Hvad skal jeg se i berlin...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Aves.

R&N skriver:

Hehe ja så blir det da spændende at komme tilbage Tá en tur ud forbi den jødiske bydel.. Det er så smukt og der er så mange hyggelige cafeer derude... Uha, jeg har været der to gange, og den ny er bare fantastisk

Det vil jeg foreslå....eller sige vi skal.. nu jeg får lov at bestemme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Ville rigtig rigtig gerne...men Lars har været der med en x, så det er skal vi ikke.. men vil prøve det med min veninde når vi skal derned til sommer, for det lyder rigtig interessant...selvom jeg nok være være en smule angst også..

Ja ok... det kan jeg godt forstå....

Anmeld

7. april 2011

Lotus86

Vi var afsted i november, og der var der en specialudstilling på det National Historiske museum om Hitler som virkelig var spændende, men jeg skal jo ikke kunne sige om det stadig er den samme udstilling de har kørende. Derudover så er Berliner Dom et besøg værd, den kirke er hel utrolig, og man bliver helt paf når man træder ind i den fordi den er så enorm.. Man kan også få lov til at komme helt op i toppen og gå rundt udenfor hvor udsigten over Berlin er helt utrolig.

Rigtig god tur - det kan du godt glæde dig til, Berlin er en fed by

Anmeld

7. april 2011

Nemesis

Har i transport mulighed?? og et rimeligt kendskab til tysk?

For så kan jeg kun anbefale dette:

http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=138&Itemid=27

Får stadig gåsehud over det besøg.

Sisse

Anmeld

7. april 2011

Stiner

Uhhh, bare det var mig - jeg ELSKER Berlin! Lidt foreslag:

Brandenburger Tor er svært at komme udenom! Og tæt derved ligger der et mindesmærke for Holocaust - et kæmpe område med granitblokke (kister?), som gik rent ind hos mig! Man kan gå rundt i mellem dem, lidt ligesom en labyrint og midt i al grusomheden, som de jo skal minde os om, er der noget livsbekræftende ved området. Jeg fik lyst til at gemme mig mellem dem - lege....men jeg ved det virker forskelligt på folk!

Fjernsynstårnet med den fantastiske udsigt over byen.

Tierpark er et skønt stort grønt område - facinerende at man har en SÅ stor park midt i en storby.

Oplev også Prenzlauer Berg i det gamle Østberlin - kom i det hele taget rundt og oplev de forskellige bydele, som ER meget forskellige.

Jeg ved, at der ligger en restaurant, som er ledet af blinde og hvor man spiser i TOTALT mørke. Har desværre ikke været der, men har hørt rigtig godt om det! Det skulle være en meget intens oplevelse, men man skal holde sig fra det, hvis man ikke kan lide mørke eller får klaustrofobi!

Har du set "Goodbye Lenin!"? en meget sjov film om tiden omkring murens fald. Man får et indblik i, hvor stor forskel der har været på øst og vest. Jeg synes det er SÅ imponerende, at det ikke er flere år siden - det er jo historie, som er foregået i vores tid.... Men hvis du ikke har se den kan jeg anbefale den! Den fås i øjeblikket i Tiger for 20 kr.!

Rigtig god tur! Det er en skøn by!

Anmeld

7. april 2011

smokin

Don't get me startet...... I looooooove Berlin

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Stiner skriver:

Uhhh, bare det var mig - jeg ELSKER Berlin! Lidt foreslag:

Brandenburger Tor er svært at komme udenom! Og tæt derved ligger der et mindesmærke for Holocaust - et kæmpe område med granitblokke (kister?), som gik rent ind hos mig! Man kan gå rundt i mellem dem, lidt ligesom en labyrint og midt i al grusomheden, som de jo skal minde os om, er der noget livsbekræftende ved området. Jeg fik lyst til at gemme mig mellem dem - lege....men jeg ved det virker forskelligt på folk!

Fjernsynstårnet med den fantastiske udsigt over byen.

Tierpark er et skønt stort grønt område - facinerende at man har en SÅ stor park midt i en storby.

Oplev også Prenzlauer Berg i det gamle Østberlin - kom i det hele taget rundt og oplev de forskellige bydele, som ER meget forskellige.

Jeg ved, at der ligger en restaurant, som er ledet af blinde og hvor man spiser i TOTALT mørke. Har desværre ikke været der, men har hørt rigtig godt om det! Det skulle være en meget intens oplevelse, men man skal holde sig fra det, hvis man ikke kan lide mørke eller får klaustrofobi!

Har du set "Goodbye Lenin!"? en meget sjov film om tiden omkring murens fald. Man får et indblik i, hvor stor forskel der har været på øst og vest. Jeg synes det er SÅ imponerende, at det ikke er flere år siden - det er jo historie, som er foregået i vores tid.... Men hvis du ikke har se den kan jeg anbefale den! Den fås i øjeblikket i Tiger for 20 kr.!

Rigtig god tur! Det er en skøn by!

Tusind tak for alle de gode forslag...jeg var dernede i foråret 90 og der var der jo både paskontrol og det hele mellem øst og vest, så det var en stærk oplevelse at se forskellen..men glæder mig til at opleve Berlin igen....de to gange jeg var der er jo snart 20 år tilbage...vildt.

Og dine forslag er hermed skrevet ned...lyder vildt med de kister...

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Zette skriver:

Don't get me startet...... I looooooove Berlin

Hehe...

Anmeld

7. april 2011

Stiner

Det må være FANTASTISK at komme tilbage efter 20 år - der er jo sket vildt meget dernede. Bare det var mig, som havde oplevet Berlin i 90! Det er jo en oplevelse man ALDRIG kan få nu!

Ihhh, jeg er helt misundelig!

Anmeld

7. april 2011

Jyden

Jeg er ikke det mindste sportsinteresseret, men det olympiske stadion er altså en oplevelse.

Eller kan jeg også anbefale at besøge parlamentsbygningen, den er super flot.

Hvis alt ikke skal være kulturelt er det altså også smadder hyggeligt at gå en tur hånd i hånd langs floden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.