Gravid og ulykkelig! (parforhold og graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Anonymepige

jeg er forresten 100% enige med jer i at det var forkert at presse ham, og jeg bøder jo netop også for det nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

MetteMTH

signe. skriver:

så man kan håbe TS`s mand reagere som vores...

min datter var planlagt.. og han græd da, da jeg fortalte jeg var gravid.. han rørte da også ved maven.. men ikke hele tiden..

Anmeld

5. april 2011

Fenja09

Da jeg ikke kender din kæreste eller dig kan jeg fortælle hvad du/i skal gøre, men jeg ved, at min kæreste også var længe om at glædes sammen med mig, eller i hvert fald glæde sig på samme måde som jeg...jeg er på vej ind i uge 20 nu og det er ikke mange uger siden, at manden herhjemme begyndte at tale om forsk. ting, f.eks navne, babyting osv - det vil sige, at der er gået længe før det egentlig gik op for ham at han skal være far.

Så måske skal din kæreste bare vænne sig til tanken, især hvis han ikke ønskede barnet 100 % fra starten af.

Hvis det var mig, så ville jeg snakke med ham om det og spørge ind til, om der er noget galt, om der er noget i kan ændre, så du får en god graviditet og om det er fordi han måske har svært ved acceptere eller vænne sig til tanken om at skal være far.

/Fenja

Anmeld

5. april 2011

signe.

Anonymepige skriver:

Jeg tror ikke jeg kan få en abort medmindre jeg ryger akut ind, og siger ja tak til lige gyldigt hvor i landet det er. Jeg fik fristen til og med i går hvor jeg enten skulle have en akut tid på sygehuset eller have lavet følgejournal.

Jeg er nemlig 11+1 i dag. Så det skulle ske i denne uge, og det tror jeg ikke kan nåes.

Han vil gerne med til scanningerne, og han tog også fri fra arbejde til at tage med til lægen i går.

Men mine forældre har f.eks allerede fortalt os at de gerne vil betale den kommende barnedåb som barnedåbsgave, og mine veninder(der har fået børn indenfor det sidste halve år) har tilbudt os diverse startting. Til alt det blev han vred, og ville ikke have det i hans hus da han ikke var "klar" til at gå og se på det endnu og han blev heller ikke glad for gaven fra mine forældre

Vi har heller ikke haft sex siden jeg fandt ud af at jeg var gravid for snart 8 uger siden.

det er lidt blandede signaler.. igen kan det også være, at han tænker, jamen der er læææænge til du skal nedkomme, så måske han bare synes det er for hurtigt at folk vil give ting osv.. som kommende mor er man taknemmlig, og vil gerne have det ind af døren så hurtigt som muligt.. men tror måske bare han gerne vil vente til det er lidt tættere på? altså måske når du begynder at få mave på, og der først reelt er tid til alle de indkøb.. vi købte lidt ind da jeg var 21 uger henne.. hasses væresle er stadig ikke fuldt udstyret, da  han kun sover og bliver puslet derinde, mens at mange andre har et værelse fuldstændig klar, 10 uger før fødsel.. man er forskellige.. men håber det hele løser sig for JER!

Anmeld

5. april 2011

Anonymepige

Fenja09 skriver:

Da jeg ikke kender din kæreste eller dig kan jeg fortælle hvad du/i skal gøre, men jeg ved, at min kæreste også var længe om at glædes sammen med mig, eller i hvert fald glæde sig på samme måde som jeg...jeg er på vej ind i uge 20 nu og det er ikke mange uger siden, at manden herhjemme begyndte at tale om forsk. ting, f.eks navne, babyting osv - det vil sige, at der er gået længe før det egentlig gik op for ham at han skal være far.

Så måske skal din kæreste bare vænne sig til tanken, især hvis han ikke ønskede barnet 100 % fra starten af.

Hvis det var mig, så ville jeg snakke med ham om det og spørge ind til, om der er noget galt, om der er noget i kan ændre, så du får en god graviditet og om det er fordi han måske har svært ved acceptere eller vænne sig til tanken om at skal være far.

/Fenja

Vi har snakket om det, og han siger han fortryder han gik med på det og han frygter når barnet kommer.

Han siger også at han ikke føler sig klar, og er bange for at han ikke vil elske sit barn så højt som han burde når det er kommet allerede.

alt det skræmmer mig helt vildt!

Anmeld

5. april 2011

Anonymepige

Skal måske lige nævnes at han har sagt han ville ønske jeg fik en abort nu og så kunne vi udskyde det et lille halvt års tid. Så han lige kan vænne sig til tanken.

Det blev jeg så såret over.

Anmeld

5. april 2011

signe.

