Barn nu eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

TinaPina

Mulleunge skriver:

Jamen det er jo fint hvis der fungere for nogle mennesker, men i mine øjne er man bare ikke et særlig godt forbillede for sine børn hvis man laller rundt derhjemme på kontanthjælp og ikke har lysten til en uddannelse. Det er sådanne mennesker der er "samfunds nassere" i mine øjne, jeg syntes bestemt at man skal ud og arbejde for føden og give sine børn en stabil hverdag. Det mener jeg ikke man gør hvis man skal vende og dreje hver 25 øre og man bare sidder på sin flade derhjemme, man kan selvfølgelig komme i en uheldig situation hvor man kan blive fyret og man derfor i en kortere periode bliver nød til at være på KH. men ikke at yde noget for samfundet er ikke en god borger i mine øjne. 

Det var lige præcis der jeg ville hen med mit indlæg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

twinny

aya-zia skriver:

jeg siger dig bestemt ik imod.. men nu er jeg f.eks. vokset op med en mor som gik mellem arbejde og kontanthjælp meget af min barndom... i mine øjne er hun den sejeste kvinde... hun passede mig og mine brødre og vi har ALDRIG manglet noget... hun var 35 da hun fik sin uddannelse for der var vi gamle nok til og klare os sådan rimeligt selv.. jeg akn gost se mig selv gøre det samme...

jeg har BESTEMT ingen plan om og få en uddannelse lige pt.. men et par børn mere vil jeg gerne ha.. selvølgelig vil jeg gerne lige ha et job også...

jeg synes faktisk det er strengt at du vælger at få en masse børn, når du er på kontanthjælp og bliver ved med at være det.... Det er jo bare a nasse også sige, jamen man kan jo delvist få en friplads... Jeg synes det er strengt overfor andre mennesker, som venter år på at blive færdig uddannet med at få børn, så de kan få råd til det og nogle arbejder sindsyg meget for at forsørge sine børn.

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

Baby-støv skriver:

jeg synes faktisk det er strengt at du vælger at få en masse børn, når du er på kontanthjælp og bliver ved med at være det.... Det er jo bare a nasse også sige, jamen man kan jo delvist få en friplads... Jeg synes det er strengt overfor andre mennesker, som venter år på at blive færdig uddannet med at få børn, så de kan få råd til det og nogle arbejder sindsyg meget for at forsørge sine børn.

jeg har ik VALGT og få børn på kontanthjælp har vaæret på su begge gange og de er begge gange pådaget forsent til og kunne blive fjernet

Anmeld

7. april 2011

twinny

aya-zia skriver:

jeg har ik VALGT og få børn på kontanthjælp har vaæret på su begge gange og de er begge gange pådaget forsent til og kunne blive fjernet

okay....

Anmeld

7. april 2011

Mauser.

aya-zia skriver:

jeg forstår dig godt... men nu er der jo ik SÅ mange som går der hjemme og feder den mere... jeg er f.eks. i praktik i en skole lige pt... og så SKAL jeg søge minimum 3 jobs om ugen... og det gør jeg da også... men jeg vil IK ha en uddannelse lige nu... af den simple grund ejg ik føler jeg har overskud til det... har været i uddannelse men gik ned med en dep fordi jeg følte jeg svigtede mine børn... jeg følte jeg var stresset og ik kunne ta mig ordenligt af dem fordi skolen fyldte så meget i mit hovede... og det vil jeg ik byde dem eller mig selv igen... DET ER DET VÆRSTÈ JEG HAR PRØVET...

Jamen så må man set med mine øjne vente med børn til efter uddannelse .. Jeg ved godt at det lyder hårdt og det er ikke for at dømme dig som menneske, men hvis man ikke er stærk psykisk og ikke har det overskud der skal til så skulle man ikke have sat sig i den situation som man befinder sig i .. I mine øjne bliver man bare nød til at bidrage til samfundet, jeg vil da ikke betale næsten halvdelen i skat fordi folk ikke har overskud til at gøre det som jeg gør (tager en uddannelse) eller arbejder .. Jeg ville da også gerne sidde derhjemme eller være i kortere aktiverings forløb men så ville jeg se mig selv som en dårlig samfunds borger .. 

