Ude og hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

harris

Hej. Må jeg henvise til denne hjemmeside http://www.lykkepiller.info/foster.html Det er uhyggeligt er det.

Det må være forfærdeligt at midste sit barn på grund af den medicin man får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Isabeau

Jakob'sMor skriver:

Hej.

Har i læst ude og hjemmes artikel med hende som ammede sit barn ihjel fordi hun var på lykkepiller, som lægen havde sagt ikke var skadeligt for barnet?

Stakkels kvinde, hun har mistet hendes to drenge.

Jeg er glad for at min læge sagde det til mig, så jeg blev trappet ud, og en måneds efter blev jeg gravid

Anmeld

8. april 2011

morethanperfect

Jakob'sMor skriver:

Hej.

Har i læst ude og hjemmes artikel med hende som ammede sit barn ihjel fordi hun var på lykkepiller, som lægen havde sagt ikke var skadeligt for barnet?

Stakkels kvinde, hun har mistet hendes to drenge.

Ja jeg har læst det .. Det er frygteligt ! 

Og nu er man tvunget til at købe det i næste uge !

Anmeld

8. april 2011

harris

I kan læse artiklen på denne hjemmeside fra ude og hjemme http://www.lykkepiller.info/foster.html

Det er fanme for meget at medicinalindustrien hemmeligholder disse skader for at tjene penge, lad os se de skyldige bag lås og slå.

Anmeld

8. april 2011

Plumas

malenecl skriver:

Nu bliver jeg da lidt nervøs... - jeg får medicin for skizofreni og min psykolog har sagt at jeg gerne må amme på medicinen men der står på papiret om medicinen og jeg citer; "du må ikke tage Trilafon, hvis du ammer, da det kan skade barnet. Trilafon bliver udskilt i modermælken."

Må vidst hellere snakke med min psykolog om det!!

Hej Malene!

Det lyder ikke godt, at din psykolog er "klogere" end det, der står på indlægssedlen.

Men det er det typiske, når læger eller andre skal rådgive om psykofarmaka til gravide.

Ingen præparater i den gruppe er nogensinde blevet testet på gravide. Derfor ved ingen hvilke bivirkninger der er, og gravide kvinder fungerer derfor som ufrivvilige forsøgspersoner for medicinalindustrien.

Jeg er journalist og vil gerene i forbindelse med gravide kvinder, der får medicin under graviditen for at danne mig et overblok over, hvor stort problemet er.

Jeg vil blive meget glad, hvis jeg kunne komme i konatkt med dig for at høre om dine erfaringer. Du kan i første omgang sende mig en email på: ulykkespiller@gmail.com

Anmeld

9. april 2011

Nessie

Det sker desværre ofte, at læger udskriver medicin, uden at de reelt ved, om det er skadeligt for et foster / barn.

Jeg har desværre selv oplevet at abortere i uge 12. Jeg er overbevist om, at det var pga. det smertestillende medicin jeg fik dengang.

Jeg havde oven i købet henvendt mig til en smerteklinik, for at være sikker på, at jeg fik medicin, som ikke på nogen måde ville skade.
Efterfølgende kunne jeg ikke få fat på lægen, og efter flere måneders ringen og skriven, fik jeg bare en underlig mail om, at det ikke kunne bevises at det var medicinen, og at hvis det var hans kone der havde aborteret, ville han også prøve at finde en forklaring.....  Hmm, min kæreste var slet ikke involveret i alt det der.

Men hvorfor giver man medicin til nogen der prøver at blive gravide, eller er gravide, hvis de ikke ved nok om det?
Min egen læge undersøgte mange steder, for at se om hun kunne finde ud af, om det vitterligt var medicinens skyld, men der var ingen der vidste hvordan det påvirkede et foster.

Til skanning fik vi at vide, at fostret var meget lille.
Efter hele den omgang, nægtede jeg at tage mere medicin, og gik i stedet ned i tid, og klarede mig igennem uden. Da jeg endelig blev gravis igen, og vi fik at vide til 12 ugers skanning, at det var et stort foster, var vi simpelthen så glade, for det viste for os, at det var den rigtige beslutning at droppe medicinen.

Anmeld

9. april 2011

Hvem?

Jeg har li køb og læst artiklet og kan sgu ikke lade være med at sidde og blive noget småsur, ikke nok med hun mister hendes første dreng pga. lykkepiller, men at hun fortsætter med lykkepiller i anden og ikke mindst 3. forsøg????!!!!

Jeg glæder mig til at læse fortsættelsen i næste uge

Anmeld

9. april 2011

sofie85

malenecl skriver:

Nu bliver jeg da lidt nervøs... - jeg får medicin for skizofreni og min psykolog har sagt at jeg gerne må amme på medicinen men der står på papiret om medicinen og jeg citer; "du må ikke tage Trilafon, hvis du ammer, da det kan skade barnet. Trilafon bliver udskilt i modermælken."

Må vidst hellere snakke med min psykolog om det!!

