det med sko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

slettet_7530

Sko kan altså blive for store og skøvlet så ungerne går og falder i dem, mine børn har aldrig haft mere end 1 cm maks 1,2-3 stykker
læs her

-I det første par sko anbefaler vi maks 1 cm i voksetillæg.
-I sandaler anbefaler vi 1-1.3 cm i voksetillæg
-I vinterstøvler kan de fleste børn klare op til 1.5 cm i voksetillæg
-I sko kan de fleste børn også klare op til 1.5 cm i voksetillæg dog er dette ofte
for meget til de smalle fødder eftersom skoene tit vil blive for løse i bredden.

Husk at tage hensyn til dine egne erfaringer med væksten af dit barns fødder.

- Hypermobile børn skal have særlig støtte som kan opnås ved en høj fast hælkappe.
Det er også tit en fordel at vælge snøresko da man opnår en holdbar og fast lukning

Når det så er skrevet ville jeg klart gå ind til en fagmand, altså en kompetent skohandler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Den lykkelige

Jeg er uddannet indenfor sko branchen og i vores lære bøger står der 1,5 cm fordi der skal være vokse tillæg, samt snuderunding, samt glide tillæg.. Så derfor de siger 1,5 i butikkerne..

Anmeld

6. april 2011

mor-til-vanessa

JulieE skriver:

Det har jeg alligevel aldrig hørt... Begge mine har haft snøresko i vuggestuen og det har aldrig været et problem... nå ja, der er jo forskel på kommunerne

Men, ja tag hende med ud i en skobutik, f.eks skoringen eller paw sko og få dem til at hjælpe med at finde den rigtige sko til hende

ja tror det bliver skoringen. vi har heller ikke paw sko her i byen

Anmeld

6. april 2011

mor-til-vanessa

Caroline86 skriver:

vi måler hendes fod og lægger så en størrelse (en cm) til Lige nu er Laura en størrelse 19 hvis man tager efter cm men vi køber str. 20 til hende

ok det er godt at vide så behøver jeg ikke have hende med, hun har også så meget krudt i røven

Anmeld

6. april 2011

JulieE

- skriver:

Ja, det jo det... 

Ja, str 18 er jo ingenting, hvor gammel er hun?

Min dreng er knap 16 mdr og bruger str 22

Hi hi... Det er vildt så stor forskel på børnefødder Min datter er 4½ år og passer stadig str 25... Handes far mener hun har smølfefødder

Anmeld

6. april 2011

mor-til-vanessa

Albertesmor skriver:

Sko kan altså blive for store og skøvlet så ungerne går og falder i dem, mine børn har aldrig haft mere end 1 cm maks 1,2-3 stykker
læs her

-I det første par sko anbefaler vi maks 1 cm i voksetillæg.
-I sandaler anbefaler vi 1-1.3 cm i voksetillæg
-I vinterstøvler kan de fleste børn klare op til 1.5 cm i voksetillæg
-I sko kan de fleste børn også klare op til 1.5 cm i voksetillæg dog er dette ofte
for meget til de smalle fødder eftersom skoene tit vil blive for løse i bredden.

Husk at tage hensyn til dine egne erfaringer med væksten af dit barns fødder.

- Hypermobile børn skal have særlig støtte som kan opnås ved en høj fast hælkappe.
Det er også tit en fordel at vælge snøresko da man opnår en holdbar og fast lukning

Når det så er skrevet ville jeg klart gå ind til en fagmand, altså en kompetent skohandler

super info

Anmeld

6. april 2011

mor-til-vanessa

JulieE skriver:

Hi hi... Det er vildt så stor forskel på børnefødder Min datter er 4½ år og passer stadig str 25... Handes far mener hun har smølfefødder

hihi ja de er også små. min datters fødder er også mikro. tror de er samme str som da hun var syv mdr. hun er 15 nu.

Anmeld

6. april 2011

JulieE

mor-til-vanessa skriver:

ja tror det bliver skoringen. vi har heller ikke paw sko her i byen

Super! De plejer at have styr på tingene

Anmeld

6. april 2011

mor-til-vanessa

- skriver:

Ja, det jo det... 

Ja, str 18 er jo ingenting, hvor gammel er hun?

Min dreng er knap 16 mdr og bruger str 22

hun er 15 mdr. tror heller ikke hendes fødder er vokset siden hun var syv mdr. der tog jeg aftryk af dem, og det ser ens ud... jeg havde også selv meget små fødder, min mor kunne slet ikke finde sko til mig. 

Anmeld

6. april 2011

JulieE

mor-til-vanessa skriver:

hihi ja de er også små. min datters fødder er også mikro. tror de er samme str som da hun var syv mdr. hun er 15 nu.

Ja hold da op... hun er også med i smølfefodsklubben så Jeg er sikke rpå Line får små fødder. Hun ligner fysisk sin faster helt vildt og hun bruger kun str 35

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.