veninde bidt i hovedet af rottweiler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.526 visninger
28 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Anette&Sophia

vil lige dele min historie med jer, og derefter høre jeres mening.

min veninde blev i lørdags, bidt i hovedet af en rottweiler. hun sad og snakkede med den, hvor den så ligepludselig begyndte at gø, og derefter bed hende i hagen. hun kiggede på hundens ejer og spurgte om der var noget, der fik hun svaret: "vi tager på skadestuen, nu!" imens hun rejser sig, bider den endnu to gange, ved næsen og 3 cm fra øjet. ejeren råber og skælder selvfølgelig hunden ud.

nu kommer problemet så. Da hunden aldrig har bidt eller angrebet nogen før, er de selvfølgelig overrasket, også fordi den altid har været sød og blid, så ved de ikke om de vil aflive den. ( det skal lige siges at de bor få minutters gang fra en børnehave, og det kunne lige så godt have været et barn ) - personligt syntes jeg selv at den burde, undskyld udtrykket, have kuglen lige på stedet. selvfølgelig er det svært at skulle sige farvel til sin kære hund, men for delle da. det kunne være gået meget mere galt.

hvad syntes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Mutti2B

Den SKAL aflives! Ingen tvivl om det...! Og hvis de ikke vil aflive den, så synes jeg din veninde skal kontakte politiet.

Anmeld

4. april 2011

Karo

Hvis ikke de selv vælger at få den aflivet så skal hun melde det til politiet som så sørger for at den bliver aflivet. For når den først har bidt en gang kan man aldrig være sikker omkring den mere.

Min bror havde engang en kæreste der også blev bidt af en rotweiler. Den havde lige som denne aldig bidt før, men da den havde bidt hende blev den aflivet dagen efter.

Anmeld

4. april 2011

DLM

har den bidt en gang kan den gøre det igen, den skal klart aflives

Anmeld

4. april 2011

Trine89

Jeg vil sige uanset hvilken hund der er, og lige meget hvor sød den så end plejer at være SKAL en hund aflives hvis den bider. 

det lyder til at den er gået rimelig hæftig til værks på din veninde.
og det er 3 gange den har bidt hende.. så Den hund bør aflives med det sammen.. :s Selvfølgelig er det svært som ejer at tage afsked med sin hund (eller andre dyr) men det er bare ikke okey af lukke øjnene for sår'n noget.
og som du selv siger det kunne lige så godt have være et lille barn nede fra børnehaven. og det kan måske blive det næste hvis de ikke afliver den..

Håber din veninde er okey over omstændighederne og hun kommer til kunne forholde dig til de skader og mén hun måske kommer til at have efter dette. Sender hende masser af tanker

Anmeld

4. april 2011

metted

Hunden skal straks aflives.

Der skal også politi anmeldelse til af to grunde, 1 så man er sikker på at den bliver aflivet og 2. så forsikringsselskabet får noget dokumentation for erstatning.

Anmeld

4. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er kun ET svar til det : DEN SKAL AFLIVES!!!

Anmeld

4. april 2011

PsychedeliC

vil lige dele min historie med jer, og derefter høre jeres mening.

min veninde blev i lørdags, bidt i hovedet af en rottweiler. hun sad og snakkede med den, hvor den så ligepludselig begyndte at gø, og derefter bed hende i hagen. hun kiggede på hundens ejer og spurgte om der var noget, der fik hun svaret: "vi tager på skadestuen, nu!" imens hun rejser sig, bider den endnu to gange, ved næsen og 3 cm fra øjet. ejeren råber og skælder selvfølgelig hunden ud.

nu kommer problemet så. Da hunden aldrig har bidt eller angrebet nogen før, er de selvfølgelig overrasket, også fordi den altid har været sød og blid, så ved de ikke om de vil aflive den. ( det skal lige siges at de bor få minutters gang fra en børnehave, og det kunne lige så godt have været et barn ) - personligt syntes jeg selv at den burde, undskyld udtrykket, have kuglen lige på stedet. selvfølgelig er det svært at skulle sige farvel til sin kære hund, men for delle da. det kunne være gået meget mere galt.

hvad syntes i?

Hunden SKAL aflives. Alle hunde skal aflives hvis de bider, sådan er det bare. Men det er svært at bedømme om hvad der har gået galt hvis man ikke selv var der

Anmeld

4. april 2011

Maja_4000

Hvis det var min hund , ville jeg få den aflivet ! Selvom det er sindssygt hårdt .. Og man VED jo aldrig om den gør det igen .. Men jeg ville simpelthen ikke turde tage chancen .. Tænk hvor dårlig samvittighed man ville få , hvis det skete igen 

Anmeld

4. april 2011

Kamulla

har en hund bidt skal den aflives.. !!! det er en regl.. så det skal meldes til politiet...

noget andet er at man også selv må være god til at læse signalerne på hunden.. begynder den at gø og vise tænder skal man trække sig..

frygteligt det med din veninde.. er gået hen og blevet bange når der kommer en hund.. de større hunde... det ikke helt sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.