Er abort mord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

SussieThyssen

Mor010711 skriver:

Hvad er holdningen egentlig til abort herinde?

Min generelle mening er JA, men der er så mange omstændigheder, der gør, at man må tage et valg og kan blive nødt til at vælge et barn fra.
Og det er godt at muligheden er der.
Men efter uge 12 er det decideret mord..så enkelt er det, set med mine øjne.
Men det er folks eget valg og deres egen samvittighed, de skal leve med.
Jeg har selv fået 2 provokerede aborter og har aldrig tilgivet mig selv, selvom det dengang var det eneste valg jeg havde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

PsychedeliC

henh01 skriver:

Hej Jer der allerede har svaret

Hvordan kan det være I mener man kan sætte tid på hvornår det er mord og hvornår det ikke er? Det lille hjerte banker jo allerede efter ganske kort tid og så er der jo egentlig liv?

Jeg vil ikke definerer en abort som mord, da det i mange tilfælde er for det bedste. At beslutte sig for abort kunne jeg forestille mig var en meget hård beslutning der kræves meget selvindsigt og selverkendelse. Jeg har heldigvis aldrig prøvet det, men kunne ikke forestille mig det er noget særligt behageligt,, hverken fysisk eller psykisk.

Det har noget af gøre med hvor meget at hvor meget embryoen er udviklet. 

Nu skrev jeg godt nok uge 13 eller fjorten men jeg vil gerne sige at så længe det er en embryo så er det ikke mord men når det bliver et foster så synes jeg det er mord eller det lyder ret hårdt

Anmeld

6. april 2011

Sommerbird

Jeg synes faktisk det er en lidt farlig debat, denne her.

Én ting er at være imod abort men at denne tråd kan udvikle sig til at nogen vil få det skidt med at andre direkte sidder og kalder dem modere, synes jeg ikke om 

Anmeld

6. april 2011

henh01

PsychedeliC skriver:

Det har noget af gøre med hvor meget at hvor meget embryoen er udviklet. 

Nu skrev jeg godt nok uge 13 eller fjorten men jeg vil gerne sige at så længe det er en embryo så er det ikke mord men når det bliver et foster så synes jeg det er mord eller det lyder ret hårdt

okay Tak for svar.. Var bare nysgerrig.. Et hjerte er jo et hjerte, men det giver mening det du siger.

Jeg synes som sagt ikke det er MORD, det er et ret voldsomt ord.

Anmeld

6. april 2011

TinaPina

Sommerbird skriver:

Nej!

Mord er ulovligt, det er abort ikke. 

Anmeld

6. april 2011

Faith

Sommerbird skriver:

Jeg synes faktisk det er en lidt farlig debat, denne her.

Én ting er at være imod abort men at denne tråd kan udvikle sig til at nogen vil få det skidt med at andre direkte sidder og kalder dem modere, synes jeg ikke om 

Fuldstændig enig!!! Synes måske den burde stoppes før den løber af sporet.

Anmeld

6. april 2011

LBK

sarahb skriver:

Nej det er ikke mord...! Det er i mange tilfælde en rigtig god beslutning ...! Og hvor ville der være mange uønsket og omsorgssvigtet børn hvis vi ikke havde fri abort...!
Jeg synes når man er over abort grænsen så kan vi tale om det men ellers ikk.

Enig

Anmeld

6. april 2011

BellaT

Jeg har også stemt blankt. Mord er det nok ikke, da barnet jo ikke er født og levedygtigt. Men hvordan man end vender og drejer det, så ER det afbrydelse af et kommende liv. Det kan simpelthen ikke fornægtes.

Jeg har det svært med abort. Jeg kan ikke sige at jeg er for fri abort. Netop fordi det er et kommende barn og intet burde være vigtigere end et menneskeliv. I mine øjne.

Derimod kan jeg se fordelene ved uduelige forældre og voldtægt og lign. Så det er et svært og dobbeltmoralsk emne for mig.

Anmeld

6. april 2011

L83

henh01 skriver:

Hej Jer der allerede har svaret

Hvordan kan det være I mener man kan sætte tid på hvornår det er mord og hvornår det ikke er? Det lille hjerte banker jo allerede efter ganske kort tid og så er der jo egentlig liv?

Jeg vil ikke definerer en abort som mord, da det i mange tilfælde er for det bedste. At beslutte sig for abort kunne jeg forestille mig var en meget hård beslutning der kræves meget selvindsigt og selverkendelse. Jeg har heldigvis aldrig prøvet det, men kunne ikke forestille mig det er noget særligt behageligt,, hverken fysisk eller psykisk.

det er os min holdning

Anmeld

6. april 2011

MaliksMor

hvis man ikke ønsker at være gravid - må man beskytte sig.

jeg synes det er " mord " at få en abort. lyder lidt voldsomt - men, det er jo at slå et foster ihjel (som er/bliver en baby/menneske)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.