Overvejer navneændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Nej, der er bare et eller andet over Trine som lyder rigtig trælst i mine øre. Når nogen kalder på mig ved mit navn kan jeg blive sådan helt irriteret 

Er selv helt vild med Anna, og det hedder min oldemor også, så det kunne jo være en fin måde at få "båret" det navn videre, hvis man kunne inkludere det i et navn, måske med en bindestreg? For min oldemor lever endnu og synes det ville virke forkert hvis vi begge bare hed anna.

Jeg tror da olde ville blive stolt over du tog hendes navn. Synes ikke det ville være underligt. (bare min egen holdning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

BinaMor

Camilla

Anja

Silje

Mia

Ninna

Liv

Linea

Tanja

Monica

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Jeg tror da olde ville blive stolt over du tog hendes navn. Synes ikke det ville være underligt. (bare min egen holdning)

Det tror jeg da også, men vil bare helst selv noget med en bindestreg.

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

Camilla

Anja

Silje

Mia

Ninna

Liv

Linea

Tanja

Monica

Uhh Liv er et flot navn

Anmeld

7. april 2011

Lunae

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg overvejer en navneændring og jeg ved at der er mange der ser skævt på det. Men synes ikke man bør være bundet til det navn man er døbt, hvis man ikke bryder sig om det.

Jeg har aldrig kunne lide mit navn og har i mange år snakket om at ændre det, har snakket med min mor og min kæreste om det, og de forstår.

Jeg hedder Trine lige nu og jeg synes slet ikke det "klæder/passer" mig - så hvad skal jeg så hedde?

Jeg er ude efter et rimelig almindelig dansk navn, maks 5-6 bogstaver. 

Håber i vil komme med nogle forslag - har selv et bare stykker, men jeg vil lige høre hvad i synes er pænt før jeg afslører dem og mig selv

(Dette her er ikke en debat om hvorvidt det er "okay" at skifte navn, for det er ved at blive meget almindeligt - jeg vil blot gerne have nogle forslag og råd fra nogle som evt. selv har skiftet)

Frida, Freya, Lærke, Sophie, Marie, Katrine eller Karla! Det var lige mine bud

Jeg synes nu Trine er et meget pænt navn

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Frida, Freya, Lærke, Sophie, Marie, Katrine eller Karla! Det var lige mine bud

Jeg synes nu Trine er et meget pænt navn

Hehe hver sin mening

Bryder mig bare slet ikke selv om det

Og vil gerne have et navn jeg har det ok med resten af mit liv

Anmeld

7. april 2011

jlp90

ann-louise

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg overvejer en navneændring og jeg ved at der er mange der ser skævt på det. Men synes ikke man bør være bundet til det navn man er døbt, hvis man ikke bryder sig om det.

Jeg har aldrig kunne lide mit navn og har i mange år snakket om at ændre det, har snakket med min mor og min kæreste om det, og de forstår.

Jeg hedder Trine lige nu og jeg synes slet ikke det "klæder/passer" mig - så hvad skal jeg så hedde?

Jeg er ude efter et rimelig almindelig dansk navn, maks 5-6 bogstaver. 

Håber i vil komme med nogle forslag - har selv et bare stykker, men jeg vil lige høre hvad i synes er pænt før jeg afslører dem og mig selv

(Dette her er ikke en debat om hvorvidt det er "okay" at skifte navn, for det er ved at blive meget almindeligt - jeg vil blot gerne have nogle forslag og råd fra nogle som evt. selv har skiftet)

Det er vel meget svært at foreslå andre navne...så hvorfor ikke søge ind i dig selv, og spørge hvad du vil kalde dig selv som sjæl.
det er rent faktisk måden at gøre det på

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

katrine7

Ann-Kirstine

Anne-Katrine

Anna-Katrine

Ann-Sofie

Synes de er rigtig fine, og en rigtig sød idé at ære din oldemor (:

(Og så er Katrine bare et fint navn )

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

faktisk sjovt du godt kan lide anna og liv... jeg ahr en veninde der hedder anna-liv... det syntes jeg er SÅ flot...

ellers maria, aya og zia hehe (mig og ungernes navne) SELVFØLGELIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.