når børnehaven modarbejder en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

det ahr jeg da svaret på.. fordi han ikke mærker han tisser hvis han sover... det er han ikke klar nok til.. og det med ude er fordi at før han får det overtøj af har han for længst tisset i bukserne..

Jo men idét du siger, at han godt må få ble på i hviletime og når han er ude - så sender du jo tvætydige signaler til pædagogerne (sådan ser jeg det ihvertfald). Hvis jeg arbejdede i din søns børnehave ville jeg tænke "ak, han får jo bare en ble på" hvilket jo er den nemme løsning så vel som det også er den nemme løsning, at han får ble på når han skal ud og når han skal hvile sig med de andre

Hvis de sørger for han tisser af inden han skal ud og lege og inden han skal sove/ hvile, så er det jo ikke nødvendigt med ble - de skal selvfølgelig spørge ham et pr gange mens han er udenfor om han vil ind og tisse.... Men for ham selv tror jeg faktisk også det er lidt forvirrende, at være stor dreng som ikke bruger ble men undtaget de to situationer.

Jeg tror du skal have tillid til, at han kan sige fra og prøve at lade ham gå hele dage uden ble.... og hvis uheldet er ude, jamen så skifter man da bare tøjet - det er jo et nederlag i sig selv for ham, ikke at kunne holde tilbage og det lærer han jo hvis han får lov til, at være fri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Jo men idét du siger, at han godt må få ble på i hviletime og når han er ude - så sender du jo tvætydige signaler til pædagogerne (sådan ser jeg det ihvertfald). Hvis jeg arbejdede i din søns børnehave ville jeg tænke "ak, han får jo bare en ble på" hvilket jo er den nemme løsning så vel som det også er den nemme løsning, at han får ble på når han skal ud og når han skal hvile sig med de andre

Hvis de sørger for han tisser af inden han skal ud og lege og inden han skal sove/ hvile, så er det jo ikke nødvendigt med ble - de skal selvfølgelig spørge ham et pr gange mens han er udenfor om han vil ind og tisse.... Men for ham selv tror jeg faktisk også det er lidt forvirrende, at være stor dreng som ikke bruger ble men undtaget de to situationer.

Jeg tror du skal have tillid til, at han kan sige fra og prøve at lade ham gå hele dage uden ble.... og hvis uheldet er ude, jamen så skifter man da bare tøjet - det er jo et nederlag i sig selv for ham, ikke at kunne holde tilbage og det lærer han jo hvis han får lov til, at være fri

læs min opdate nederst på side 2.

det er ikke mig der har bestemt han skal have på i hvile timen og på ud.. det var deres forslag sidst

Anmeld

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

nå prøvede at lave en opdate først..

oprettede ikke denne tråd for at skulle få hug og for at få belært hvad jeres børn kunne og ikke kunne og derfor burde min også ellers er det ikke det rigtige jeg gør... de siger selv i børnehaven at han virker meget klar.. det har jeg da lige fået bekræftet..

nå men here it goes: 

Kom ned og afleverede Noah og en fast pædagog kom til mig og ville forklare om situationen fra igår, da hende jeg snakkede med havde spurgt sig omkring hvorfor han var ude uden ble på.. der er ikke rigtigt nogen der har givet ham den på, og Noah ville meget gerne være som de store drenge, så hun mener han er selv hoppet i flyverdragten som de store og spurgt om han måtte gå på legepladsen.. og det har personalet ikke tænkt over der så han gik ud uden ble da han jo ikke havde ble på.. det med han skal have ble på ud og når der er hviletimen er altså deres eget forslag sidst hvor vi prøvede!! ikke noget jeg har opfundet for at gøre deres hverdag til et levende helvede!!!

desuden grunden til han havde ble på da jeg hentede ham var de havde glemt at tage den af efter hviletimen.. da han er taget af ble-listen og de ikke havde tænkt over det.. men har sagt jeg har droppet det for der kommer intet godt ud af det så længe det ikke går i børnehaven, så jeg tager min påskeferie i brug og jeg så håber de ville forsøge at holde ham ble fri når jeg kommer derover.. og så at han ikke skal have ble på ud heller da han skal mærke det er ubehageligt at tisse i tøjet udenfor også.. så kan det være han husker det.. for han er meget fordybet i leg når han er ude og ikke til at få med ind

Herre gud, du opretter en tråd hvori du udviser utilfredshed med din søns børnehave og pædagogernes måde, at tackle din situation.

Folk forsøger, at finde svar på din problemstilling via deres egne erfaringer og bruger tid på, at skrive til dig her i tråden - det synes jeg da du burde være taknemmelig for.

Dernæst vil jeg da lige sige, at du burde tage imod gode råd med kyshånd da du jo aldrig tidligere har stået i en lignende situation før - det er jo derfor mange af os er her på siden.

Når man er førstegangsforælder kan man ofte have lidt en "trodsalderindstilling" til ens egen forældrerolle - at man altid er den der ved bedst - men sådan er virkeligheden altså ikke altid og derfor er der jo rigtig mange der bruger siden for, at få gode råd som du jo også har fået.

At du opfatter det anklagende synes jeg egentlig kun er ærgeligt da jeg er sikker på, at alle er her for, at hjælpe dig med at forbedre din situation

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

Ja børn er forskellige, og vil give dig ret i at det er sjældent børn bliver renlige dag og nat, på samme tid. Min søn smed sin ble 100 % da han var 2½ år. Jeg tror han havde et par uheld, men så huskede han toilettet. Jeg er sikker på at ubehaget ved at rende rundt og være våd, får dem til at huske lidt bedre på, at de skal på toilet

Det var så først som 5-årig, at han smed den om natten. 2 af mine søskende og jeg, har været vådliggere, så jeg troede faktisk at mark også var det, når han stadig ikke kunne holde sig tør om natten. Men han var så ikke vådligger, men skulle bare have noget mere tid til at blive blefri om natten også.

