Fortvivlet 1. gangs gravid :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

camillakrath

sommerbarn<3 skriver:

Ja det synes jeg. Det er altid bedre at blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt. Og når det er første gang er det klart du er usikker. Som du selv siger er det jo tidligt, ved ikke om det giver lungemodner når du alligevel er så langt.

Men synes godt lige at de kunne kigge på dig.

Ja præcis!

Men det er aftaget en del her til aften. Så må nok vente til det tager mere fat igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Holbæktrunten

sommerbarn<3 skriver:

Det skal du ikke finde dig i. Ring derind igen. De har bare at kigge på dig

Anmeld

5. april 2011

tinasmor

Enig med de andre i, at du skal ringe hvis du får sådan en omgang igen. For du skriver at du jo i princippet ikke kan gøre andet end at vente. Og dette ville jeg også give dig ret i hvis du var tæt på termin. Men det er du jo ikke. Så HVIS (hvad jeg ikke tror) at du var ved at gå i fødsel og du ikke er længere henne, så skal der jo tages forbehold for det. Dvs at de ville indlægge dig og se hvad de kunne gøre for at 1 enten holde barnet inde, og 2 hvis de ikke kan det, så kan det være, at der skal f.eks gives ting til at gøre babys lunger klar osv.

Men igen tror bare du skal hvile lidt og så går det forhåbeligt i sig selv.

Anmeld

5. april 2011

tine1985

Hej! Ked af at høre at de ikke har været mere behjælpelige på fødegangen, da du ringede ind. Ved selv hvor vigtigt det er, at nogen tager sig tid til at berolige dig, når man står i en sådan situation! Jeg er selv 1.gangs gravid i uge 26+1. Jeg har indtil i didste uge været indlagt halvanden uge pga forkortet livmoderhals, og har nu fået lov at være hjemme, men må kun rejse mig for at gå på toilet og 1 dagligt bad. Jeg har derfor snakket meget med lægerne om alt det med for tidlig fødsel, og vil derfor lige give lidt viden videre. Første mål for os er at nå 28+0. På det tidspunkt falder risikoen for alvorlige handikaps drastisk. Næste er 30+0. Her falder risikoen for mindre handikaps. Og den endelige hedder 34+0. Lungerne er nu færdigudviklet, og lægerne vil ikke forsøge at stoppe en fødsel. De sagde til mig, at når jeg når dertil, kan jeg sådan set bare gå ud og nyde sommervejret, for på det tidspunkt vil ingen læger være bekymret for en fødsel Så derfor siger de at du bare må vente tror jeg. Men synes da at du skal ringe til dem eller evt din egen jordemoder, og få noget mere information, så du kan blive beroliget. Håber du kan bruge mit svar til noget, og sig endelig til, hvis der er noget der ik lige gav mening ( beklager at mit indlæg er så sammenklemt, men sådan er det når man skriver fra mobilen )

Anmeld

6. april 2011

smlmea

Den simple årsag til de ikke ville se dig,er at når man er fulde 34 uger henne,stopper man ikke fødslen,og giver heller ikke lungemodner,da det ingen efekt har på barnet.

Så du kan ikke gøre andet end tag tid på plukveer/veerne,og bliver de reglmæssige,ja så skal du ringe til dem,og sige du er på vej,og ellers bare afvente..

Krydser finger for den lille bliver lidt længere i maven..

Anmeld

6. april 2011

Minmio

Jeg er i 33 uge og har også plukveer hele tiden med mens smerter. Men jeg er anden gangs gravid, jeg havde det samme under min sidste graviditet den sidste måneds tid.  Den gang var jeg på fødegangen 3-4 gange fordi at jeg troede at nu var tiden kommet.

Da den dag hvor jeg skulle føde endelig kom, så var jeg ikke i tvivl om at nu var det ikke bare plukveer.

Derfor tager jeg det roligt denne gang, for plukveer kan godt gøre en smule ondt, men da jeg fødte gjorde de "rigtige" veer 100 gange mere ondt. Og der er man ikke i tvivl mere.

Anmeld

6. april 2011

camillakrath

TAK for de dejlige svar

Laver lige en update

Anmeld

6. april 2011

tinasmor

smlmea skriver:

Den simple årsag til de ikke ville se dig,er at når man er fulde 34 uger henne,stopper man ikke fødslen,og giver heller ikke lungemodner,da det ingen efekt har på barnet.

Så du kan ikke gøre andet end tag tid på plukveer/veerne,og bliver de reglmæssige,ja så skal du ringe til dem,og sige du er på vej,og ellers bare afvente..

Krydser finger for den lille bliver lidt længere i maven..

Så blev jeg så meget klogere

Anmeld

6. april 2011

tinasmor

camillakrath skriver:

TAK for de dejlige svar

Laver lige en update

Håber du har det bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.