Mette88 skriver:

min datter var planlagt.. og han græd da, da jeg fortalte jeg var gravid.. han rørte da også ved maven.. men ikke hele tiden..

begge vores er også planlagt.. da jeg fortalte ham at jeg var gravid igen, var han ikke til at skyde igennem.. tror næsten han var mere glad end mig.. det er bare så forskelligt..

Anmeld

5. april 2011

signe.

Anonymepige skriver:

Skal måske lige nævnes at han har sagt han ville ønske jeg fik en abort nu og så kunne vi udskyde det et lille halvt års tid. Så han lige kan vænne sig til tanken.

Det blev jeg så såret over.

der må jeg træde i karakter overfor din kæreste. kan godt forstå du blev såret, for hvad er det for en udmelding.. han vil få det barn fjernet der er nu, for bare at vente 6 mdr? nix nix.. synes jeg er helt no go..

Anmeld

5. april 2011

Anonymepige

signe. skriver:

der må jeg træde i karakter overfor din kæreste. kan godt forstå du blev såret, for hvad er det for en udmelding.. han vil få det barn fjernet der er nu, for bare at vente 6 mdr? nix nix.. synes jeg er helt no go..

ja det kunne jeg heller ikke forholde mig til

hvis jeg fik en abort ville jeg da slet ikke have lyst til at prøve igen så kort efter

Anmeld

5. april 2011

fønix

Anonymepige skriver:

Det her bliver lidt rodet men jeg håber alligevel i vil kunne give mig nogle brugbare råd, og vejledning.

Min kærestes og mit forhold er meget turbulent i øjeblikket.
Vi har været sammen i 4 år, og for 3 år siden blev jeg gravid og fik en abort. Jeg er ikke i tvivl om det var det rigtige da vi ikke kunne tilbyde barnet det det havde behov for.
Men ikke desto mindre var jeg meget ulykkelig i lang tid efter, og svor jeg aldrig ville have en abort igen.

Da min kæreste skal påbegynde nyt arbejde i år, og jeg er godt i gang med mit studie aftalte vi efter lang tids snakken(jeg pressede ham nok en del fordi jeg var skruk. det indrømmer jeg gerne! at det var forkert indrømmer jeg også gerne. men så kan man jo være bagklog ikke?) vi at begynde at prøve at få et barn her i det nye år da det jo ikke er unormalt at det kan tage noget tid.
Min kæreste sagde også at han håbede der gik et pænt stykke tid før det så skete.
Men det gjorde der ikke, og jeg stod hurtigt med to streger.
Min kæreste gik helt i panik, og ville ikke have det da det var for hurtigt. Jeg brugte så de næste uger på at tænke det hele igennem, og kom frem til at jeg ikke følte jeg ville kunne få en abort uden det ville få konsekvenser for vores parforhold.
Fortalte at jeg var bange for vi nok ville gå fra hinanden hvis jeg fik en abort da jeg ville være enormt ulykkelig, og det var jeg ikke sikker på at han kunne holde ud i en længere periode.

Han sagde så at vi skulle få det.
Har så fået lavet de nødvendige undersøgelser og er 11 uger henne.
Nu er problemet så at han på ingen måde engagere sig i det, jeg kan mærke han slet ikke glæder sig og han gider ikke snakke om det.
Han har ikke engang fortalt sine venner at vi venter os

Jeg går bare og er rigtig ulykkelig, og jeg synes vi bider meget af hinanden og stemningen er trykket herhjemme.
Jeg elsker ham over alt på jorden, og vil ikke miste ham. Men føler heller ikke at det her er fair overfor mig.
Jeg har ikke lyst til at være derhjemme længere, og jeg er mere eller mindre flyttede hjem til min søster og kommer som regel først hjem om aftenen for at sove da jeg ikke orker at være alene eller være derhjemme.
han virker slet ikke som om det rør ham, og sætter heller ikke spørgsmålstegn ved at jeg er så meget væk hele tiden.

Jeg begynder at frygte jeg måske skulle have valgt en abort?
Samtidigt frygter jeg også mere og mere at det fortsætter sådan og jeg ender som alenemor.
Jeg kan slet ikke nyde min graviditet, og glæden ved at få en lille en er overskygget med bekymringer, sårbarhed og frustrationer.

Hvad mener i, og hvad synes i jeg bør gøre?

jeg synes du skulle prøve at lade ham være et stykke tid og prøve ikke snakke for meget om du er gravid. mænd har brug for laaaaaaaang tid til at vænne sig til tanken og hvis han havde forestillet sig der villle gå længere tid kan han have det svært

jeg håber i finder ud af det så du ikke skal stå alene med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.