Jeg vil ønske dig al held og lykke med det. det skal nok lykkes...og det lyder da til at han er 100 % klar til det. Håber at pædagogerne kan hjælpe dig lidt bedre igennem processen....for det er lidt svært, hvis børnehaven ikke gør som dig. Det vil vel også blot forvirre ham. Håber din snak med børnehaven, har hjulpet

Anmeld

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

læs min opdate nederst på side 2.

det er ikke mig der har bestemt han skal have på i hvile timen og på ud.. det var deres forslag sidst

Jeg har læst det sidste du har skrevet og det ændrer ikke min holdning til, at du simpelthen er så uforskammet i din tone til de andre der sidder herinde og forsøger, at give dig et godt råd som kan afhjælpe din situation. Men well.... du ved jo sikkert bedst selv

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Herre gud, du opretter en tråd hvori du udviser utilfredshed med din søns børnehave og pædagogernes måde, at tackle din situation.

Folk forsøger, at finde svar på din problemstilling via deres egne erfaringer og bruger tid på, at skrive til dig her i tråden - det synes jeg da du burde være taknemmelig for.

Dernæst vil jeg da lige sige, at du burde tage imod gode råd med kyshånd da du jo aldrig tidligere har stået i en lignende situation før - det er jo derfor mange af os er her på siden.

Når man er førstegangsforælder kan man ofte have lidt en "trodsalderindstilling" til ens egen forældrerolle - at man altid er den der ved bedst - men sådan er virkeligheden altså ikke altid og derfor er der jo rigtig mange der bruger siden for, at få gode råd som du jo også har fået.

At du opfatter det anklagende synes jeg egentlig kun er ærgeligt da jeg er sikker på, at alle er her for, at hjælpe dig med at forbedre din situation

nej men der bliver draget konklussioner her i indlæget om han jo ikke er klar for "mine" børn smed det hele på én gang.. og kan man det er man ikke klar.. det hjælper jo ikke rigtigt mig når jeg føler han er klar.. jeg er den sidste der bare ville tvinge ham til at blive ble-fri hvis han ikke er klar, og derfor stoppede jeg det sidst hvor jeg fandt det tydeligt at han ikke var klar og ikke havde den store kontrol over hvornår han tissede og ikke gjorde..

tager gerne imod råd og tager da også det til mig som står i tråden. men derfor må jeg da gerne oprette en tråd med fustration uden at skulle få afvide at jeg faktisk er ude i noget jeg slet ikke kan tillade mig osv. børn er ikke ens, og jeg ved Noah er klar til det om dagen men ikke om natten.. det skal jo ikke betyde jeg så også skal give ham ble på om dagen til han er klar til at smide den om natten..

jeg bliver fustereret når jeg vidste hvor meget de gik op i det sidst med så slet ikke gør det denne gang hvor knægten altså ER klar til at smide bleen i dagtimerne 

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Jeg har læst det sidste du har skrevet og det ændrer ikke min holdning til, at du simpelthen er så uforskammet i din tone til de andre der sidder herinde og forsøger, at give dig et godt råd som kan afhjælpe din situation. Men well.... du ved jo sikkert bedst selv

jeg er da ikke uforskammet?? 

beklager da vist hvis jeg sender det signal..

Anmeld

6. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

NOAH ER KLAR!!! så læs dog hvad jeg skriver istedet for at drage jeres egne konklussioner! 

Nej du er ikke uforskammet? hmmm...

Jeg tror virkelig ikke det er nogens intention, at få dig ned med nakken eller at være belærende på negativ vis (hvis du oplever det sådan) - man stiller jo spørgsmål og forholder sig undrende til din situation.

Men fred være med det - håber det bliver bedre fremover

Anmeld

6. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Nej du er ikke uforskammet? hmmm...

Jeg tror virkelig ikke det er nogens intention, at få dig ned med nakken eller at være belærende på negativ vis (hvis du oplever det sådan) - man stiller jo spørgsmål og forholder sig undrende til din situation.

Men fred være med det - håber det bliver bedre fremover

jamen det er da ikke uforskammet.. men da træls der ikke bliver læst hvad der bliver skrevet.. tråden er jo ikke så lang igen og har gentaget mig selv en hel del gangell. og det jeg tyder ud fra hvad hun skrev var indirekte at sige han ikke var klar..  

men tak

Anmeld

6. april 2011

dorthemus

Sallisørøver skriver:

nej men der bliver draget konklussioner her i indlæget om han jo ikke er klar for "mine" børn smed det hele på én gang.. og kan man det er man ikke klar.. det hjælper jo ikke rigtigt mig når jeg føler han er klar.. jeg er den sidste der bare ville tvinge ham til at blive ble-fri hvis han ikke er klar, og derfor stoppede jeg det sidst hvor jeg fandt det tydeligt at han ikke var klar og ikke havde den store kontrol over hvornår han tissede og ikke gjorde..

tager gerne imod råd og tager da også det til mig som står i tråden. men derfor må jeg da gerne oprette en tråd med fustration uden at skulle få afvide at jeg faktisk er ude i noget jeg slet ikke kan tillade mig osv. børn er ikke ens, og jeg ved Noah er klar til det om dagen men ikke om natten.. det skal jo ikke betyde jeg så også skal give ham ble på om dagen til han er klar til at smide den om natten..

jeg bliver fustereret når jeg vidste hvor meget de gik op i det sidst med så slet ikke gør det denne gang hvor knægten altså ER klar til at smide bleen i dagtimerne 

Har du læst det jeg skriver?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.