Gravid - hovedpine - smertestillende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.081 visninger
24 svar
1 synes godt om
7. april 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Er gravid, er i 1. trimester - jeg har så sindsygt ondt i hovedet, og det er ikke noget jeg på nogle måde plejer at "døje" med, men hold det gør ondt, det har varet mere end 24 timer nu.. Ville i turde tage 1 gram pinex? (altså 2 stk 500 mg) Burde nok snakke med det læge om det, men er desperat, og det gør ondt lige nu!

Nogle der jar erfaringer? jeg er ikke så langt i 1. trimester, derfor bekymre det mig om det kan få nogle konsekvenser på fosteret??

Hjælp - en bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Er gravid, er i 1. trimester - jeg har så sindsygt ondt i hovedet, og det er ikke noget jeg på nogle måde plejer at "døje" med, men hold det gør ondt, det har varet mere end 24 timer nu.. Ville i turde tage 1 gram pinex? (altså 2 stk 500 mg) Burde nok snakke med det læge om det, men er desperat, og det gør ondt lige nu!

Nogle der jar erfaringer? jeg er ikke så langt i 1. trimester, derfor bekymre det mig om det kan få nogle konsekvenser på fosteret??

Hjælp - en bekymret

Gravide har taget panodiler, FOREVER.

Du må tage panodiler, pamoler, og en mere med p jeg ikke kan huske, uden der sker noget. Bare ikke for tit selvfølgelig! men det skader ikke fosteret.. 

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

Du må tage panodiler, pamoler, og en mere med p jeg ikke kan huske, uden der sker noget. Bare ikke for tit selvfølgelig! men det skader ikke fosteret.. 

Åh det lyder bare godt!

Anmeld

7. april 2011

Muffinmus

ved ikke hvor langt du er, men mange får graviditetsbetinget hovedpine mellem uge 10-20...så det går som regel væk af sig selv senere:-)

For nogle er det evt tegn på jernmangel og lign.

Tog selv jern fra uge 8 andne gang pga hovedpine og det tog det relativt hurtigt.

Anmeld

7. april 2011

Majeha

Misselbek skriver:

Pinex

Anmeld

7. april 2011

A.

Misselbek skriver:

er det ikke lige panodiler som skader foster?? det er det jeg hørt i hverfaldt

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

ved ikke hvor langt du er, men mange får graviditetsbetinget hovedpine mellem uge 10-20...så det går som regel væk af sig selv senere:-)

For nogle er det evt tegn på jernmangel og lign.

Tog selv jern fra uge 8 andne gang pga hovedpine og det tog det relativt hurtigt.

Jeg er lige gået ind i uge 8. - måske jeg skulle overveje at tage jern, har allerede pillerne liggende

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

A. skriver:

er det ikke lige panodiler som skader foster?? det er det jeg hørt i hverfaldt

Det har jeg også læst nogle steder, derfor det bekymre mig

Anmeld

7. april 2011

Levi&LilysMor

Hej

Når man er gravid må man gerne benytte paracetamol hele graviditeten igennem, dvs, Pinex, pamol, og panodil, og i samme dosis som man normalt tager dem i, altså 1 gram ( 2 stk) højest 4 gange i døgnet (6 timers mellemrum) man skal dog ikke fodre sig med det, så må du tage en klud på hovedet og slappe af ....

Det er Acetylsalicylsyre og andre NSAID-stoffer, fx ibuprofen, som frarådes under hele graviditeten

Anmeld

7. april 2011

Fenja09

Det skader slet ikke fosteret at du tager en Panodil når du har så voldsom hovedpine. Du skal bare holde dig fra Treo og Kodimagnyl.

Jeg lider normalt af hovedpine, og det kan tage flere dage før det er væk, MEDMINDRE jeg tager Treo, men det må jeg ikke pga graviditet og desværre hjælper Panodil ikke på min hovedpine, så jeg nøjes med et langt varmt bad og så lidt massage fra kæresten

Så tag du dig bare en Panodil og så håber jeg for dig at din hovedpine forsvinder meget snart

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.