Nogen der har erfaring med Toyota Aygo og/eller Peugeot 107?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Louisiana

Tak til alle for svar  Det lyder som om det er nogle gode biler, som er værd at overveje

Andre der har erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Majbriteriksen

Louisiana28 skriver:

Ja, det har jeg, og det har jeg ikke råd til. Der er en udbetaling, som jeg ikke kan rejse

Åhhhh, sorry. Det tænkte jeg ikke på. Det er jo selvfølgelig fordi at vi giver vores den gamle i bytte. Du kan godt høre at jeg ikke er så meget inde i det-lader kæresten og min onkel klare det med biler.

Anmeld

7. april 2011

Tanja1234

Min svigermor har en 107 som vi tit fiser rundt i. Vi har haft den nogle gange når hun har været på ferie og så er det mig der kører i den (den er rød) så kæresten vil helst køre i vores egen

Jeg synes det er en skøn lille bil. Den er nem at parkere og komme rundt med - dog vil jeg nok sige at min svigermors er lidt sløv i det... Hun siger også at den er hurtigere når jeg har kørt i den i en uge

Mht. støj, så er det jo en "skrabet" bil i forhold til de større modeller og derfor ER der altså mere støj inde i kabinen, men det kommer jo også an på hvad man har at sammenligne med.

Hvis man kører langt til og fra arbejde så er det nok ikke en bil jeg vil anbefale - men til de mindre ture og som bybil er den helt i orden...

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

Majbriteriksen skriver:

Åhhhh, sorry. Det tænkte jeg ikke på. Det er jo selvfølgelig fordi at vi giver vores den gamle i bytte. Du kan godt høre at jeg ikke er så meget inde i det-lader kæresten og min onkel klare det med biler.

No harm done  Jeg skal også bytte min bil, men den er desværre ikke meget værd, jeg får højst 7000 for den  

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

Min svigermor har en 107 som vi tit fiser rundt i. Vi har haft den nogle gange når hun har været på ferie og så er det mig der kører i den (den er rød) så kæresten vil helst køre i vores egen

Jeg synes det er en skøn lille bil. Den er nem at parkere og komme rundt med - dog vil jeg nok sige at min svigermors er lidt sløv i det... Hun siger også at den er hurtigere når jeg har kørt i den i en uge

Mht. støj, så er det jo en "skrabet" bil i forhold til de større modeller og derfor ER der altså mere støj inde i kabinen, men det kommer jo også an på hvad man har at sammenligne med.

Hvis man kører langt til og fra arbejde så er det nok ikke en bil jeg vil anbefale - men til de mindre ture og som bybil er den helt i orden...

Den skal bare bruges til de små ture  Når vi skal på længere ture vil vi bruge kærestens bil. Vi bliver desværre nød til at have to biler, da min kæreste arbejder 20 minutters kørsel i den ene retning, og min søn går i skole 25 minutters kørsel i den modsatte retning  Og derudover er min kærestes arbejdstider ikke børnevenlige  Så for at det ikke er for dyrt med to biler, vil jeg gerne ha' en lille, billig, økonomisk bil. Den jeg har nu er ALT for dyr, både i benzin, vægtafgift og reservedele

Anmeld

7. april 2011

Janni.

Louisiana28 skriver:

Ja, som overskriften lyder, vil jeg gerne hører fra jer der har erfaring med enten den ene eller den anden bil. Eller begge, hvis man har dét  

Har kigget på et par brugte fra årgang 2006 og nogle år frem. Har ikke råd til en ny, desværre.

Hvad er jeres erfaring? Er der en årgang I anbefaler? Hvordan køre de, støjer de, passer det, at de køre små 22 km/l osv osv osv

Min veninde har en toyota Aygo og den er hun fuldt ud tilfreds med. Hvad den kører på literen tør jeg ikke sige, men den er meget økonomisk ifølge hende.

Hun købte hendes fra ny, en årgang 2009. Og som passaser (staves?) sidder man også godt i den. Det er en lille men god bil, dog er bagage rummet meget lille i den.

Spørg gerne hvis du vil vide mere

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

Buito skriver:

Min veninde har en toyota Aygo og den er hun fuldt ud tilfreds med. Hvad den kører på literen tør jeg ikke sige, men den er meget økonomisk ifølge hende.

Hun købte hendes fra ny, en årgang 2009. Og som passaser (staves?) sidder man også godt i den. Det er en lille men god bil, dog er bagage rummet meget lille i den.

