Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Helt klart ridder/rytter ..Men har aldrig kaldt dem andet end vagabonder Glæder os til og høre om du har vundet ?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ku godt tænke mig at vide hvem der har stemt på røver..?
MetteT skriver: Ja indtil videre ser det ud som om at min mand ska lave lækkert mad til mig... Men det vidste jeg jo godt...
Ja indtil videre ser det ud som om at min mand ska lave lækkert mad til mig...
Men det vidste jeg jo godt...
hehe super det kan vi godt lide tillykke med sejren
muzen skriver: hehe super det kan vi godt lide tillykke med sejren
Tak ska du ha..
Jeg grinte simpelthen sådan af ham da han sagde det... Som du selv skriver: De røver jo ikke noget... De er nok nogle af de mest fredlige mennesker der findes.. hehe..
Knus Mette
MetteT skriver: Hej i skønne kvinder... I kan helt sikert hjælpe mig her.. Jeg har væddet en 3 retters middag med min mand.. Og den vil jeg jo gerne vinde.. Her kommer spørgsmålet.. De folk der går rundt på landevejene om sommeren med barnevogne og rævehale i hatten og hele pivtøjet.. Hva kalder man dem landevejsridder eller landevejsrøver?? Knus Mette
Hej i skønne kvinder...
I kan helt sikert hjælpe mig her.. Jeg har væddet en 3 retters middag med min mand.. Og den vil jeg jo gerne vinde..
Her kommer spørgsmålet.. De folk der går rundt på landevejene om sommeren med barnevogne og rævehale i hatten og hele pivtøjet..
Hva kalder man dem landevejsridder eller landevejsrøver??
Har stemt landevejsridder - hvem af Jer havde sagt det?
Jeg stæmte røver men nu har jeg søgt på det, og det er vist ridder ups, ville gerne lave stemmen om, men det vist ikke lige til. Beklager
De går under to betegnelser.Den gamle: En skærsliberog nyere tids betegnelse:En landevejsridder.KærligstSussie
KaLee skriver: Vagabonder eller landevejsriddere/ryttere
Vagabonder eller landevejsriddere/ryttere
Landevejsrøver
Har aldrig hørt andet =)
Det hedder landevejsridder af de to muligheder
Ordet en landevejsrøver siger faktisk sig selv, det er en der røver landeveje, ligesom en bankrøver røver banker
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128