Gravid - hovedpine - smertestillende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Mor til Mike

A. skriver:

det er vist ikke alle læger siden min læge siger at han ikke anbefaler det og min jdm siger det samme..så det må vist være noget i det jo eftersom det blev også sagt i tv og alle steder at forsker kom til at det kan skade drenge fostre

Synes bare det LIDT underligt, når selv overlæger siger det er i orden, og alt andet er hysteri. Men det jo op til en selv hvad man tror på, men gravide kvinder har jo altid taget panodiler, og synes sgu ikke rigtig der er mange mænd der er "skadet". 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

A.

Misselbek skriver:

Synes bare det LIDT underligt, når selv overlæger siger det er i orden, og alt andet er hysteri. Men det jo op til en selv hvad man tror på, men gravide kvinder har jo altid taget panodiler, og synes sgu ikke rigtig der er mange mænd der er "skadet". 

ja det kan godt være men det er mange mænd som ikke kan får børn så man ved aldrig men ja det er op til en selv hvad man gør

Anmeld

8. april 2011

MetteDN

Jeg har lige får 5min siden læst en artikel hvor der står at Panodil, Pinex og Pamol netop er dem man skal holde sig helt fra..

Og i efteråret da jeg lå rigtig syg ringede jeg til vagtlægen som sagde at jeg ikke måtte tage nogen.

Og min læge sagde det samme ..

Underligt der er så stor forskel synes jeg ..

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

MetteDN skriver:

Jeg har lige får 5min siden læst en artikel hvor der står at Panodil, Pinex og Pamol netop er dem man skal holde sig helt fra..

Og i efteråret da jeg lå rigtig syg ringede jeg til vagtlægen som sagde at jeg ikke måtte tage nogen.

Og min læge sagde det samme ..

Underligt der er så stor forskel synes jeg ..

Sikke en debat her inde - og mange meninger og erfaringer med læger. Blev så meget i tvivl, så jeg ringede til min egen læge i morges, og hun forsikrede og overbeviste mig om, at så længe jeg er i 1. trimester er det helt ok med paracitamol (pinex, panodil og pamol) overvejede sitiutionen igår da hovedpinenen var værst, men drank en flaske vand, gik tidligt i seng - og væk var det i morges - men er nu glad for jeg hørte lægens vurdering til en anden gang - jeg tør godt tage 1 gram paracitamol!!

Anmeld

8. april 2011

Tanja1234

Der er for nylig offentliggjort en undersøgelse som viste at hvis man spise panodiler hver dag i 4 uger i første trimester så var der en forhøjet risiko for at det kunne påvirke drengefostre.

Så der er altså ikke noget der peger på at det skulle skade at spise en enkelt pille engang i mellem.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.