Kram søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Turtles skriver:

Ved ikke om du er klar over dette..
Men når/hvis der har været kræft i ens familie og man derfor kunne være udsat for selv at få dette, kan man kontakte egen læge, som så henviser dig til (i mit tilfælde) Rigshospitalet, hvor de så laver et stamtræ over alle sygedomme (kræft) i familien og på den måde, regner de ud om du er i "fare".. Hvis du er så kan du får ekstra undersøgelser osv..

I vores familie er der kvinderne der er udsat på min mor´s side af familien, men først når vi fylder 40. Så når jeg når dertil, kommer jeg til ekstra kontrol på rigshospitalet..

Ved ikke om du kan bruge det til noget??

Ja, det skulle jeg også til at skrive... Jeg har og ¨fået lavet en gen test... jeg blir undersøgt hvert år for underlivskræft og brystkræft, da det er udbredt på min mors side i alder 27 og op... jeg var ikke bære af genet, men får undersøgelserne alligevel....

Så en kæmpe da jeg godt kan sætte mig ind i situationen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

2721

Mor til Frederic skriver:

Tak.

Og tak for tilbudet, aner ikke hvillket ben jeg skal stå på endnu.

Men det giver da alle mine pletter og dimser en hel anden synsvinkel.

Det kan jeg sørme godt forstå. Men du må huske på at selvom der har været rigtig mange tilfælde af kræft i din familie, er det ikke lig med at du har/får det Har en veninde hvis familie er særlig disponeret for kræft, på begge sider, og hun har været på riget sammen med resten af familien fordi det åbenbart er noget genetisk, men hun er en af de få der er gået fri
Ved ikke om det kan trøste lidt

Anmeld

9. april 2011

Turtles

Mathias Villads skriver:

Ja, det skulle jeg også til at skrive... Jeg har og ¨fået lavet en gen test... jeg blir undersøgt hvert år for underlivskræft og brystkræft, da det er udbredt på min mors side i alder 27 og op... jeg var ikke bære af genet, men får undersøgelserne alligevel....

Puha allerede i en alder af 27
Men det er en fantastisk ting at de kan undersøge om man er udsat eller ej, og man derfor så kan få ekstra undersøgelser i håb om at finde det i tide..

tilbage til dig!

Anmeld

9. april 2011

M&F&C

Et stk kram hermed leveret!

Håber at du snyder den forfærdelige skæbne der hænger som en sort sky over din fars side af familien !!

Anmeld

9. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Turtles skriver:

Ved ikke om du er klar over dette..
Men når/hvis der har været kræft i ens familie og man derfor kunne være udsat for selv at få dette, kan man kontakte egen læge, som så henviser dig til (i mit tilfælde) Rigshospitalet, hvor de så laver et stamtræ over alle sygedomme (kræft) i familien og på den måde, regner de ud om du er i "fare".. Hvis du er så kan du får ekstra undersøgelser osv..

I vores familie er der kvinderne der er udsat på min mor´s side af familien, men først når vi fylder 40. Så når jeg når dertil, kommer jeg til ekstra kontrol på rigshospitalet..

Ved ikke om du kan bruge det til noget??

Nej det var jeg ikke, har lige opdaget det idag at min bio far's side er slemt angrebet af det...

Hvordan kan de lave sådan et 'stamtræ'? Henter de selv oplysninger eller hvordan?

Aner ikke engang alle navne på dem der er gået bort...

Tusind tak...

Anmeld

9. april 2011

Mathias Villads skriver:

dejligt for dig at blive taget hånd om selvom man ikke bærer gen'et, men helt klart noget jeg vil undersøge videre...

Anmeld

9. april 2011

Puslingen skriver:

Det kan jeg sørme godt forstå. Men du må huske på at selvom der har været rigtig mange tilfælde af kræft i din familie, er det ikke lig med at du har/får det Har en veninde hvis familie er særlig disponeret for kræft, på begge sider, og hun har været på riget sammen med resten af familien fordi det åbenbart er noget genetisk, men hun er en af de få der er gået fri
Ved ikke om det kan trøste lidt

Dejlig at vide at der er mulighed for at gå fri...

Har lige fundet ud af det idag, så lige sådan ' pyh altså'... Men tager det nu roligt og vil helt klart få snakket med egen læge for at blive 'gen tjekket' det giver en del ro at kunne vide at man ikke bærer gen'et..

Satser alt mit guld på at jeg ikke har noget, men det er da mærkeligt at selv uvidende at få tid ved hudlæge og så efterfølgende finde ud af at der er alm mulig slags kræft på min side.

Anmeld

9. april 2011

M&F skriver:

Et stk kram hermed leveret!

Håber at du snyder den forfærdelige skæbne der hænger som en sort sky over din fars side af familien !!

tak...

Er min bio's far's førstefødte, det må da 'gælde' lidt i regnskabet, Ej aner ikke hvordan deres kræft 'træ' ser ud, om det er hoppet over mig eller ej..

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen skriver:

Du får lige et kæmpe kram fra mig kan du tro.
Der er jo desværre nogle familier, hvor den slags florerer, men så kan man kun håbe, at man har fået tilstrækkeligt af de sunde gener, til at modvirke de dårlige.
Selvom man har arvet pletter, behøver man ikke at have generne, der kan tricke dem til at blive til noget dårligt.
Prøv at holde focus på det.
Kæmpe knus fra mig til dig...for det fortjener du.

Kærligst
Sussie

tak sussie..

Tager den med sindsro nu hvor chokket har forladt 'bygningen' igen. Har tid fredag den 13 maj, så er det godt man ikke er overtroisk. Hvis han tager det med ro og ikke ser nogle farlige tegn, så smidter det af på mig.

Og vil vente på det endelige svar fra evt indsendte dimser.

Men skal jeg sig til ham at der er kræft på min bio far's side, bl.a underlivs - hud og blod kræft?

Frederic skal også til diætist og kontrol den fredag, så det kan da kun blive en positiv dag...

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

Mor til Frederic skriver:

tak sussie..

Tager den med sindsro nu hvor chokket har forladt 'bygningen' igen. Har tid fredag den 13 maj, så er det godt man ikke er overtroisk. Hvis han tager det med ro og ikke ser nogle farlige tegn, så smidter det af på mig.

Og vil vente på det endelige svar fra evt indsendte dimser.

Men skal jeg sig til ham at der er kræft på min bio far's side, bl.a underlivs - hud og blod kræft?

Frederic skal også til diætist og kontrol den fredag, så det kan da kun blive en positiv dag...

Ja, det skal du endelig gøre, så han kan indføre det i din journal, så ved man nemlig at du kan være i risikogruppen, og derfor skal holde ekstra godt øje med dig.

Ja, I går da lidt igennem i jeres stakkels lille familie.
Noget nyt om den dejlige Frederik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.