Det forstår jeg godt ! Jeg ville også enten lade være at amme eller stoppe medicinen, hvis du altså kan det

Anmeld

10. april 2011

Plumas

Kindfed skriver:

I den medicinbog som læger og sygeplejersker (jeg) bruger, står der, at det godt kan anvendes ved amning, fordi udskillelsen er minimal og at der ikke er beskrevet bivirkninger ved barnet, altså i undersøgelser. Men det skader aldrig at spørge.

Til sygeplejersken!

Du glemmer at fortælle, at den medicindatabase, som lægerne og sygeplejerskerne bruger, når de skal søge oplysninger om medicin er behæftet med fejl. Så du bliver altså også fejlvejledt, når det gælder SSRI medicin.

Selv om Lægemiddelstyrelsen først den 28. februar og dernæst den 7. marts offentliggjorde indberetninger om bivirkninger ved SSRI præparater, er disse endnu ikke at finde i medicindatabasen.

Iøvrigt skulle de have figureret der langt tidligere - faktisk for fem år siden. Så længe har Lægemiddelstyrelsen tilbageholdt nogle af disse oplysninger, der indbefatter 16 dødsflad hos spædbørn og fostre og 35 misdannelser, hjertefejl og hjerneskader.

Når en overlæge i sundhedsstyrelsen samtidigt udtaler at talene er større pågrund af den generelle underindberetning af bivirkninger, er problemet langt større end tallene viser.

Jeg vil godt understrege at der er mange, der har glæde af disse SSRI præparater, men der er så sandelig også mange - blandt andet gravide - der løber en stor og unødvendig risiko for at deres ufødte barn enten dør eller bliver født med alvorlige misdannelser og organ skader.

Hvorfor blive ved med at give gravide det falske løfte, at de sagtens kan være gravide og samtidigt tage Fontdex, Cipramil og andre SSRI produkter uden at skade deres barn, når der i følge flere eksperter er udmærkede behandlinger, der sikrer at de gravide ikke løber denne risiko.

Jes Gerlach, der er ekspert i depressioner mener at højst 1/3 af de mennesker, der har depressioner har behov for medicin og kan klare sig med samtaleterapi, information og en omlægning af deres livsstil.

SSRI produker er uden tvivl Danmarks mest misbrugte lægemiddel. Undersøgelser har vist at ca. 200.000 danskere lider af depression, men der er flere end 450.000, der er på lykkepiller.

Anmeld

11. april 2011

Kindfed

Plumas skriver:

Til sygeplejersken!

Du glemmer at fortælle, at den medicindatabase, som lægerne og sygeplejerskerne bruger, når de skal søge oplysninger om medicin er behæftet med fejl. Så du bliver altså også fejlvejledt, når det gælder SSRI medicin.

Selv om Lægemiddelstyrelsen først den 28. februar og dernæst den 7. marts offentliggjorde indberetninger om bivirkninger ved SSRI præparater, er disse endnu ikke at finde i medicindatabasen.

Iøvrigt skulle de have figureret der langt tidligere - faktisk for fem år siden. Så længe har Lægemiddelstyrelsen tilbageholdt nogle af disse oplysninger, der indbefatter 16 dødsflad hos spædbørn og fostre og 35 misdannelser, hjertefejl og hjerneskader.

Når en overlæge i sundhedsstyrelsen samtidigt udtaler at talene er større pågrund af den generelle underindberetning af bivirkninger, er problemet langt større end tallene viser.

Jeg vil godt understrege at der er mange, der har glæde af disse SSRI præparater, men der er så sandelig også mange - blandt andet gravide - der løber en stor og unødvendig risiko for at deres ufødte barn enten dør eller bliver født med alvorlige misdannelser og organ skader.

Hvorfor blive ved med at give gravide det falske løfte, at de sagtens kan være gravide og samtidigt tage Fontdex, Cipramil og andre SSRI produkter uden at skade deres barn, når der i følge flere eksperter er udmærkede behandlinger, der sikrer at de gravide ikke løber denne risiko.

Jes Gerlach, der er ekspert i depressioner mener at højst 1/3 af de mennesker, der har depressioner har behov for medicin og kan klare sig med samtaleterapi, information og en omlægning af deres livsstil.

SSRI produker er uden tvivl Danmarks mest misbrugte lægemiddel. Undersøgelser har vist at ca. 200.000 danskere lider af depression, men der er flere end 450.000, der er på lykkepiller.

Sikke et flot indlæg og sikke mange fakta, du har Googlet dig til. Flot. Men måske du kunne have brugt bare ét af de minutter på at læse, at jeg ikke kommenterer på hverken SSRI, SNRI eller andre 'lykkepille'-præparater (har i øvrigt aldrig hørt en fagperson bruge det noget forkvaklede ord lykkepiller?).

Derimod snakker jeg om Trilafon, som jo er - og det er jeg sikker på, at du ved - et antipsykotikum, endda 1. generations, som er blevet brugt af ammende kvinder igennem mange, mange år.

Desuden skriver jeg, at det aldrig skader at spørge én gang til. Det er så min måde ikke at sætte en unødvendig skræk i livet på kvinder, der ammer og elsker deres børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.