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Mulleunge skriver:

Jamen så må man set med mine øjne vente med børn til efter uddannelse .. Jeg ved godt at det lyder hårdt og det er ikke for at dømme dig som menneske, men hvis man ikke er stærk psykisk og ikke har det overskud der skal til så skulle man ikke have sat sig i den situation som man befinder sig i .. I mine øjne bliver man bare nød til at bidrage til samfundet, jeg vil da ikke betale næsten halvdelen i skat fordi folk ikke har overskud til at gøre det som jeg gør (tager en uddannelse) eller arbejder .. Jeg ville da også gerne sidde derhjemme eller være i kortere aktiverings forløb men så ville jeg se mig selv som en dårlig samfunds borger .. 

Hold da op for en mening....hvor ville socialpolitik bare være nemt hvis alt var så sort og hvidt...

Anmeld

7. april 2011

Mauser.

Eva. skriver:

Hold da op for en mening....hvor ville socialpolitik bare være nemt hvis alt var så sort og hvidt...

Jeg siger hverken at det er nemt eller noget som helst andet, men jeg syntes bestemt at alle fortjener en uddannelse .. og når man er på SU får man ekstra forsøger tillæg hvis man er alene med et barn og man får også friplads hvis man er alene. Man kan jo vælge en uddannelse som ikke kræver helt så meget evt. det syntes jeg også at man som menneske selv fortjener, så får man lettere ved at få arbejde osv. 

Anmeld

8. april 2011

Bshizzle

Jeg syntes osse det er enigheden om at få Børn OG tankerne omkring hvad det vil koste at sætte et liv til verden, det tæller mest.

Da jeg blev gravid med min dreng, da var jeg liiiige røget på SU og ville gennemføre en 1 årige udd.
Jeg blev gravid på P-piller.. og endte med at komme på KH da jeg endte med ekstrem kvalme og røg ud..

Denne gang er det planlagt SELVOM jeg er på KH..
Jeg kan af personlige ting ikke ha et arbejde eller ta en udd.
Og eftersom min kæreste kører egen virkesomhed, så har vi råd denne vej.

Siger ikke man ikke har råd til barn hvis begge er på KH..
men man kommer til at leve et stramt budget

Men det ville i sidste ende jo være bedst at være i arbejde, så der var lidt flere penge at gøre godt med.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Mulleunge skriver:

du skal regne med over 10.000 til et barn når det kommer til verden, men baby udstyr osv. institution koster ca. 3000 om måneden ! 

er i uddannet og mangler bare arbejde ? eller har i intet og er på KH? det gør en væsentlig stor forskel syntes jeg. 

Ingen af os er uddannet, men jeg har tænkt på at gå igang efter sommerferien

Han er ingen uddannelse, men har en pokkers masse super gode karaktere!!!!

Burde nok sige at jeg er 23 og han er 35.

Anmeld

8. april 2011

Tkcuf

Anonym skriver:

Ingen af os er uddannet, men jeg har tænkt på at gå igang efter sommerferien

Han er ingen uddannelse, men har en pokkers masse super gode karaktere!!!!

Burde nok sige at jeg er 23 og han er 35.

Hvorfor har han ingen uddannelse hvis han er 35? Er en smule nysgerrig- tror ikke jeg kender nogle over 30 der ikke er uddannet et eller andet

Til spørgsmålet!

For det første er det ret vigtigt man er enige om at få et barn. Ikke fedt hvis han smutter når ungen er født fordi han følte sig presset til at få et barn.

Nu ved jeg ikke hvad man får i kh før man har børn, men hvis man som par har barn får man 9XXXkr udbetalt begge to.. - Men det er jo ikke holdbart- for hvis du/i skal på su efter barsel er det en væsentligt lavere udbetaling i kommer til at have. Og i skal jo også kunne leve når de 7 eller 8 mdr barsel man kan få på kh udløber. Jeg vil ihvertfald anbefale at i venter til i har en helt klar plan over hvad og hvordan i vil leve de næste par år.. At tage tingene som de kommer, er ikke nemt med børn. Her hvor vi bor kan man ikke 'bare' søge friplads og tilskud til dit og dat hvis kommunen vudere at man selv har sat sig i en dum situation. Men held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.