Har fået af vide at man skal TVINGE sit barn til at kravle inden barnet går, da det ellers vil få grov motoriske problemer (som f.eks. problemer med at løbe).
Tænker på hvordan man kan tvinge dem til at kravle????
Det er da ikke nemt at tvinge de små størrelser til noget, de gør hvad de synes de er klar til, når de er klar til det.
Jer der svarer alt andet end ja til afstemningen, har i nogen motorik problemer???
Bastian begyndte at gå i februar - 14 måneder gammel. Han kunne ikke kravle før han begyndte at gå. Han er nu 16 måneder og løber rundt dagen lang. Netop inden for den sidste uge er han begyndt at kravle - sådan lisså stille, men han er begyndt at synes, at det også er en sjov måde, at komme frem på 
Jeg har også hørt det med motorikken, eller nok nærmere noget med indlæring. At hvis de SLET ikke lærer at kravle, så kan der opstå problemer med indlæring eller andet, da netop de "kryds" de laver med arme og ben når de kravler, det er super godt for hjernen at lære (jeg er ikke så god til at forklare det)
Men jeg har aldrig hørt at det er vigtigt at de kravler FØR de kan gå - bare de lærer at kravle på et tidspunkt. Har hørt, at HVIS de ikke kravler før de kan gå, er det en super idé at prøve at lære dem det, ved at lægge sig på gulvet og kravle ved siden af dem og på den måde vise hvordan man gør.
Men at det skal være FØR de kan gå, det må være en skrøne... der er altså RIGTIG mange børn der går før de kravler - jeg selv og mine to søskende inklusiv 
Anmeld