Barn nu eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Mauser.

aya-zia skriver:

man kan med STOR sansynlighed får delvis friplads... fuldfriplads hvis man er enlig... jeg får selv fuld friplads.. men skal selv betale for morgen mad og frugt.. (800 om måneden ca for to)

men i mine øjne er man bare ikke et særlig godt forbillede for sit barn hvis man ikke har uddannelse og er arbejdsløs .. i en periode fordi der er mange fyringer og nedskæringer kan jeg forstå, men hvis man ikke har noget at falde tilbage på som kan give en stabil økonomi syntes jeg det er ret ustabilt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Mauser.

aya-zia skriver:

man kan med STOR sansynlighed får delvis friplads... fuldfriplads hvis man er enlig... jeg får selv fuld friplads.. men skal selv betale for morgen mad og frugt.. (800 om måneden ca for to)

men i mine øjne er man bare ikke et særlig godt forbillede for sit barn hvis man ikke har uddannelse og er arbejdsløs .. i en periode fordi der er mange fyringer og nedskæringer kan jeg forstå, men hvis man ikke har noget at falde tilbage på som kan give en stabil økonomi syntes jeg det er ret ustabilt. 

Anmeld

7. april 2011

twinny

du skal regne med over 10.000 til et barn når det kommer til verden, men baby udstyr osv. institution koster ca. 3000 om måneden ! 

er i uddannet og mangler bare arbejde ? eller har i intet og er på KH? det gør en væsentlig stor forskel syntes jeg. 

enig.... jeg synes bare ikk løsning, jamen man kan få friplads osv. Altså så synes jeg man skal vente til man har styr på sine ting...

og vente til man har økonomi iorden til det.

Anmeld

7. april 2011

Mauser.

Baby-støv skriver:

enig.... jeg synes bare ikk løsning, jamen man kan få friplads osv. Altså så synes jeg man skal vente til man har styr på sine ting...

fuldstændig enig .. desuden skal mine skattepenge heller ikke gå til folk som "bare" vælger en friplads til det barn de nu engang har valgt at få selvom deres situation er ekstrem ustabil. 

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

Mulleunge skriver:

jeg siger dig bestemt ik imod.. men nu er jeg f.eks. vokset op med en mor som gik mellem arbejde og kontanthjælp meget af min barndom... i mine øjne er hun den sejeste kvinde... hun passede mig og mine brødre og vi har ALDRIG manglet noget... hun var 35 da hun fik sin uddannelse for der var vi gamle nok til og klare os sådan rimeligt selv.. jeg akn gost se mig selv gøre det samme...

jeg har BESTEMT ingen plan om og få en uddannelse lige pt.. men et par børn mere vil jeg gerne ha.. selvølgelig vil jeg gerne lige ha et job også...

Anmeld

7. april 2011

twinny

Mulleunge skriver:

fuldstændig enig .. desuden skal mine skattepenge heller ikke gå til folk som "bare" vælger en friplads til det barn de nu engang har valgt at få selvom deres situation er ekstrem ustabil. 

enig... det er altså bare og udnytte vores skattekroner, hvis man bare bliver ved med at hive ind....

Men nu må vi stoppe her, da det ikk var det, det gik ud på...

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

Mulleunge skriver:

jeg ved da godt det er ustabilt ik og ha noget og falde tilbage på... men mine børn mangler INTET... og det har de aldrig gjort... heller ik selvom jeg har været på kontanthælp noget tid nu... det er hårdt og det syntes jeg også det skal være.. for jeg syntes ik det er rimeligt man skal gå der hjemme og fede den og ha penge i hovede og røv...  så jeg syntes det er godt det er svært.. men selvfølgelig også hårdt...

det er lidt indviklet

Anmeld

7. april 2011

Mauser.

aya-zia skriver:

jeg siger dig bestemt ik imod.. men nu er jeg f.eks. vokset op med en mor som gik mellem arbejde og kontanthjælp meget af min barndom... i mine øjne er hun den sejeste kvinde... hun passede mig og mine brødre og vi har ALDRIG manglet noget... hun var 35 da hun fik sin uddannelse for der var vi gamle nok til og klare os sådan rimeligt selv.. jeg akn gost se mig selv gøre det samme...

jeg har BESTEMT ingen plan om og få en uddannelse lige pt.. men et par børn mere vil jeg gerne ha.. selvølgelig vil jeg gerne lige ha et job også...

Jamen det er jo fint hvis der fungere for nogle mennesker, men i mine øjne er man bare ikke et særlig godt forbillede for sine børn hvis man laller rundt derhjemme på kontanthjælp og ikke har lysten til en uddannelse. Det er sådanne mennesker der er "samfunds nassere" i mine øjne, jeg syntes bestemt at man skal ud og arbejde for føden og give sine børn en stabil hverdag. Det mener jeg ikke man gør hvis man skal vende og dreje hver 25 øre og man bare sidder på sin flade derhjemme, man kan selvfølgelig komme i en uheldig situation hvor man kan blive fyret og man derfor i en kortere periode bliver nød til at være på KH. men ikke at yde noget for samfundet er ikke en god borger i mine øjne. 

Anmeld

7. april 2011

Mauser.

Baby-støv skriver:

enig... det er altså bare og udnytte vores skattekroner, hvis man bare bliver ved med at hive ind....

Men nu må vi stoppe her, da det ikk var det, det gik ud på...

Nej okay, jeg skal heller ikke komme for godt i gang .. jeg stopper aldrig med debatten så! 

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

Mulleunge skriver:

Jamen det er jo fint hvis der fungere for nogle mennesker, men i mine øjne er man bare ikke et særlig godt forbillede for sine børn hvis man laller rundt derhjemme på kontanthjælp og ikke har lysten til en uddannelse. Det er sådanne mennesker der er "samfunds nassere" i mine øjne, jeg syntes bestemt at man skal ud og arbejde for føden og give sine børn en stabil hverdag. Det mener jeg ikke man gør hvis man skal vende og dreje hver 25 øre og man bare sidder på sin flade derhjemme, man kan selvfølgelig komme i en uheldig situation hvor man kan blive fyret og man derfor i en kortere periode bliver nød til at være på KH. men ikke at yde noget for samfundet er ikke en god borger i mine øjne. 

jeg forstår dig godt... men nu er der jo ik SÅ mange som går der hjemme og feder den mere... jeg er f.eks. i praktik i en skole lige pt... og så SKAL jeg søge minimum 3 jobs om ugen... og det gør jeg da også... men jeg vil IK ha en uddannelse lige nu... af den simple grund ejg ik føler jeg har overskud til det... har været i uddannelse men gik ned med en dep fordi jeg følte jeg svigtede mine børn... jeg følte jeg var stresset og ik kunne ta mig ordenligt af dem fordi skolen fyldte så meget i mit hovede... og det vil jeg ik byde dem eller mig selv igen... DET ER DET VÆRSTÈ JEG HAR PRØVET...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.