Hvad er carbonate?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Gyllibik

Dinna88 skriver:

Det må der være nogle kloge kvinder der kan svare dig på!
Ellers kan du jo skrive til en eller anden kok. Kan du nok finde på en hjemmeside  

Tror jeg køber den med at det er Natron. Lige et sidespring, kanon godt billede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Gyllibik

Tina&Martin skriver:

http://da.wikipedia.org/wiki/Karbonat

Googlede mig frem til det her....

Det fandt jeg også frem til, men hjalp mig ikke meget  

Men tak for hjælpen søde.

Anmeld

5. april 2011

Dinna88

Gyllibik skriver:

Tror jeg køber den med at det er Natron. Lige et sidespring, kanon godt billede

Okay Håber det bliver godt!
Åh, tusinde tak!  

Anmeld

5. april 2011

Pikku Myy

Gyllibik skriver:

Det er sådan nogle små vildt lækre tyrkiske köfte jeg skal lave. Der står 2 tsk karbonat (på tyrkisk)

Jeg er ikke helt sikker på hvad köfter er, men jeg ville satse på natron (hvis det altså er bagværk). Måske bage en test hvis det skal bruges til noget vigtigt...

Tilføjede iøvrigt lidt til mit forrige indlæg, som jeg ikke tror du har set

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Gyllibik skriver:

Hej piger

Jeg har fundet en tyrkisk opskrift, og jeg skal bruge karbonat, med hvad er det lige på dansk?

Hvad er det du skal lave? - Er selv stødt på nogle "mærkelige" ting jeg skal bruge når jeg laver tyrkisk mad, og det er ikke dem alle der rent faktisk er det der skal i. 

Anmeld

8. april 2011

Gyllibik

kamtok skriver:

Hvad er det du skal lave? - Er selv stødt på nogle "mærkelige" ting jeg skal bruge når jeg laver tyrkisk mad, og det er ikke dem alle der rent faktisk er det der skal i. 

Hej

Jeg skulle lave köfte "sådan nogle små frikadelle agtig". Det var Natron, og det blev rigtig godt

Anmeld

8. april 2011

Faith

Natron... Som mange andre osse har skrevet

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Gyllibik skriver:

Hej

Jeg skulle lave köfte "sådan nogle små frikadelle agtig". Det var Natron, og det blev rigtig godt

Uhmmm  Hvilken type köfte? - Deler du ikke lige opskriften med mig?  (Er gift med en tyrker og vil så gerne lave lidt tyrkisk mad engang imellem, men det bliver ofte det samme, da jeg kun kan lave få ting)... 

Anmeld

8. april 2011

Gyllibik

kamtok skriver:

Uhmmm  Hvilken type köfte? - Deler du ikke lige opskriften med mig?  (Er gift med en tyrker og vil så gerne lave lidt tyrkisk mad engang imellem, men det bliver ofte det samme, da jeg kun kan lave få ting)... 

Det kan du tro, de hedder Inegöl köfte, de er lidt ligesom almindelig köfte bare mere luftige.

1 kg hakket oksekød

1 stor løg

1½ tsk natron

2½ tsk citron saft

lidt rasp

lille smule olie

Det hele - natron og citron æltes godt og grundigt.(løget rives, ikke hakket).

I en lille skål blander du natron og citron kommer det i med resten og ælter igen. Stiller det nogle timer på køl.

Formes til små deller på størelse med en lillefinger. Bages i ovenen ved 200 i ca 15-20 min.

Bon apetit, en lækker tomat og løg salat og ris nam nam

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Gyllibik skriver:

Det kan du tro, de hedder Inegöl köfte, de er lidt ligesom almindelig köfte bare mere luftige.

1 kg hakket oksekød

1 stor løg

1½ tsk natron

2½ tsk citron saft

lidt rasp

lille smule olie

Det hele - natron og citron æltes godt og grundigt.(løget rives, ikke hakket).

I en lille skål blander du natron og citron kommer det i med resten og ælter igen. Stiller det nogle timer på køl.

Formes til små deller på størelse med en lillefinger. Bages i ovenen ved 200 i ca 15-20 min.

Bon apetit, en lækker tomat og løg salat og ris nam nam

Taaaaak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.