Ude og hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Kløver

Jakob'sMor skriver:

Hej.

Har i læst ude og hjemmes artikel med hende som ammede sit barn ihjel fordi hun var på lykkepiller, som lægen havde sagt ikke var skadeligt for barnet?

Stakkels kvinde, hun har mistet hendes to drenge.

ej hvad er nu det for noget er det bladet fra den her uge, eller, plejer ikke at købe det. lyder da helt forfærdeligt, er det fordi hun ammede børnene at de fik stofferne fra hendes piller eller, og hvordan har de ikke kunne opdage det, når den ene døde af det, det var måske tvillinger 

føler da godt nok med den stakkels mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Kløver

malenecl skriver:

Nu bliver jeg da lidt nervøs... - jeg får medicin for skizofreni og min psykolog har sagt at jeg gerne må amme på medicinen men der står på papiret om medicinen og jeg citer; "du må ikke tage Trilafon, hvis du ammer, da det kan skade barnet. Trilafon bliver udskilt i modermælken."

Må vidst hellere snakke med min psykolog om det!!

Jeg ville anbefale at snakke med lægen, da psykologer normalt ikke må udskirve medicin, det er kun psykiatere der må det, bare så du er på sikker grund

Anmeld

11. april 2011

Plumas

Til sygeplejersken!

Tak for dit indlæg.

Men fordi Trilafon har været brugt i mange år af gravide og ammende, er det da ikke ensbetydende med at det ikke skeder det ufødte barn.

Både du, lægerne og de gravide bliver først bag lyset af Lægemiddelstyrelsen og medicinalproducenterne.

I hvert fald, hvis man sammenholder de oplysninger, som du giver i dit indlæg og de oplysninger, de oplysninger producenten selv har opgivet om sit produkt og de oplysninger, du får i medicindatabasen.

Jeg forsøger iøvrigt ikke at gøre gravide unødigt bekymrede. Det klarer de praktiserende læger, psykiatere og sygeplejersker ganske enestående selv.

I produktresuméet står der nemlig:

Bør kun anvendes på gravide på tvingende indikation. Anvendelsesgrundlaget for anvendelse af Phenthrazin (de aktive stof i Trilafon) under gravditet er utilstrækkeligt.

Bør ikke bruges i ammeperioden.

På indlægssedlen i pakningen til patienten står der:

Du vil normalt ikke blive behandlet med Trilafon, hvis du er gravid.

Du må ikke amme, hvis du får Trilafon, da det kan skade barnet.

I medicindatabasen, som du og lægerne bruger står der:

Graviditet:

Må kun bruges under visse forudsætninger.

Amning:

Kan anvendes

Tre forskellige og modstridende oplysninger om den samme medicin. Hvem er det så, der forvirrer og gør gravide unødigt ængstelige, når ikke engang Lægemiddelstyrelsen, producenterne og medicindatabasen kan blive enige om noget som helst hvad angår Trilafon. Kvinderne aner jo ikke, hvem de skal tro på.

Du giver i stedet for sikkerhed kvinderne en falsk tryhghed med dit indlæg - og det er i hvert fald ikke det, der er nødvendigt.

Iøvrigt bør sygeplejersker ikke kloge sig i den slags. Det er de slet ikke kompetente til.

Anmeld

12. april 2011

mortilnoahogmelina

Jeg har læst det , og jeg synes simpelthen at det er ganske forfærdeligt .

Jeg har så ondt af den kvinde der har måtte gennemleve det .

Men samtidig synes jeg os det er ærgerligt at hun igennem 3 graviditeter stoler så meget på lægerne at hun fortsætter med medicinen .

Anmeld

12. april 2011

Lisbeth85

Jakob'sMor skriver:

Hej.

Har i læst ude og hjemmes artikel med hende som ammede sit barn ihjel fordi hun var på lykkepiller, som lægen havde sagt ikke var skadeligt for barnet?

Stakkels kvinde, hun har mistet hendes to drenge.

Det må være det værst tænkelige for en mor - uden tvivl! Og havd fanden sker der for den inkompetente læge? FØJ for satan han eller hun må have en grim smag i munden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.