Mor til Frederic skriver:
okay, jamen det vil jeg sige til ham så...
Det siges at det er i modvind en drage stiger....
Tak fori du spørger til frederic. Vi var til samtale i sidste uge på børne afd med spisepædagogen, som også lige ville have ham på vægten. Bare for at se hvor han ligger, sagde hun. Han havde tabt sig... Men det er 'kun' tal i min verden.
Hans almen trivsel er bare helt til ug, hun bskriver ham som en herlig skøn knægt der er langt fremme i sko'ene i mange ting. Men at han stadig spiser for lidt til vokse. At det er fint at han spiser ok til morgen og fint i dp, men bare ikke nok til at der er noget tilbage at vokse af.
Så hun ville tage alt det vi snakked om med op på deres spiseteam's konferance - videre til hans børnelæge og videre til diætist.
Men hele ugen har han stort set ikke spist morgenmad, sover mere i dp osv. Den lavine som for lidt mad nu engang starter. Så er lidt nervøs for hans kontrol i maj.
Akja..det er noget værre noget.
Min søn havde det jo på samme måde, han ville heller ikke spise, men det skyldtes jo så at han fik så meget medicin pga sine lunger, så han gik også helt i stå og voksede slet ikke imellem han var 3 til han var 5. Så gik det dog lidt fremad, men alligevel ikke.
Medicinen smadrede hans mave og gav ham konstant kvalme, mente vi.
Da han så var de der 6-7 år fandt de endelig ud af, at hans mandler var for store og det var de også, men hvad man ikke kunne se var, at de var så store, at de lå helt op bag ørerne og ned i halsen og trykkede på hans spiserør, så da man havde fjernet dem, var det bare en mirakelkur og så begyndte han nærmest at æde.
Og så kom der ellers gang i den unge mand.
Man må jo håbe, at I med tiden får styr på hvad det dog kan være.
Og undskyld at jeg kom til at stave Frederikc's navn med "k"..jeg ved jo godt, at det er med "c"