Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej piger
Jeg har fundet en tyrkisk opskrift, og jeg skal bruge karbonat, med hvad er det lige på dansk?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ingen der ved det?
Øhhh. Jeg vil mene at det er noget syre-halløj-noget. Og det er også det eneste jeg finder når jeg googler det.
Jeg kan ikke finde noget til mad der hedder det, men en opskrift i sig selv
Bikarbonat.Det er en form for natron.
Gyllibik skriver: Hej piger Jeg har fundet en tyrkisk opskrift, og jeg skal bruge karbonat, med hvad er det lige på dansk?
http://da.wikipedia.org/wiki/Karbonat
Googlede mig frem til det her....
Dinna88 skriver: Øhhh. Jeg vil mene at det er noget syre-halløj-noget. Og det er også det eneste jeg finder når jeg googler det. Jeg kan ikke finde noget til mad der hedder det, men en opskrift i sig selv
Fandt det også kun som noget syre halløj, men det skulle være noget pulver. Er i tvivl om, om det er bagepulver eller Netron.
Er det en bageopskrift? Jeg tror måske både natron og bagepulver indeholder carbonate. Hvad står der præcis? Bare carbonate?
Tilføjelse: Jeg kan så se at natron (natriumhydrogencarbonat, NaHCO3) er en bestanddel af bagepulver...
hc=k skriver: Bikarbonat.Det er en form for natron.
Super tak for hjælpen, så har jeg det på plads tror jeg
Gyllibik skriver: Fandt det også kun som noget syre halløj, men det skulle være noget pulver. Er i tvivl om, om det er bagepulver eller Netron.
Det må der være nogle kloge kvinder der kan svare dig på!Ellers kan du jo skrive til en eller anden kok. Kan du nok finde på en hjemmeside
pokulati skriver: Er det en bageopskrift? Jeg tror måske både natron og bagepulver indeholder carbonate. Hvad står der præcis? Bare carbonate?
Det er sådan nogle små vildt lækre tyrkiske köfte jeg skal lave. Der står 2 tsk karbonat (på tyrkisk)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128