veninde bidt i hovedet af rottweiler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

SussieThyssen

anetteb skriver:

vil lige dele min historie med jer, og derefter høre jeres mening.

min veninde blev i lørdags, bidt i hovedet af en rottweiler. hun sad og snakkede med den, hvor den så ligepludselig begyndte at gø, og derefter bed hende i hagen. hun kiggede på hundens ejer og spurgte om der var noget, der fik hun svaret: "vi tager på skadestuen, nu!" imens hun rejser sig, bider den endnu to gange, ved næsen og 3 cm fra øjet. ejeren råber og skælder selvfølgelig hunden ud.

nu kommer problemet så. Da hunden aldrig har bidt eller angrebet nogen før, er de selvfølgelig overrasket, også fordi den altid har været sød og blid, så ved de ikke om de vil aflive den. ( det skal lige siges at de bor få minutters gang fra en børnehave, og det kunne lige så godt have været et barn ) - personligt syntes jeg selv at den burde, undskyld udtrykket, have kuglen lige på stedet. selvfølgelig er det svært at skulle sige farvel til sin kære hund, men for delle da. det kunne være gået meget mere galt.

hvad syntes i?

Desværre er jeg bange for at der er noget alvorligt galt med hunden.
Det kan være noget neuroligisk. Det kan desværre ske i racehunde, og man chokkeres hvergang når det sker.
Men uanset hvad, så er en hund der bider på den måde ude af kontrol og vil gøre det igen, så der er kun en vej...aflivning eller sørge for, at den ikke har kontakt med andre end sin ejer, og det er jo ikke noget liv at byde en hund.
God bedring til din veninde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Mor til Mike

Dinna88 skriver:

Joo, det er de skam. De har jo som sagt kløerne. Jeg læste faktisk for nylig om en gravhund der var blevet skamferet af en hund med mundkurv på. 

Jeg synes bestemt ikke det er en løsning at doome hunden til hundekurv døgnets 24 timer - og hvem skal holde øje med den? 

Vel dens ejer? man har sgu et ansvar overfor hunden når man anskaffer sig den. Ja, men en lille gravhund er heller ikke et menneske.. Men ja, forskellige meninger. Jeg synes bare det er så synd at tage livet fra dyr.

Anmeld

4. april 2011

NinaNymannMadsen

AFLIVES.

som mange siger har den bidt en gang så kan den gøre det igen og det er aldrig sikkert hvornår og hvem det går ud over næste gang. det kunne sagtens være et barn fra børnehaven næste gang jo eller sådan noget.

det bliver nok svært for ejerne at skulle tage afsked men det er det bedste når den gør sådan noget, og så er det 3 gange lige efter hinanden jo.

håber virkelig din veninde er okay og kommer sig hurtigt over det her.

Anmeld

4. april 2011

Solstrålen

Misselbek skriver:

Men igen, uden munden kan den ikke gøre så meget.. du kan sagtens give den et spark og så ligger den bare.. de bruger jo munden til selvforsvar, og uden den er de faktisk ikke andet end knogler og kød på fire ben.. 

Det kan godt være at JEG kan give den et spark ... men det kan min datter på 3 jo ikke !

Jeg synes at den skal aflives !

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Vel dens ejer? man har sgu et ansvar overfor hunden når man anskaffer sig den. Ja, men en lille gravhund er heller ikke et menneske.. Men ja, forskellige meninger. Jeg synes bare det er så synd at tage livet fra dyr.

Hvis ejere var så ansvarlige, som du så mener de er, så havde den mundkurv på fra start af. Bum.

Nååårh.... Så fordi det var en gravhund, så blev den ikke overfaldet? hm, okay. En gravhun har mere mulighed for at forsvare sig selv med kløer og tænder, det var en baby/lille barn ikke.

Er det ikke synd at kvinden er/måske er skamferet, kunne være død? Hvem ved om hunden næste gang tager fat i en lille baby?

Anmeld

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Jeg er stor dyreelsker, men hvis den er til fare for andre så bør den aflives. Som alle andre også skriver, hvis den har bidt én gang - så bider den igen

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Solstrålen skriver:

Det kan godt være at JEG kan give den et spark ... men det kan min datter på 3 jo ikke !

Jeg synes at den skal aflives !

Præcis

Anmeld

4. april 2011

Sphynxlover

Jeg mener at hunden bør mentalundersøges både fysisk og psykisk og evt en hundepsykolog indeover - synes altså det er lige lovligt ekstremt at aflive den før andet er udelukket - indtil da ville jeg ikke lade børn og fremmede være i nærheden af den - og det kan godt ske der ikke er anden udvej end aflivning men kunne det ikke også tænkes der var en årsag til den reagerede som den gjorde

Anmeld

4. april 2011

Christine

Det er en kedelig ting når et dyr skal dø, men reglerne er jo som de er for en grund. Og som andre siger, så kan politiet få aflivet hunden ved anmeldelse. Når det er så stor og potentielt farlig en hund som en rottweiler er når den bider, så syns jeg ikke at de skal tys-tysse det, selv om det er hårdt for ejeren. Som mange andre skriver har jegd et selv meget dårligt med hunde, særligt løse hunde og her hvor vi bor lader folk (idioter) tit deres kæmpe rottweilere løbe rundt uden snor. Sådan en krabat kan jo nærmest æde et lille barn i én mundfuld, så jeg har det bedst med at alle overholder i det mindste den regel med bidt en gang = desværre dø.
Synes iøvrigt slet ikke om rottweilere.. øvbøv og føj det lyder uhyggeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.