kravleri før de første skridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kravlede dit barn før det gik???

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.287 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Anonym trådstarter

Har fået af vide at man skal TVINGE sit barn til at kravle inden barnet går, da det ellers vil få grov motoriske problemer (som f.eks. problemer med at løbe).

Tænker på hvordan man kan tvinge dem til at kravle????

Det er da ikke nemt at tvinge de små størrelser til noget, de gør hvad de synes de er klar til, når de er klar til det.

Jer der svarer alt andet end ja til afstemningen, har i nogen motorik problemer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

<3

Jeg kravlede ikke før jeg gik, gik som 9mdr og har ingen motoriske problemer Jeg kravlede så bagefter...

Det er så vidt jeg kan vurdere en skrøne.

Anmeld

7. april 2011

charlottekri

jeg har godt nok svaret ja, men min lillebror gik før han kravlede og han løber ganske udemærket

det lyder altså også i mine ører som en skrøne

knus charlotte

Anmeld

7. april 2011

Koen.

Lærke kravlede da hun var 7 mdr og 7 dage og nu her en uge inden hun bliver 1 år går hun

Anmeld

7. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina humpede rundt på sin numse til hun var 15 mdr., hvorefter hun kravlede i 2 uger og rejste sig op og gik. Hun er lige blevet 2 år og er alderssvarende motorisk

Anmeld

7. april 2011

LinLin

David kravlede i 8 MDR før han gik...

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Jeg kravlede ikke før jeg gik, gik som 9mdr og har ingen motoriske problemer Jeg kravlede så bagefter...

Det er så vidt jeg kan vurdere en skrøne.

Mange tak for svar.

jeg har bare hørt det fra flere uafhængit af hinanden...

jeg tror nemlig ikke at min kommer til at kravle, det virker ikke til at have den store interesse. Meeeen det kan jo når at komme lige pludselig, alderen taget i betragtning (8,5 mdr).

så ville lige høre herinde hvad jeres erfaringer er med det spørgsmål.

Anmeld

7. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Har fået af vide at man skal TVINGE sit barn til at kravle inden barnet går, da det ellers vil få grov motoriske problemer (som f.eks. problemer med at løbe).

Det er da ikke nemt at tvinge de små størrelser til noget, de gør hvad de synes de er klar til, når de er klar til det.

Jer der svarer alt andet end ja til afstemningen, har i nogen motorik problemer???

det er ikke rigtig at de skal tvinges til at kravle før de går, MEN de skal helst kravle og hvis de går først, så skal de bare lære at kravle bagefter. Det har ikke kun motoriske konsekvenser hvis et barn ikke lærer at kravle, men kan også påvirke indlæringen. Og jeg må indrømme at jeg under en praktik i en bhkl. i idræt selv så hvor store motoriske forskelle der var på de få børn der ikke havde kravlet og dem som havde. 

Selvfølgelig vil der være undtagelser, men jeg ville til hver en tid gøre mit til at mit barn kravlede på et tidspunkt (om det så er før eller efter at de har lært at gå, mener jeg er ligegyldigt)

Anmeld

7. april 2011

patella

Bastian begyndte at gå i februar - 14 måneder gammel. Han kunne ikke kravle før han begyndte at gå. Han er nu 16 måneder og løber rundt dagen lang. Netop inden for den sidste uge er han begyndt at kravle - sådan lisså stille, men han er begyndt at synes, at det også er en sjov måde, at komme frem på

Jeg har også hørt det med motorikken, eller nok nærmere noget med indlæring. At hvis de SLET ikke lærer at kravle, så kan der opstå problemer med indlæring eller andet, da netop de "kryds" de laver med arme og ben når de kravler, det er super godt for hjernen at lære (jeg er ikke så god til at forklare det)

Men jeg har aldrig hørt at det er vigtigt at de kravler FØR de kan gå - bare de lærer at kravle på et tidspunkt. Har hørt, at HVIS de ikke kravler før de kan gå, er det en super idé at prøve at lære dem det, ved at lægge sig på gulvet og kravle ved siden af dem og på den måde vise hvordan man gør.

Men at det skal være FØR de kan gå, det må være en skrøne... der er altså RIGTIG mange børn der går før de kravler - jeg selv og mine to søskende inklusiv

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

jeg har godt nok svaret ja, men min lillebror gik før han kravlede og han løber ganske udemærket

det lyder altså også i mine ører som en skrøne

knus charlotte

igen et godt eksempel...

mange tak, jeg tror også det er en skrøne, men de folk jeg har snakket med har virkelig gjort deres for at banke alvoren ind i knolden på mig med 7 tommer søm, så jeg bliver jo helt bekynret HVIS nu min guldklump vælger ikke at kravle først...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.