Nogen der har erfaring med Toyota Aygo og/eller Peugeot 107?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.900 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Louisiana

Ja, som overskriften lyder, vil jeg gerne hører fra jer der har erfaring med enten den ene eller den anden bil. Eller begge, hvis man har dét  

Har kigget på et par brugte fra årgang 2006 og nogle år frem. Har ikke råd til en ny, desværre.

Hvad er jeres erfaring? Er der en årgang I anbefaler? Hvordan køre de, støjer de, passer det, at de køre små 22 km/l osv osv osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Wimmie

Nej, men jeg har en Citroën C1 (samme model som de andre) fra 2007.

Den kører rigtig fint og vi har været rigtig glade for den - især fordi den er så økonomisk - den kører ved blandet kørsel (by/landevej/motorvej) ca 20 km/l og så betaler vi kun 520 kr om året i vægtafgift

Om den larmer har jeg ikke tænkt over... så den larmer nok ikke så meget, så tror jeg jeg ville have været generet. Den er dejlig stabil og nem at manøvre rundt - og ikke mindst nemt at parkere med

Ulemperne:

Den har ikke anhængertræk og kan ikke få det.

Den er lidt langsom i optrækket (lille motor og få hestekræfter)

Anmeld

6. april 2011

Louisiana

Jeg glemte at skrive Citroën C1 på  Det var ellers meningen alle tre skulle ha været med.

Tak for svar! Har du købt din brugt eller fra ny?

Anmeld

6. april 2011

Louisiana

6. april 2011

Wimmie

Vi købte den helt ny - 5-dørs med aircondition

Anmeld

6. april 2011

mp74

jeg har også en lille C1'er. Den er jeg rigtig glad for

synes nu det er svært at få den til at køre ret meget mere end 18-19 km/l (måske er det et spørgsmål om hastighed )

det er en lille rap bil - smutter let omkring
og så kan man altid være på p-pladsen

Anmeld

7. april 2011

FrkDitte

Er selv den meget tilfredse ejer af en Aygo 5 dørs fra 2010. Det med den larmer, kan jeg ikke genkende.. den har en anden mtorlyd, men måske det er fordi det er en 3-cylinders.. har ikke fået den op på 22,2 km/l, men tæt på 19.. men det kræver jo osse at den er uden passagerer og bagage og man kører uden for mange nedbremsninger osv...  Den lille motor gør jo at den ikke er den hurtigtste i optrækket, men  ideen med den er jo at det er en bybil, så det betyder ikke det store.

Alt ialt en super lille bil...5 stjerner herfra..

Knus D.

Anmeld

7. april 2011

Majbriteriksen

Louisiana28 skriver:

Ja, som overskriften lyder, vil jeg gerne hører fra jer der har erfaring med enten den ene eller den anden bil. Eller begge, hvis man har dét  

Har kigget på et par brugte fra årgang 2006 og nogle år frem. Har ikke råd til en ny, desværre.

Hvad er jeres erfaring? Er der en årgang I anbefaler? Hvordan køre de, støjer de, passer det, at de køre små 22 km/l osv osv osv

Har du regnet på om det kan betale sig at købe en brugt. Vi har kig på en opel corsa 3 dørs. Den kører 28 km/l. Min kæreste kører 45 km hver vej på job og bare i brændstof og vægtafgift kan han spare over 1000 kr i forhold til den bil han kører nu. Så er der også trukket fra at den bliver dyrer at forsikre. Der kommer jo heller ikke reparationer de første år, men så kommer der service. Vi har lavet et meget stor regnestykke og taget alt med som vi kunne finde, men lige megt hvad så bliv er det billigste at købe den helt nye bil. Vi skal kun finde 300 kr pr. mdr til afdrag når alt det vi sparer er trukket fra 

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

Majbriteriksen skriver:

Har du regnet på om det kan betale sig at købe en brugt. Vi har kig på en opel corsa 3 dørs. Den kører 28 km/l. Min kæreste kører 45 km hver vej på job og bare i brændstof og vægtafgift kan han spare over 1000 kr i forhold til den bil han kører nu. Så er der også trukket fra at den bliver dyrer at forsikre. Der kommer jo heller ikke reparationer de første år, men så kommer der service. Vi har lavet et meget stor regnestykke og taget alt med som vi kunne finde, men lige megt hvad så bliv er det billigste at købe den helt nye bil. Vi skal kun finde 300 kr pr. mdr til afdrag når alt det vi sparer er trukket fra 

Ja, det har jeg, og det har jeg ikke råd til. Der er en udbetaling, som jeg ikke kan rejse

Anmeld

7. april 2011

bette

synes det er en dejlig bil 107éren.. eeelskede den.. 

men solgte den kun fordi vi skulle flytte i hus og så måtte vi af med den ene bil.. og det blev så den mindste..

har faktisk intet negativt at sige om den.. hmm måske at den ikk er så hurtig i optræk.. men okay.. det kan man da leve med..

den støjer ikke.. og er super nem at køre i 

.. samt enorm økomomisk  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.