Hvis vi eks. tager programmet "Singleliv" som eksempel, så har vi jo en masse deltagere som er meget unge (18-20 år) og dét jeg ikke kan sætte mig ind i er, at man i så ung en alder så ivrigt ønsker at finde den eneste ene?
Jeg mener.... Det er jo i den alder jeg synes man burde koncentrere sig om sig selv, byture, job/ skole/ karriere FRIHED!!!?
Så mit spørgsmål er: Hvorfor det ene fremfor det andet?
Nå nå. Hvem bestemmer, at man BURDE det? Hvorfor BØR man drikke sig fuld, partywarty og te sig? Hvorfor er det galt, at man har nogle andre drømme og planer for sig selv? Faktisk, hvis du ser evolutionært på det, så "burde" vi alle fra en tidlig alder forsøge at finde en mage at reproducere os med, som vil investere i vores afkom. Biologisk set og evolutionært set, er der ikke noget, der taler for, at man "burde" gå ud og være vild og "fejre" sin ungdom
Det er noget kulturelt, og ikke noget man hverken kan eller bør klistre på mennesker, for det er at presse ønsker ned over deres hoveder, som mange ikke kan eller vi forlige sig med.
Jeg havde mine vilde party-teenageår fra 15-18, jeg har fået nok nu. Nu har jeg manden i mit liv, og mit ønske er at slå mig ned som en dejlig kernefamilie, og at vi begge får de fine uddannelser vi er i gang med, og har det rigtig skønt sammen. Og det er sådan det går. Jeg kan ikke se, hvorfor man "burde" alle de andre ting. Der er rig mulighed for at opleve en masse, selv i fast parforhold og med børn.
Jeg har svært ved at se, hvad der skulle være galt i aktivt at opsøge sådan et trygt liv. Vi har alle forskellige værdier, holdninger og ønsker, og jeg synes faktisk, at det er forkert et forsøge at presse et bestemt ungdomsbillede ned over hovedet på folk. Tag drukkulturen som et eksempel! Det var et helvede for mig at starte på universitet i Rus-ugen, fordi det eneste det handlede om var at drikke alkohol og blive pisse stiv, og jeg drikker ikke. Er det ikke mere forkert at forsøge folk at presse folk ud i en forskruet ungdomskultur?