Kram søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

Mor til Frederic og Freya

SussieThyssen skriver:

Ja, det skal du endelig gøre, så han kan indføre det i din journal, så ved man nemlig at du kan være i risikogruppen, og derfor skal holde ekstra godt øje med dig.

Ja, I går da lidt igennem i jeres stakkels lille familie.
Noget nyt om den dejlige Frederik?

okay, jamen det vil jeg sige til ham så...

Det siges at det er i modvind en drage stiger....

Tak fori du spørger til frederic. Vi var til samtale i sidste uge på børne afd med spisepædagogen, som også lige ville have ham på vægten. Bare for at se hvor han ligger, sagde hun. Han havde tabt sig... Men det er 'kun' tal i min verden.

Hans almen trivsel er bare helt til ug, hun bskriver ham som en herlig skøn knægt der er langt fremme i sko'ene i mange ting. Men at han stadig spiser for lidt til vokse. At det er fint at han spiser ok til morgen og fint i dp, men bare ikke nok til at der er noget tilbage at vokse af.

Så hun ville tage alt det vi snakked om med op på deres spiseteam's konferance - videre til hans børnelæge og videre til diætist.

Men hele ugen har han stort set ikke spist morgenmad, sover mere i dp osv. Den lavine som for lidt mad nu engang starter. Så er lidt nervøs for hans kontrol i maj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Lillefe

Mor til Frederic skriver:

tak skal du have...

Det er lidt af en camel at sluge.

Har jo ikke snakket eller kender dem ikke særlig meget. SÅ det var lige det med at spørge, ifald der nu var noget jeg skulle være opmærksom på...

Ja det forstår jeg godt og kræft er uhyggeligt.. har lige været igennem det med min mor som fik det i nyren

Anmeld

9. april 2011

Perl skriver:

Ja det forstår jeg godt og kræft er uhyggeligt.. har lige været igennem det med min mor som fik det i nyren

ja selve ordet kræft er et hårdt ord...

Er hun i behandling nu her eller?

Anmeld

9. april 2011

Lillefe

ja selve ordet kræft er et hårdt ord...

Er hun i behandling nu her eller?

Hun fik fjernet nyren fordi der var for stor chance for spredning.. Nu er hun så plaget af gigt.. også oveni.. men alt kræften skulle være væk nu heldigvis men det har også taget over et halvt år med sygdom og bekymring

Anmeld

9. april 2011

Turtles

Nej det var jeg ikke, har lige opdaget det idag at min bio far's side er slemt angrebet af det...

Hvordan kan de lave sådan et 'stamtræ'? Henter de selv oplysninger eller hvordan?

Aner ikke engang alle navne på dem der er gået bort...

Tusind tak...

Hvis du har mulighed for at få din bio far´s Cpr nummer.
Kan de via ham finde de fleste i hans familie osv.
Men start med at kontakt egen læge, så får du afvide hvad de skal bruge.

Jeg syntes det er rart at vide jeg ikke er i "fare" før jeg fylder 40 og at jeg så derefter kommer til kontrol så det kan behandles i tide, hvis de finder noget.

Anmeld

9. april 2011

Barbamama

NEJ altså!!! Ja jeg kan godt huske tråden.... Jeg håber virkelig for dig at de er ganske ufarlige. Og skulle det være ondartet så findes der altså hudkræft som bliver UDEN på huden og ikke går ind i kroppen. Det kan vokse og blive grimt men er som sådan mere irriterende end farligt. Men jeg kan godt forstå du er bange. Knus til dig!

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

okay, jamen det vil jeg sige til ham så...

Det siges at det er i modvind en drage stiger....

Tak fori du spørger til frederic. Vi var til samtale i sidste uge på børne afd med spisepædagogen, som også lige ville have ham på vægten. Bare for at se hvor han ligger, sagde hun. Han havde tabt sig... Men det er 'kun' tal i min verden.

Hans almen trivsel er bare helt til ug, hun bskriver ham som en herlig skøn knægt der er langt fremme i sko'ene i mange ting. Men at han stadig spiser for lidt til vokse. At det er fint at han spiser ok til morgen og fint i dp, men bare ikke nok til at der er noget tilbage at vokse af.

Så hun ville tage alt det vi snakked om med op på deres spiseteam's konferance - videre til hans børnelæge og videre til diætist.

Men hele ugen har han stort set ikke spist morgenmad, sover mere i dp osv. Den lavine som for lidt mad nu engang starter. Så er lidt nervøs for hans kontrol i maj.

Akja..det er noget værre noget.
Min søn havde det jo på samme måde, han ville heller ikke spise, men det skyldtes jo så at han fik så meget medicin pga sine lunger, så han gik også helt i stå og voksede slet ikke imellem han var 3 til han var 5. Så gik det dog lidt fremad, men alligevel ikke.
Medicinen smadrede hans mave og gav ham konstant kvalme, mente vi.

Da han så var de der 6-7 år fandt de endelig ud af, at hans mandler var for store og det var de også, men hvad man ikke kunne se var, at de var så store, at de lå helt op bag ørerne og ned i halsen og trykkede på hans spiserør, så da man havde fjernet dem, var det bare en mirakelkur og så begyndte han nærmest at æde.
Og så kom der ellers gang i den unge mand.
Man må jo håbe, at I med tiden får styr på hvad det dog kan være.

Og undskyld at jeg kom til at stave Frederikc's navn med "k"..jeg ved jo godt, at det er med "c"

Anmeld

9. april 2011

Perl skriver:

Hun fik fjernet nyren fordi der var for stor chance for spredning.. Nu er hun så plaget af gigt.. også oveni.. men alt kræften skulle være væk nu heldigvis men det har også taget over et halvt år med sygdom og bekymring

Det er da rart at høre at de fik fjernet det inden, men lidt træls med gigt'en så...

Ja det kan blive til mange timer...

Anmeld

9. april 2011

Turtles skriver:

Hvis du har mulighed for at få din bio far´s Cpr nummer.
Kan de via ham finde de fleste i hans familie osv.
Men start med at kontakt egen læge, så får du afvide hvad de skal bruge.

Jeg syntes det er rart at vide jeg ikke er i "fare" før jeg fylder 40 og at jeg så derefter kommer til kontrol så det kan behandles i tide, hvis de finder noget.

ja det må være rart at vide... Så har de i chance for at finde evt noget hvis det, eller at man til kontrol og kontrol for at vide at alt er fint - det giver mindre bekymring...

Vil helt klart arbejde mere i det sygdoms træ...

Anmeld

9. april 2011

michella80 skriver:

NEJ altså!!! Ja jeg kan godt huske tråden.... Jeg håber virkelig for dig at de er ganske ufarlige. Og skulle det være ondartet så findes der altså hudkræft som bliver UDEN på huden og ikke går ind i kroppen. Det kan vokse og blive grimt men er som sådan mere irriterende end farligt. Men jeg kan godt forstå du er bange. Knus til dig!

Det håber jeg skisme også de bare har at være....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.