Overvejer navneændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.892 visninger
30 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg overvejer en navneændring og jeg ved at der er mange der ser skævt på det. Men synes ikke man bør være bundet til det navn man er døbt, hvis man ikke bryder sig om det.

Jeg har aldrig kunne lide mit navn og har i mange år snakket om at ændre det, har snakket med min mor og min kæreste om det, og de forstår.

Jeg hedder Trine lige nu og jeg synes slet ikke det "klæder/passer" mig - så hvad skal jeg så hedde?

Jeg er ude efter et rimelig almindelig dansk navn, maks 5-6 bogstaver. 

Håber i vil komme med nogle forslag - har selv et bare stykker, men jeg vil lige høre hvad i synes er pænt før jeg afslører dem og mig selv

(Dette her er ikke en debat om hvorvidt det er "okay" at skifte navn, for det er ved at blive meget almindeligt - jeg vil blot gerne have nogle forslag og råd fra nogle som evt. selv har skiftet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Aves.

Hej Piger

Jeg overvejer en navneændring og jeg ved at der er mange der ser skævt på det. Men synes ikke man bør være bundet til det navn man er døbt, hvis man ikke bryder sig om det.

Jeg har aldrig kunne lide mit navn og har i mange år snakket om at ændre det, har snakket med min mor og min kæreste om det, og de forstår.

Jeg hedder Trine lige nu og jeg synes slet ikke det "klæder/passer" mig - så hvad skal jeg så hedde?

Jeg er ude efter et rimelig almindelig dansk navn, maks 5-6 bogstaver. 

Håber i vil komme med nogle forslag - har selv et bare stykker, men jeg vil lige høre hvad i synes er pænt før jeg afslører dem og mig selv

(Dette her er ikke en debat om hvorvidt det er "okay" at skifte navn, for det er ved at blive meget almindeligt - jeg vil blot gerne have nogle forslag og råd fra nogle som evt. selv har skiftet)

Ditte, Nanna, Anna, Karen, Sofie, Sine...og sådanne navne synes jeg er super smukke og meget klassiske...kan godt forstå du ikke er helt vild med navnet trine....det er heller ikke lige min smag, men de fleste vænner sig jo til det navn de har.. Min ene søster hedder Ida og ja, jeg hedder jo Eva...de to navne synes jeg også er smukke og ikke modenavne for en bestemt tid..hvis du forstår..

Hvad med Katrine, så er det jo et meget andte og alligevel ikke helt anderledes navn?

Anmeld

7. april 2011

Fam. Madsen

forslag.

Sandra

Kristina

Tina

Line 

Kim

Stine

Stinna.

det var lige de navne jeg kunne komme i tanke om. som jeg synes er nogen pæne danske navne

Håber du finder et navn som du kan leve med

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Ditte, Nanna, Anna, Karen, Sofie, Sine...og sådanne navne synes jeg er super smukke og meget klassiske...kan godt forstå du ikke er helt vild med navnet trine....det er heller ikke lige min smag, men de fleste vænner sig jo til det navn de har.. Min ene søster hedder Ida og ja, jeg hedder jo Eva...de to navne synes jeg også er smukke og ikke modenavne for en bestemt tid..hvis du forstår..

Nej, der er bare et eller andet over Trine som lyder rigtig trælst i mine øre. Når nogen kalder på mig ved mit navn kan jeg blive sådan helt irriteret 

Er selv helt vild med Anna, og det hedder min oldemor også, så det kunne jo være en fin måde at få "båret" det navn videre, hvis man kunne inkludere det i et navn, måske med en bindestreg? For min oldemor lever endnu og synes det ville virke forkert hvis vi begge bare hed anna.

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Nej, der er bare et eller andet over Trine som lyder rigtig trælst i mine øre. Når nogen kalder på mig ved mit navn kan jeg blive sådan helt irriteret 

Er selv helt vild med Anna, og det hedder min oldemor også, så det kunne jo være en fin måde at få "båret" det navn videre, hvis man kunne inkludere det i et navn, måske med en bindestreg? For min oldemor lever endnu og synes det ville virke forkert hvis vi begge bare hed anna.

Anna-Katrine....det er da smukt og så er det oldes navn først og dit gamle navn sidst...nyt og alligevel har du ikke slettet noget bare bygget på..

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

forslag.

Sandra

Kristina

Tina

Line 

Kim

Stine

Stinna.

det var lige de navne jeg kunne komme i tanke om. som jeg synes er nogen pæne danske navne

Håber du finder et navn som du kan leve med

Mange tak

Og tak for de fine forslag - det var et par stykker som jeg godt kan lide

Anmeld

7. april 2011

sarahb

sarah selvfølgelig

Anmeld

7. april 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Mange tak

Og tak for de fine forslag - det var et par stykker som jeg godt kan lide

Er glad for og kan hjælpe... men anna-sofie er også et rigtig flot navn læste lige længer oppe at du godt kunne tænke dig navnet anna.

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

sarah selvfølgelig

Haha  

Kan godt lide navnet - men det passer ikke lige til mig

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

Er glad for og kan hjælpe... men anna-sofie er også et rigtig flot navn læste lige længer oppe at du godt kunne tænke dig navnet anna.

Ja det er det - vi har dog en i familien der også hedder Sofie. 

Har også overvejet bare Ann som ligger tæt op af Anna og så måske med et tilnavn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.