Er abort mord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

morethanperfect

Ja det syns jeg det er . Man slår noget der lever ihjel ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

mor til 2 skønne piger .

B&J skriver:

det er bare så rigtigt skrevet

.

Anmeld

6. april 2011

BellaT

Znuzke skriver:

Nej, selvfølgelig er det ikke mord! Det var da en mærkelig sammenligning

Jeg kan kun se fordele ved fri abort.

Der vil selvfølgelig altid være de ekstreme tilfælde hvor man hører om aborter på sunde og levedygtige fostre i 6-8 måned - foretaget i udlandet hos korrupte læger - så er det selvfølgelig på ingen måde i orden!

Så mærkelig er sammenligningen vel heller ikke, da det jo altid har været spørgsmålet som deler tilhængere og modstandere af fri abort...

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

har stemt blankt.. der er et tidspunkt for sen arborter jeg mener det er mord.. 

Anmeld

6. april 2011

Silvermist

Jeg har stemt "Nej". En abort er ikke mord. Mord er ulovligt.

Det er så en anden sag om man bryder sig om den frie abort mulighed eller ej. Men uanset hvad, så er det lovligt.

Anmeld

6. april 2011

Mumto3

Fedt at denne diskussion bliver taget op (om end jeg synes det er nogle meget hårde ord der er blevet valgt!)

Jeg går bestemt ind for abort (man kan jo næsten ikke være imod), men ja at få foretaget en abort er at forhindre et andet menneske i at leve, så på en eller anden måde kan man vel godt sige at man slår et andet menneske ihjel (endda sit eget barn)

Desværre tror jeg vi kommer til at se flere og flere sene aborter, for mange har den holdningen at når vi nu kan undersøge for diverse ting og sager, hvorfor så sætte et barn i verden som lider af et eller andet (mangler en finger/en halv arm osv)? Se bare på folk med downs, de er jo gået fra at være en naturlig del af vores befolkning til at være en uønsket bestandel, som på det nærmeste er ved at være udryddet. Pyha...gad vide hvad det næste bliver vi sortere fra?

Anmeld

6. april 2011

Miss BananaHammock

Har stemt blankt. Man kan ikke skære alle over en kam og derfor mener jeg ikke jeg kan give et fyldtgørende svar uden at kende de enkelte omstændigheder. 

Jeg ville aldrig selv få en abort, da jeg vil være bange for ikke at kunne blive gravid igen.. ikke nødvendigvis pga. aborten, mere generelt. Men synes heller ikke man skal sætte børn i verden hvis man ikke er istand til at tage sig af dem, for så går det jo ud over et uskyldigt barn.

Så ja, kan desværre ikke give et konkret svar. 

Anmeld

6. april 2011

Aves.

Mor010711 skriver:

Hvad er holdningen egentlig til abort herinde?

Abort er noget af det bedste der er sket for kvinder og børn...

Anmeld

6. april 2011

Sisley

Det kommer an på hvor tidligt det drejer sig om...

Anmeld

6. april 2011

ekzunz

BellaT skriver:

Så mærkelig er sammenligningen vel heller ikke, da det jo altid har været spørgsmålet som deler tilhængere og modstandere af fri abort...

Jeg er godt klar over at det altid har været det debatten har gået på, men jeg synes alligevel ikke at det kan sammenlignes med mord..... men jeg kan da godt se at jeg fik det til at fremstå som at det var TS sammenligning jeg ikke forstod.

Jeg forstår bare generelt ikke hvorfor det bliver sammenlignet med mord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.