilsener herfra

Anmeld

12. april 2011

Miss T

I må lave en ordning derhjemme omkring, hvor længe det er ok, at sidde foran computeren! Evt. når baby sover og ikke i primetime!

Han må smører hans egen madpakke, han bor ikke sammen med sin mor! Fortæl ham, at du er hans kæreste og IKKE hans mor!

I må tage fælles del i aftensmaden - ellers må du jo bare konstatere, at han ikke får varm aftensmad, og gad vide, hvor længe han gider holde sig til rugbrød?

Ja han vil blive skide sur over det her - men hvor længe gider du at blive ved? og hvem skal sørge for tingene når du starter på job/uddannelse igen?! Han kan lige så godt lære det nu, ellers lærer han det ALDRIG!

Pøj pøj

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Anonym skriver:

Ja den fine grænse går til at man føler sig som slave. Vil prøve at gøre alt. Han er håndværker, "styrer et sjak" så han skal  holde øje med at folk gør deres job rigtig. Så der skal han jo sørge for at alt er ordnet inden de tager hjem, og ved han bruger meget energi. Baby larmer meget om natten, så der er heller ikke meget søvn til os, så han er en træt mand, som desværre så bare kun gider at sidde ved computer. Idag har kan givet baby nattøj på og givet en flaske, og han var hjemme kl 15.

Så ved han jo også udemærket godt, at tingene ikke kan fungere hvis ikke alle giver en hånd med til f.eks. oprydning.

Du må tage en snak med ham omkring den computer... For den ender med at ødelægge forholdet for jer. Han er væk hele dagen på arbejde, og når han kommer hjem, er han alligevel ikke hjemme, for han sidder og gemmer sig i en anden verden. Han vælger dig og jeres barn fra, og det er ikke okay.

Det er muligt, at han er på arbejde fra morgen til eftermiddag, men du er "på arbejde" 24 timer i døgnet! Måske han lige skal mindes om dét?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.