Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
MaikenR skriver: Hehe jeg kan godt se ud fra alle forklaringerne at jeg nok ikke har ret, men hvor jeg kommer fra har vi sgu altid kaldt dem landevejsRØVERE!!
Hehe jeg kan godt se ud fra alle forklaringerne at jeg nok ikke har ret, men hvor jeg kommer fra har vi sgu altid kaldt dem landevejsRØVERE!!
Hehe... Du gir dig i det mindste... Det ku jeg sgu ikke få ham til..
Knus Mette
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Brams skriver: Har stemt landevejsridder - hvem af Jer havde sagt det?
Har stemt landevejsridder - hvem af Jer havde sagt det?
Det havde jeg... '
Diana... skriver: Ridder selvfølgelig Håber du vinder du fortjener en lækker 3 retters menu.
Ridder selvfølgelig Håber du vinder du fortjener en lækker 3 retters menu.
Tak ska du ha...
Jeg satser lidt på han overgiver sig når han ser hvordan stemmerne har fordelt sig..
Håber Lucas har det bedre....
MetteT skriver: Det havde jeg... ' Knus Mette
Sådan! Håber du får ham overbevist
Landevejsridder
Jeg kender personligt rigtig mange af den slags!
Til din orientering så er en landevejsrøver sådan en karl der i gamle dage stoppede fine folk i deres kareter og stjal deres penge... Lidt ala Robin Hood, bortset fra det faktum at de beholder pengene for dem selv...
Vi har altid kaldt dem vagabonder?
KaLee skriver: Vagabonder eller landevejsriddere/ryttere
Vagabonder eller landevejsriddere/ryttere
Wimmie skriver: ELLER: (tage fra Spademanns Leksikon) Skift til: Navigation, søg Ligesom en bankrøver røver banker, røver en landevejsrøver naturligvis også landveje. Landevejsrøverne er, grundet vejnettets udformning, mest udbredte i Jylland, hvilket man også tydeligt kan se på vejenes beskaffenhed. Hvor der i Stor københavn er nyasfalterede, pænt afstribede motorveje, består det meste af det jyske vejnet af små, hullede landeveje; ja skræmmende mange steder ses der sågar kun to hjulspor. - Resten har landevejsrøveren snuppet. Man har dog forsøgt at bekæmpe landevejsrøverne ved, ligesom i København, at bygge motorveje i stedet, hvilket dog indtil videre kun har bevirket at landevejene nu udsættes for endnu flere røverier end tidligerere, og man skal efterhånden gå meget langt for at finde en intakt midterafstribning, for ikke at tale om en kantpæl.
ELLER: (tage fra Spademanns Leksikon)
Ligesom en bankrøver røver banker, røver en landevejsrøver naturligvis også landveje.
Landevejsrøverne er, grundet vejnettets udformning, mest udbredte i Jylland, hvilket man også tydeligt kan se på vejenes beskaffenhed. Hvor der i Stor københavn er nyasfalterede, pænt afstribede motorveje, består det meste af det jyske vejnet af små, hullede landeveje; ja skræmmende mange steder ses der sågar kun to hjulspor. - Resten har landevejsrøveren snuppet.
Man har dog forsøgt at bekæmpe landevejsrøverne ved, ligesom i København, at bygge motorveje i stedet, hvilket dog indtil videre kun har bevirket at landevejene nu udsættes for endnu flere røverier end tidligerere, og man skal efterhånden gå meget langt for at finde en intakt midterafstribning, for ikke at tale om en kantpæl.
LOL
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128