Gravid - hovedpine - smertestillende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

A.

Anonym skriver:

Det har jeg også læst nogle steder, derfor det bekymre mig

tro ikke at det skader hvis du tager en eller to tro nok at det er mere hvis du bliver ved http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1448519.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Anonym trådstarter

Patricia skriver:

Hej

Når man er gravid må man gerne benytte paracetamol hele graviditeten igennem, dvs, Pinex, pamol, og panodil, og i samme dosis som man normalt tager dem i, altså 1 gram ( 2 stk) højest 4 gange i døgnet (6 timers mellemrum) man skal dog ikke fodre sig med det, så må du tage en klud på hovedet og slappe af ....

Det er Acetylsalicylsyre og andre NSAID-stoffer, fx ibuprofen, som frarådes under hele graviditeten

Er glad for at hører flere der siger det samme - mange tak for din besvarelse

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det skader slet ikke fosteret at du tager en Panodil når du har så voldsom hovedpine. Du skal bare holde dig fra Treo og Kodimagnyl.

Jeg lider normalt af hovedpine, og det kan tage flere dage før det er væk, MEDMINDRE jeg tager Treo, men det må jeg ikke pga graviditet og desværre hjælper Panodil ikke på min hovedpine, så jeg nøjes med et langt varmt bad og så lidt massage fra kæresten

Så tag du dig bare en Panodil og så håber jeg for dig at din hovedpine forsvinder meget snart

/Fenja

Tak for besvarelsen - og tak, tror jeg vil prøve og satse på det bedste

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

A. skriver:

tro ikke at det skader hvis du tager en eller to tro nok at det er mere hvis du bliver ved http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1448519.ece

Tror jeg vil prøve

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Tror jeg vil prøve

Tag nogen hvis det er slemt, men lad for gud skyld være med, at spise det som slik, sådan er det med alt medicin. Og du skal heller ikke tage dem som forbyggende, men som bekæmpende, regner med du forstår.

Da helst panodil og pamol, da pinex er være for leveren end de to andre, har du ikke andet, så bare igen, tænk før du tager dem.

Anmeld

8. april 2011

Mor til Mike

A. skriver:

er det ikke lige panodiler som skader foster?? det er det jeg hørt i hverfaldt

Nej, SLET ikke. ALLE læger siger det er ufarligt at tage panodiler.

Ringede til Vagtlægen forleden og han sagde at jeg rolig kunne tage Panodiler, der var slet ikke noget der.. sååeh.

Anmeld

8. april 2011

A.

Misselbek skriver:

Nej, SLET ikke. ALLE læger siger det er ufarligt at tage panodiler.

Ringede til Vagtlægen forleden og han sagde at jeg rolig kunne tage Panodiler, der var slet ikke noget der.. sååeh.

sjovt at det er sådan forskel fra læge til læge for min læge og jdm ikke anbefaler at spise den

Anmeld

8. april 2011

Mor til Mike

A. skriver:

sjovt at det er sådan forskel fra læge til læge for min læge og jdm ikke anbefaler at spise den

Well, Alle læger siger panodiler er ok, så din læge må ikke rigtig vide hvad personen snakker om (Undskyld udtrykket.) 

Anmeld

8. april 2011

Holbæktrunten

Patricia skriver:

Hej

Når man er gravid må man gerne benytte paracetamol hele graviditeten igennem, dvs, Pinex, pamol, og panodil, og i samme dosis som man normalt tager dem i, altså 1 gram ( 2 stk) højest 4 gange i døgnet (6 timers mellemrum) man skal dog ikke fodre sig med det, så må du tage en klud på hovedet og slappe af ....

Det er Acetylsalicylsyre og andre NSAID-stoffer, fx ibuprofen, som frarådes under hele graviditeten

Korrekt!

Har dog talt med min læge anh ibuprofen/ipren, og hvis panodil ikke kan tage hovedpinen må man godt en sjælden gang tage ipren...

Anmeld

8. april 2011

A.

Misselbek skriver:

Well, Alle læger siger panodiler er ok, så din læge må ikke rigtig vide hvad personen snakker om (Undskyld udtrykket.) 

det er vist ikke alle læger siden min læge siger at han ikke anbefaler det og min jdm siger det samme..så det må vist være noget i det jo eftersom det blev også sagt i tv og alle steder at forsker kom til at det kan skade drenge fostre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.