Spørg gerne hvis du vil vide mere

Lige nu hælder jeg også mest til Aygo'en, for den er den billigste af de tre  I forhold til brændstof og vægtafgift er de tre biler lige billige - og de kører ca 22 km/l.

Jeg har ikke selv siddet i nogen af bilerne (som næsten er helt identiske), men det ligner, på billeder, at der er  meget lidt benplads ved bagsædet?

(Det staves 'passager' )

Anmeld

7. april 2011

LSU

Jeg har en C1'er fra 2009. Vi købte den brugt, da den havde gået 4000. (Så næsten ny).

Denne var også tiltænkt som ekstra bil, da vi har en 7 personers. Men vi er faktisk så glade for C1'eren, at vi lige så tit tager den hvis vi skal nogle steder. Personligt foretrækker jeg faktisk den, frem for den store, men det er fordi jeg er en spasser til at parkere

Jeg synes også du skal købe den billigste af de tre modeller, for de er så tæt på identiske som de kan blive. Vi købte kun C1'eren frem for Toyota'en, da vi havde købt den store kort for inden og derfor havde en rigtig god dialog med forhandleren.

Mhs. til benplads, så nej der er ikke meget benplads ved bagsædet, men jeg synes dog der er plads nok. Når min kæreste kører bilen, er der dog ingen plads bag ham (han er 187 høj), men har vi passagerer med, så rykker jeg bare mit sæde lidt frem og så kan de sagtens sidde bag mig.

Den eneste ulempe jeg synes der er ved C1'eren (ved ikke om det også gælder de to andre) er at der ikke er nogen sele i midten på bagsædet.

Jeg synes så, modsat de andre at den er rimelig rap i optrækket (Og jeg havde altså en 206 gti, der var chippet før). Men det er nok også hvordan bilen bliver kørt. Herhjemme er den i hvert fald døbt raketten

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

Pv86 skriver:

Jeg har en C1'er fra 2009. Vi købte den brugt, da den havde gået 4000. (Så næsten ny).

Denne var også tiltænkt som ekstra bil, da vi har en 7 personers. Men vi er faktisk så glade for C1'eren, at vi lige så tit tager den hvis vi skal nogle steder. Personligt foretrækker jeg faktisk den, frem for den store, men det er fordi jeg er en spasser til at parkere

Jeg synes også du skal købe den billigste af de tre modeller, for de er så tæt på identiske som de kan blive. Vi købte kun C1'eren frem for Toyota'en, da vi havde købt den store kort for inden og derfor havde en rigtig god dialog med forhandleren.

Mhs. til benplads, så nej der er ikke meget benplads ved bagsædet, men jeg synes dog der er plads nok. Når min kæreste kører bilen, er der dog ingen plads bag ham (han er 187 høj), men har vi passagerer med, så rykker jeg bare mit sæde lidt frem og så kan de sagtens sidde bag mig.

Den eneste ulempe jeg synes der er ved C1'eren (ved ikke om det også gælder de to andre) er at der ikke er nogen sele i midten på bagsædet.

Jeg synes så, modsat de andre at den er rimelig rap i optrækket (Og jeg havde altså en 206 gti, der var chippet før). Men det er nok også hvordan bilen bliver kørt. Herhjemme er den i hvert fald døbt raketten

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

Jeg kan bestemt bruge dit svar til noget - jeg kan bruge alles svar til noget, det har været en stor hjælp!

Hvis vi skal have andre med i bilen, så tager vi nok kærestens bil, der er mere plads på bagsædet  Men hvis det er sønnen der skal have en legekammerat med hjem, så går det jo nok med pladsen

Nu håber jeg bare at jeg kan få råd til at tage et lån! -Selvom jeg faktisk bruger lige så mange penge nu på benzin og vægtafgift, som jeg skulle bruge på at betale en ny af + benzin og vægtafgift på den nye. Det bliver faktisk billigere - hvilket jo er formålet

Anmeld

7. april 2011

henh01

min mor har 107'er og den kører fint. Dog er der overhovedet intet plads i bagagerummet.

Synes du bør overveje at købe en huyndai i10 det er en fantastisk bil og har desuden også vundet i test for mest sikre og økonomiske bil. Jeg har haft en i 2 år jeg desværre måtte sælge, men den var virkelig FANTASTISK! Man sidder lidt højere i den og den støtter rigtig godt omkring ens ryg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.