kravleri før de første skridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

LinLin

Det er krydskoordineringen, de bruger når de kravler, der er vigtigt (=samarbejde mellem de to hjernehalvdele) Men det kan de sagtens lære senere...

(og så er det jeg ikke kan huske hvorfor det er gadt med samarbejde ml hjernehalvdelene, men det er vel for at få gang i forskellige dele af hjernen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

det er ikke rigtig at de skal tvinges til at kravle før de går, MEN de skal helst kravle og hvis de går først, så skal de bare lære at kravle bagefter. Det har ikke kun motoriske konsekvenser hvis et barn ikke lærer at kravle, men kan også påvirke indlæringen. Og jeg må indrømme at jeg under en praktik i en bhkl. i idræt selv så hvor store motoriske forskelle der var på de få børn der ikke havde kravlet og dem som havde. 

Selvfølgelig vil der være undtagelser, men jeg ville til hver en tid gøre mit til at mit barn kravlede på et tidspunkt (om det så er før eller efter at de har lært at gå, mener jeg er ligegyldigt)

Jeg mener selfølgelig også at barnet skal lære at kravle, men skal det være inden de går????

Anmeld

7. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Har fået af vide at man skal TVINGE sit barn til at kravle inden barnet går, da det ellers vil få grov motoriske problemer (som f.eks. problemer med at løbe).

Tænker på hvordan man kan tvinge dem til at kravle????

Det er da ikke nemt at tvinge de små størrelser til noget, de gør hvad de synes de er klar til, når de er klar til det.

Jer der svarer alt andet end ja til afstemningen, har i nogen motorik problemer???

her er en af de artikler jeg lige fandt ved at søge om emnet:

http://www.boernogunge.dk/internet/BoernOgUnge.nsf/6ad74b33653831bcc125695e0033a30d/3241e716841b24e2c125785300399c4f!OpenDocument

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

patella skriver:

Bastian begyndte at gå i februar - 14 måneder gammel. Han kunne ikke kravle før han begyndte at gå. Han er nu 16 måneder og løber rundt dagen lang. Netop inden for den sidste uge er han begyndt at kravle - sådan lisså stille, men han er begyndt at synes, at det også er en sjov måde, at komme frem på

Jeg har også hørt det med motorikken, eller nok nærmere noget med indlæring. At hvis de SLET ikke lærer at kravle, så kan der opstå problemer med indlæring eller andet, da netop de "kryds" de laver med arme og ben når de kravler, det er super godt for hjernen at lære (jeg er ikke så god til at forklare det)

Men jeg har aldrig hørt at det er vigtigt at de kravler FØR de kan gå - bare de lærer at kravle på et tidspunkt. Har hørt, at HVIS de ikke kravler før de kan gå, er det en super idé at prøve at lære dem det, ved at lægge sig på gulvet og kravle ved siden af dem og på den måde vise hvordan man gør.

Men at det skal være FØR de kan gå, det må være en skrøne... der er altså RIGTIG mange børn der går før de kravler - jeg selv og mine to søskende inklusiv

Det kan måske være at folk mener det skal være FØR da det evt kan være svært at få dem ned på alle 4 når de har fundet ud af at man kan komme rundt på 2?????

Anmeld

7. april 2011

N&J

7. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg mener selfølgelig også at barnet skal lære at kravle, men skal det være inden de går????

Nej, det vigtige er bare at de krydskordinere på et eller andet tidspunkt, men selvfølgelig gerne der hvor den motoriske udvikling sker, men hvis han går først, så fint med det, så må han bare lære det bagefter

Anmeld

7. april 2011

patella

Anonym skriver:

Det kan måske være at folk mener det skal være FØR da det evt kan være svært at få dem ned på alle 4 når de har fundet ud af at man kan komme rundt på 2?????

Ja lige i starten, hvor de har lært at gå, er det ret svært at få dem ned på alle 4. Men når det mest "spændende" ved at gå er forbi, så er der pludselig ting på gulvet det blir spændende igen, såsom en tissemyre eller andet. Det er i hvert fald det, der har fået Bastian ned på alle 4 igen. For i starten tænkte jeg, at han aldrig ville få interessen for gulvet igen. Men det kommer

Jeg tror ikke man kan "tvinge" barnet til at kravle - enten sker det inden de går, eller også efter. Min sundhedsplejerske sagde i hvert fald, at det skulle komme af sig selv, at man ikke rigtig kunne hjælpe det på vej....

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

7. april 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Du kan også lige få dette inde fra netsundhedsplejsken:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=17486

mange tak igen

Anmeld

7. april 2011

N&J

Anonym skriver:

mange tak igen

Det var da så lidt, det er altid lidt nemmere at argumentere for sine valg når man har en ekspert i baglomme.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.