Er abort mord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

mor til 2 skønne piger .

nej synes ikke det er mord , men godt at det er lovligt i danmark og at det bliver gjord professionelt   ( staves ) 

men bliver til gengæld rigtig irriteret/ vred når folk siger " jeg gider ikke bruge beskyttelse for jeg kan altid få abort "  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Fenja09

Har stemt nej - er helt klart for fri abort og mener det er alle kvinders ret at bestemme om de vil fuldføre en graviditet, men når det er sagt, så er jeg bestemt ikke for abort, hvis det bliver brugt som præventionsmiddel!

Derudover synes jeg også det kommer an på, hvor udviklet det er, dvs om det er et embryo eller et foster.

/Fenja

Anmeld

6. april 2011

wamse

Jeg ser bestemt ikke mig selv som morder, så jeg har selvfølgelig stemt nej.

Anmeld

6. april 2011

Mi

Af frarøve liv er for mig mord, så ja, det er mord.

Men jeg er ikke abortmodstander. Jeg har set alt for mange børn, som måtte leve med forældre som ikke magtede opgaven. Flere af disse børn vil ikke have en chance for et godt og lykkeligt liv, og i disse tilfælde ville jeg foretrække tidligt mord, fremfor et miserabelt liv. Men jeg mener også at vores abortregler er for slappe. Jeg mener ikke at en kvinde skal have ret til abort, bare fordi det er inden 12. uge. Jeg mener at det skulle afgøres i hvert enkelt tilfælde. Ved godt at det ville være et stort administativt arbejde, men det er trods alt menneskeliv vi taler om

Anmeld

6. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Mor010711 skriver:

Hvad er holdningen egentlig til abort herinde?

synes ikke jeg hverken kan stemme ja eller nej... det afhænger meget af situationen synes jeg.....

Men personligt ville jeg ALDRIG kunne drømme om at få en abort....  Alle ved jo hvad der kan ske når man laver voksenlege... når man har sagt a må man også sige b.... 

Anmeld

6. april 2011

Worldwide

Har stemt ja, men synes, som mange andre siger, at mord er et voldsomt ord for det.

Jeg er af den opfattelse at hvis man kan dyrke ubeskyttet sex kan man også tage konsekvensen af det. Jeg ville aldrig kunne få mig selv til at slå en lille spire ihjel.

Jeg vil så sige, dem som kommer ud for en voldtægt og lign. der syntes jeg det er fint der er fri abort i DK.

Men nu kender jeg selv mange som har rigtig svært ved at få børn og nogle som slet ikke kan få børn, så derfor kan jeg ikke få mig selv til at vælge abort. Hvis man ikke kan magte rollen som forældre så er der en langt bedre mulighed end abort, set med mine øjne. Der er så mange ude i den store hvide verden der med glæde ville tage imod et barn og give barnet den kærlighed, tryghed og være de forældre det har brug for

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Lov om begravelse og ligbrænding gælder for lig. Fostre, der er over 22. uge er børn i lovens forstand, og de skal derfor begraves eller bisættes. Det samme gælder fostre under 22. uge som har vist livstegn.
Ordningen med nedgravningsattester blev indført i 1950’erne, før den fri abort. I skarnkasser fandt man fostre, og det gav anledning til unødige politiundersøgelser. Derfor udstedte Kirkeministeriet et cirkulære om, at kirkegårdene kunne modtage fostrene til nedgravning. Hvis forældrene ønsker begravelse eller bisættelse for et foster under 22. uge, som ikke har vist livstegn, skal der udstedes en nedgravningsattest.

Kopieret fra:
http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page= 2339

Så det må jo være et spørgsmål om hvornår man foretager den....

Har selv stemt nej.

Anmeld

6. april 2011

ekzunz

Nej, selvfølgelig er det ikke mord! Det var da en mærkelig sammenligning

Jeg kan kun se fordele ved fri abort.

Der vil selvfølgelig altid være de ekstreme tilfælde hvor man hører om aborter på sunde og levedygtige fostre i 6-8 måned - foretaget i udlandet hos korrupte læger - så er det selvfølgelig på ingen måde i orden!

Anmeld

6. april 2011

B&J

Det lyder så voldsomt et mord, men ja i mine øjne slår man jo et levende barn ihjel når der er hjerteblink men ved nogle har deres grunde og det er også helt iorden i mine øjne men er stadig imod abort for dem der lige glemmer át beskytte sig så må de passe på så enkelt er det

Anmeld

6. april 2011

B&J

ønskebebsi skriver:

nej synes ikke det er mord , men godt at det er lovligt i danmark og at det bliver gjord professionelt  ( staves ) 

men bliver til gengæld rigtig irriteret/ vred når folk siger " jeg gider ikke bruge beskyttelse for jeg kan altid få abort "  

det er bare så rigtigt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.