når børnehaven modarbejder en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

jamen det er da ikke uforskammet.. men da træls der ikke bliver læst hvad der bliver skrevet.. tråden er jo ikke så lang igen og har gentaget mig selv en hel del gangell. og det jeg tyder ud fra hvad hun skrev var indirekte at sige han ikke var klar..  

men tak

Jo men det er jo slet ikke sikkert jeg har ret, jeg kender jo ikke din søn og kan kun forholde mig til det du skriver Vi debatterer/ tænker højt/ kommer med råd osv.... 

Hav en dejlig dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Kamulla

dorthemus skriver:

Har du læst det jeg skriver?

yeps.. og det er klart brugværdigt  dog ahr lig lige lavet en update der indeholder alle dine gode råd i sammenarbejde med en anden pædagog fra hans BH

tak for du gav dig tid..

og til jer andre.. undskyld hvis jeg lyder som "det skal kun gå efter mit hoved ellers så F*ck jer" så undskyld.. det har ikke været min mening.. 

Anmeld

6. april 2011

dorthemus

Sallisørøver skriver:

yeps.. og det er klart brugværdigt  dog ahr lig lige lavet en update der indeholder alle dine gode råd i sammenarbejde med en anden pædagog fra hans BH

tak for du gav dig tid..

og til jer andre.. undskyld hvis jeg lyder som "det skal kun gå efter mit hoved ellers så F*ck jer" så undskyld.. det har ikke været min mening.. 

Super! Det må jeg læse  Forstår godt, at følelserne sidder lidt uden på tøjet..sådan er det jo når det gælder ens eget barn

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Jo men det er jo slet ikke sikkert jeg har ret, jeg kender jo ikke din søn og kan kun forholde mig til det du skriver Vi debatterer/ tænker højt/ kommer med råd osv.... 

Hav en dejlig dag

nu var det jo ikke dig jeg skrev det "grimme svar" til  

men nej i kan kun drage konklussioner ud fra hvad jeg skriver.. og syntes da at når jeg som mor bedømmer han er klar så er han jo klar.. det ville jo også være nemmere for børnehaven hvis der var ét ble barn mindre, og det jo ikke tager længere tid at skifte tis bukser end en fyldt ble.. de skal vaskes lige meget hvad jo.. det med han skulle have på i hviletimen og ud var jo deres råd sidst.. og ja har jo ikke prøvet det før så dem hænger jeg mig da i.. og de gjorde meget ud af det sidst hvor nu som sagt hvor vi alle kan mærke han er klar, er der bare nogle der ikke gider hjælpe bare en smule til.. 

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

dorthemus skriver:

Super! Det må jeg læse  Forstår godt, at følelserne sidder lidt uden på tøjet..sådan er det jo når det gælder ens eget barn

hehe ja det gør de.. men nok fordi jeg føler jeg bliver stemplet som dårlig mor ved at nogle mener han ikke er klar og det så er noget jeg presser ham ned over hovedet..  og det føler jeg ikke jeg gør og nok derfor jeg går i stærkt forsvar

Anmeld

6. april 2011

<3

Har du overvejet at bruge to flyverdragter som vi gjorde?

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

Kirle skriver:

Har du overvejet at bruge to flyverdragter som vi gjorde?

har ikke 2 mere da den anden gik i stykker midt i vinteren.. desværre.. men hans flyverdragt er ved at blive vasket, og så har han sit regntøj med fleece i.. så må han få det på

Anmeld

6. april 2011

<3

Sallisørøver skriver:

har ikke 2 mere da den anden gik i stykker midt i vinteren.. desværre.. men hans flyverdragt er ved at blive vasket, og så har han sit regntøj med fleece i.. så må han få det på

Tror også det er nok. Skal I ikke snart have noget termotøj alligevel?

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

Kirle skriver:

Tror også det er nok. Skal I ikke snart have noget termotøj alligevel?

jo det skal jeg nemlig.. skal bare ud og købe noget... ahr jeg ikke fået gjort endnu..  og tak for råd

Anmeld

6. april 2011

Silvermist

Min ældste datter der fylder 4 år her i juni 2011 er helt blefri, både om dagen og om natten. Hos os virkede det bedst at lade hende gå uden ble hele dagen, uanset hvad hun foretog sig eller hvor hun var henne. Selvfølgelig opstod der uheld. Det er ifølge min mening en helt naturlig del af smid-ble-processen. Vi lod hende tage på toilettet inden vi tog ud og vi var især obs på at lade hende tage på toilettet hvis hun for nyligt havde spist eller drukket. Nu er hun også blefri om natten og vi har kun haft meget få uheld. Hun tager på toilettet inden hun går i seng og når hun står op.

Da hun i januar 2011 skiftede til en ny børnehave havde hun dog ekstra mange uheld til i starten. Helt sikkert pga. af alt det nye hun oplevede. Jeg synes at pædagogerne var dygtige til at hjælpe hende og huske hende på at tage på toilettet. I dag går det som det godt.

Jeg har læst i dit indlæg at det er pædagogerne der har foreslået at din søn har ble på ude på legepladsen og når de har hviletime. Jeg synes at du derimod skal prøve at foreslå det modsatte - at han får ov til at være uden ble hele dagen. Spørg om der ikke en én af pædagogerne der kan hjælpe ham på toilettet én gang i timen evt, inden de skal på legepladsen og inden de skal hvile. Sker der uheld, så bliv ved med at hjælpe ham. Han er jo klar til at smide bleen. Du nævner nederlag efter nederlag. Selvom det er træls for ham at der opstår uheld, selvom der vil være dage hvor flyverdragten er våd osv. osv. så bliver det bare bedre og bedre. Og jo bedre det bliver, jo mere bliver hans selvværd jo styrket.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.