veninde bidt i hovedet af rottweiler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

CamiRon

Aflives!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Bshizzle

Nok elsker jeg Rottweilere.. da de ser så bamse-agtige søde ud..

Men den er skal HELT SILLERT aflives..!!!
Nok syntes ejeren det ikke er sket før.. og den er så uuuh så blid og sød.. men den har bidt.. og det var jo ikke kun 1 gang.. men flere gange i hovedet kan jeg se..  Puha en oplevelse din veninde har været udsat for...!!

Anmeld

4. april 2011

N&J

anetteb skriver:

vil lige dele min historie med jer, og derefter høre jeres mening.

min veninde blev i lørdags, bidt i hovedet af en rottweiler. hun sad og snakkede med den, hvor den så ligepludselig begyndte at gø, og derefter bed hende i hagen. hun kiggede på hundens ejer og spurgte om der var noget, der fik hun svaret: "vi tager på skadestuen, nu!" imens hun rejser sig, bider den endnu to gange, ved næsen og 3 cm fra øjet. ejeren råber og skælder selvfølgelig hunden ud.

nu kommer problemet så. Da hunden aldrig har bidt eller angrebet nogen før, er de selvfølgelig overrasket, også fordi den altid har været sød og blid, så ved de ikke om de vil aflive den. ( det skal lige siges at de bor få minutters gang fra en børnehave, og det kunne lige så godt have været et barn ) - personligt syntes jeg selv at den burde, undskyld udtrykket, have kuglen lige på stedet. selvfølgelig er det svært at skulle sige farvel til sin kære hund, men for delle da. det kunne være gået meget mere galt.

hvad syntes i?

jeg bliver så trist når jeg læser sådanne "nyheder", får angstanfald af hunde, så bliver en lille smule mere bange hver gang.. æv æv æv, når det så er sagt, så skal hunden selvfølgelig aflives hvis den har bidt som du beskriver det uanset om den ikke har gjort det før eller ej - en hund skal ikke bide, men havde den blot markeret, så den ikke havde bidt altså igennem huden syntes jeg diskussionen er en anden, men forstår godt tøven - for man elsker jo sin hund, men fandme nej, den skal aflives. 

Anmeld

4. april 2011

minlilleskat

anetteb skriver:

min veninde blev i lørdags, bidt i hovedet af en rottweiler. hun sad og snakkede med den, hvor den så ligepludselig begyndte at gø, og derefter bed hende i hagen. hun kiggede på hundens ejer og spurgte om der var noget, der fik hun svaret: "vi tager på skadestuen, nu!" imens hun rejser sig, bider den endnu to gange, ved næsen og 3 cm fra øjet. ejeren råber og skælder selvfølgelig hunden ud.

nu kommer problemet så. Da hunden aldrig har bidt eller angrebet nogen før, er de selvfølgelig overrasket, også fordi den altid har været sød og blid, så ved de ikke om de vil aflive den. ( det skal lige siges at de bor få minutters gang fra en børnehave, og det kunne lige så godt have været et barn ) - personligt syntes jeg selv at den burde, undskyld udtrykket, have kuglen lige på stedet. selvfølgelig er det svært at skulle sige farvel til sin kære hund, men for delle da. det kunne være gået meget mere galt.

hvad syntes i?

puha hvor en historie

men jeg er helt enig med dig.

det skal bare gøres af med den hund, for hvornår gør den det så igen.

den hund skulle ikke have lov til at leve mere

håber din veninde kommer sig godt

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Jeg synes det er underordnet at det er en rottweiler - at den bider gør at den skal aflives. Sådan er det selvom det er en hidsig lille chihuahua - synes jeg.

Anmeld

4. april 2011

Mor til Mike

anetteb skriver:

hvad syntes i?

Det jo forfærdeligt.. Synes det voldsomt at sige den skal aflives, men det burde den jo.. ellers synes jeg den skulle være tvunget til at gå med mundkurv når den er ude for huset. Det forfærdeligt for dem der ejer hunden, men hvis de virkelig elsker hunden så højt, må de bare sikre sig at den SLET ikke gør det igen, for næste gang kan det være et lille barn det sker ved, og det jo forfærdeligt!! s:

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Det jo forfærdeligt.. Synes det voldsomt at sige den skal aflives, men det burde den jo.. ellers synes jeg den skulle være tvunget til at gå med mundkurv når den er ude for huset. Det forfærdeligt for dem der ejer hunden, men hvis de virkelig elsker hunden så højt, må de bare sikre sig at den SLET ikke gør det igen, for næste gang kan det være et lille barn det sker ved, og det jo forfærdeligt!! s:

Hunden kan stadig overfalde med kløerne! Så jeg synes ikke at det er en løsning at give den mundkurv på når den HAR overfaldet - men jeg synes det er god forebyggelse.

Anmeld

4. april 2011

Mor til Mike

Dinna88 skriver:

Hunden kan stadig overfalde med kløerne! Så jeg synes ikke at det er en løsning at give den mundkurv på når den HAR overfaldet - men jeg synes det er god forebyggelse.

Men igen, uden munden kan den ikke gøre så meget.. du kan sagtens give den et spark og så ligger den bare.. de bruger jo munden til selvforsvar, og uden den er de faktisk ikke andet end knogler og kød på fire ben.. 

Anmeld

4. april 2011

CiSo

Syntes ejerne selv skal bestemme om den hund skal aflives.. Dog skal de behandle den som en der har bidt, det vil sige lade vær med at lufte den hvor den kan gøre skade på nogle og have den bag en låge så den ikke går frit i haven.

Da jeg var barn havde vi en hund, der var rigtig gal og bed han bed folk han ikke kendte allerede efter første gang han bed, blev han lukket ud i haven når vi havde, og gæster.. Og hvis de kan gøre det sådan med hunden at den ikke genere andre, så syntes jeg det er helt op til dem, om de vil aflive..

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Men igen, uden munden kan den ikke gøre så meget.. du kan sagtens give den et spark og så ligger den bare.. de bruger jo munden til selvforsvar, og uden den er de faktisk ikke andet end knogler og kød på fire ben.. 

Joo, det er de skam. De har jo som sagt kløerne. Jeg læste faktisk for nylig om en gravhund der var blevet skamferet af en hund med mundkurv på. 

Jeg synes bestemt ikke det er en løsning at doome hunden til hundekurv døgnets 24 timer - og hvem skal holde øje med den? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.