når børnehaven modarbejder en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor ikke give ham en bukseble på i bh og sige til ham, at det er vist der sker uheld, men at han er en stor dreng og skal gå på toillettet - selvfølgelig med pædagogernes hjælp og påmindelse.

Min dreng Luka er 3 1/2 år og det er sådan vi gør med ham og det fungere rigtig godt. Hjemme er han super god til selv, at gå på toillettet - både når han skal tisse og lave stort.

Vi tog også bleen af ham helt i starten og der skete alt for mange uheld i bh på trods af, at han fik hjælp til, at blive påmindet om, at skulle på toilettet. Så lavede vi ny strategi med bh og kom frem til løsningen med buksebleen.

Jeg vil personligt ikke presse mit barn til, at blive renlig når han ikke er større. Det kommer i det tempo som det kommer. Desuden er drenge længere tid om, at blive renlig end piger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Kamulla

112233 skriver:

Altså vil give Eva lidt ret.
Enten eller må være det bedste.. lige pludselig er man stor nok til ikke at have ble på og pludselig skal man have ble på alligevel...

Min datter fik den af , da hun var klar til det. Hun fik den af både nat og dag og hun har i alt haft 5 uheld og ingen om natten.

Men det er vel også "fint nok" at have uheld for det er vel det man "lærer" af??

Jeg mener... man kan jo ikke forvente at børn eller voksne for den sags skyld skal kunne noget nyt når de lige har lært det.

Så jeg, enten er han klar eller ikke klar.

nu er det altså de færreste børn der smider bleen om dagen og om natten på samme tid.. ikke genneraliser fordi i har haft lette børn.. hvorfor skal min søn have ble på når han godt selv kan gå på toilettet?? 

Anmeld

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

nu er det altså de færreste børn der smider bleen om dagen og om natten på samme tid.. ikke genneraliser fordi i har haft lette børn.. hvorfor skal min søn have ble på når han godt selv kan gå på toilettet?? 

Hvis han selv kan gå på toilettet, hvorfor skal han så have ble på i hviletimen og når de er udenfor i flyverdragter? - Kan du se hvad de mener?

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Hvis han selv kan gå på toilettet, hvorfor skal han så have ble på i hviletimen og når de er udenfor i flyverdragter? - Kan du se hvad de mener?

det ahr jeg da svaret på.. fordi han ikke mærker han tisser hvis han sover... det er han ikke klar nok til.. og det med ude er fordi at før han får det overtøj af har han for længst tisset i bukserne..

Anmeld

6. april 2011

Hansen97

qp skriver:

Lige præcis... og vil ikke mene jeg har nemme børn.. ventede bare til de var helt klar...

Anmeld

6. april 2011

Ni-ko-li-ne

112233 skriver:

Lige præcis... og vil ikke mene jeg har nemme børn.. ventede bare til de var helt klar...

men alle børn er jo forskellige...

Anmeld

6. april 2011

<3

Ja det der med ble på legeplads er en dårlig ide, hviletimen jeps den er fin, for hvis han sover så kan det ikke forventes at han holder sig.

Vi gjorde selv det at vi kørte to flyverdragter for at løse problemet.

Håber det ordner sig!

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

nå prøvede at lave en opdate først..

oprettede ikke denne tråd for at skulle få hug og for at få belært hvad jeres børn kunne og ikke kunne og derfor burde min også ellers er det ikke det rigtige jeg gør... de siger selv i børnehaven at han virker meget klar.. det har jeg da lige fået bekræftet..

nå men here it goes: 

Kom ned og afleverede Noah og en fast pædagog kom til mig og ville forklare om situationen fra igår, da hende jeg snakkede med havde spurgt sig omkring hvorfor han var ude uden ble på.. der er ikke rigtigt nogen der har givet ham den på, og Noah ville meget gerne være som de store drenge, så hun mener han er selv hoppet i flyverdragten som de store og spurgt om han måtte gå på legepladsen.. og det har personalet ikke tænkt over der så han gik ud uden ble da han jo ikke havde ble på.. det med han skal have ble på ud og når der er hviletimen er altså deres eget forslag sidst hvor vi prøvede!! ikke noget jeg har opfundet for at gøre deres hverdag til et levende helvede!!!

desuden grunden til han havde ble på da jeg hentede ham var de havde glemt at tage den af efter hviletimen.. da han er taget af ble-listen og de ikke havde tænkt over det.. men har sagt jeg har droppet det for der kommer intet godt ud af det så længe det ikke går i børnehaven, så jeg tager min påskeferie i brug og jeg så håber de ville forsøge at holde ham ble fri når jeg kommer derover.. og så at han ikke skal have ble på ud heller da han skal mærke det er ubehageligt at tisse i tøjet udenfor også.. så kan det være han husker det.. for han er meget fordybet i leg når han er ude og ikke til at få med ind

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

112233 skriver:

NOAH ER KLAR!!! så læs dog hvad jeg skriver istedet for at drage jeres egne konklussioner! 

Anmeld

6. april 2011

dorthemus

Jeg bliver også nødt til at give mange af de andre ret; enten eller, ikke både og.  Tror det forvirrer ham, at han har ble på nogle gange. Hvis han skal blive helt blefri om dagen, så skal han også kunne kontrollere blæren udenfor, i leg og under hviletiden.

Så hellere en bunke skiftetøj i tasken til de uheld der uvægerligt kommer i starten.

Jeg er udannet pædagog og har arbejdet med børn i den alder i mange år, og det er meget almindeligt at se børn, der ellers er gode til at gå på toilettet hjemme, have uheld i børnehaven fordi der sker mere og der er flere distraktioner så de ikke altid får mærket efter når de skal tisse eller lige leger så godt, at de ikke "gider" gå på wc før det er for sent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.