Uhhh, bare det var mig - jeg ELSKER Berlin! Lidt foreslag:
Brandenburger Tor er svært at komme udenom! Og tæt derved ligger der et mindesmærke for Holocaust - et kæmpe område med granitblokke (kister?), som gik rent ind hos mig! Man kan gå rundt i mellem dem, lidt ligesom en labyrint og midt i al grusomheden, som de jo skal minde os om, er der noget livsbekræftende ved området. Jeg fik lyst til at gemme mig mellem dem - lege....men jeg ved det virker forskelligt på folk!
Fjernsynstårnet med den fantastiske udsigt over byen.
Tierpark er et skønt stort grønt område - facinerende at man har en SÅ stor park midt i en storby.
Oplev også Prenzlauer Berg i det gamle Østberlin - kom i det hele taget rundt og oplev de forskellige bydele, som ER meget forskellige.
Jeg ved, at der ligger en restaurant, som er ledet af blinde og hvor man spiser i TOTALT mørke. Har desværre ikke været der, men har hørt rigtig godt om det! Det skulle være en meget intens oplevelse, men man skal holde sig fra det, hvis man ikke kan lide mørke eller får klaustrofobi!
Har du set "Goodbye Lenin!"? en meget sjov film om tiden omkring murens fald. Man får et indblik i, hvor stor forskel der har været på øst og vest. Jeg synes det er SÅ imponerende, at det ikke er flere år siden - det er jo historie, som er foregået i vores tid.... Men hvis du ikke har se den kan jeg anbefale den! Den fås i øjeblikket i Tiger for 20 kr.!
Rigtig god tur! Det er en skøn by!
Anmeld