Hvad skal jeg se i berlin...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.436 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Aves.

sidder her med "Turen går til Berlin" for at finde noget jeg bare må se og der er godt nok meget dernede...jeg har fåetd en store ære at måtte bestemme det meste af det vi skal ud og se også to af tre afteners spisesteder.

Jeg er vild med museer og har allerede sat kryds ved et museum om nazisterne, men vil meget gerne flere museer....shoppe er ok, men det går ham den hemmelige ret så meget op i så det område skal jeg nok få nok af.

Men hvad skal jeg se.....hvad må jeg bare se?

Knus Eva...som tager afsted om en uge i dag....glæææææder mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

chael

Brandenburger Tor, check point Charlie, BERLIN muren, den er jo oplagt

Hmm, hvad mere, der er masser af museums dernede. Ville super gerne selv til BERLIN.

Har skrevet en opgave om BERLIN på tysk, og det var rigtig spændende

god tur

*Camilla 15+1

Anmeld

7. april 2011

Halbschön

Eva. skriver:

sidder her med "Turen går til Berlin" for at finde noget jeg bare må se og der er godt nok meget dernede...jeg har fåetd en store ære at måtte bestemme det meste af det vi skal ud og se også to af tre afteners spisesteder.

Jeg er vild med museer og har allerede sat kryds ved et museum om nazisterne, men vil meget gerne flere museer....shoppe er ok, men det går ham den hemmelige ret så meget op i så det område skal jeg nok få nok af.

Koncentrationslejren Sachsenhausen, den ligger lidt uden for Berlin, man kan komme derud med S-bahn og bus.. Checkpoint Charlie og det museum der ligger lige ved siden af.. Brandenburger Tor.. Reichstag... Zoo...

Anmeld

7. april 2011

Aves.

chael skriver:

Brandenburger Tor, check point Charlie, BERLIN muren, den er jo oplagt

Hmm, hvad mere, der er masser af museums dernede. Ville super gerne selv til BERLIN.

Har skrevet en opgave om BERLIN på tysk, og det var rigtig spændende

god tur

*Camilla 15+1

Tak... og tak for de gode forslag..jeg har været i Berlin et par gange før, første gang i foråret 90 og der stod muren der jo endnu, altså det der var tilbage og jeg var over for at hakke lidt af.. og check point charlie fungerede stadig der, men kunne være interessant at se det museum der er der nu...men ja, jeg skal da ud og se alle de der "man bare skal se-steder"

Og synes du skal tage afsted, det er altså så smuk en by...og kun 2 timers kørsel når først man er over med færgen, så det er jo ikke det vilde..

Anmeld

7. april 2011

Aves.

R&N skriver:

Koncentrationslejren Sachsenhausen, den ligger lidt uden for Berlin, man kan komme derud med S-bahn og bus.. Checkpoint Charlie og det museum der ligger lige ved siden af.. Brandenburger Tor.. Reichstag... Zoo...

Tak...det må jeg ud og se...checkpoint C vil jeg gerne se, der var jeg igennem da det fungerede som grænseovergang, var virkelig en spændende og meget mærkelig oplevelse..

Anmeld

7. april 2011

Lunae

Eva. skriver:

Jeg vil anbefale lindenstrasse - det er simpelthen så hyggeligt! Og ja, så er der jo også brandenburger Tor og det store tvtårn! Hvis der skal shoppes er der lafayette og kadeve!

Der ligger igaå to blinderestauranter i Berlin! Konceptet er at nyde sin mad uden synet og så at opleve, hvordan det er at være blind! Alle der arbejder der er også blinde! Det gad jeg virkelig godt, men da vi var i berlin var Camille kun 5 uger og så var det sgu ikke lige the place to be

God tur! Berlin er en fantastisk by!

Anmeld

7. april 2011

Halbschön

Eva. skriver:

Tak...det må jeg ud og se...checkpoint C vil jeg gerne se, der var jeg igennem da det fungerede som grænseovergang, var virkelig en spændende og meget mærkelig oplevelse..

Hehe ja så blir det da spændende at komme tilbage Tá en tur ud forbi den jødiske bydel.. Det er så smukt og der er så mange hyggelige cafeer derude... Uha, jeg har været der to gange, og den ny er bare fantastisk

Anmeld

7. april 2011

eElak

Du må altså bare prøve en af de "blinde-restauranter" de har dernede...

Jeg var derinde med en veninde, og det var en fed oplevelse..

Så hvis du ikke er mørkeræd, så skal det da klart prøves..

Kort om konceptet:
Du ankommer, vælger hvilken slags kød du vil have (oksekød, kylling, vegatar, fisk eller muligvis også svin). Du vælger også hvad du vil drikke..
Så kommer der en tjener og fører jer ind i en bælgmørk restaurant - i kan INTET se.. Tjeneren er blind, og fører jeg så hen til jeres plads...

I får en 3 retters menu serveret - men du ved ikke hvad det er, kun at der er den slags kød i som du har valgt.. så det er om at smage sig frem... og i det hele taget føle sig frem...

Eva - prøv det - jeg synes det var en fed oplevelse!!

http://www.unsicht-bar.com/ 

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Lunae skriver:

Jeg vil anbefale lindenstrasse - det er simpelthen så hyggeligt! Og ja, så er der jo også brandenburger Tor og det store tvtårn! Hvis der skal shoppes er der lafayette og kadeve!

Der ligger igaå to blinderestauranter i Berlin! Konceptet er at nyde sin mad uden synet og så at opleve, hvordan det er at være blind! Alle der arbejder der er også blinde! Det gad jeg virkelig godt, men da vi var i berlin var Camille kun 5 uger og så var det sgu ikke lige the place to be

God tur! Berlin er en fantastisk by!

Tak.. de ting du nævner er set, men det er helt sikkert værd at se igen... men blinderestauranten har Lars været inde på sammen med en x så det har jeg ikek lige lyst til at være en genudsendelse af.. selvom jeg vildt gerne ville, må være med en veninde.. Kan godt forstå I valgte det fra med så lille et barn..

Tak for de gode idéer og shoppestederne skal også lige lures..

Anmeld

7. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Du må altså bare prøve en af de "blinde-restauranter" de har dernede...

Jeg var derinde med en veninde, og det var en fed oplevelse..

Så hvis du ikke er mørkeræd, så skal det da klart prøves..

Kort om konceptet:
Du ankommer, vælger hvilken slags kød du vil have (oksekød, kylling, vegatar, fisk eller muligvis også svin). Du vælger også hvad du vil drikke..
Så kommer der en tjener og fører jer ind i en bælgmørk restaurant - i kan INTET se.. Tjeneren er blind, og fører jeg så hen til jeres plads...

I får en 3 retters menu serveret - men du ved ikke hvad det er, kun at der er den slags kød i som du har valgt.. så det er om at smage sig frem... og i det hele taget føle sig frem...

Eva - prøv det - jeg synes det var en fed oplevelse!!

Jeg prøver lige at google navnet på restauranten...

Ville rigtig rigtig gerne...men Lars har været der med en x, så det er skal vi ikke.. men vil prøve det med min veninde når vi skal derned til sommer, for det lyder rigtig interessant...selvom jeg nok være være en smule angst også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.