bange for bruseren!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

slettet_7530

Caroline86 skriver:

ja, det kan godt være det er det... hmm... det kom bare i forbindelse med det andet så vi troede jo straks det havde en forbindelse

jeg har prøvet at tage bruserhovedet af og det gå faktisk meget bedre så måske er det "bare" det med den stikkende fornemmelse!? så skal vi da have fat i den "bløde" brusen på massagehovedet.. mon ikke det kan gøre en forskel selvom det jo ikke løser problemet med at vaske håret hovedsagen må være at fjerne frygten!

Det er da forsøget værd fortæl endelig hvis det virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Simon's moar <3

Puha, kender det alt for godt selv! Simon elskede også at komme i badekar, bare det ikke var babybadekar. Fint nok, han kom med mig i karbad og vi begyndte lige så stille at forsøge os med bruseren, han elskede at lege med vandet og plaske i det osv., men efter vi er flyttet, kan jeg bar ikke få ham i bad mere. Vi har desværre ikke badekar mere, og heller ikk plads til det. Han stivner fuldstændig og skriger som en jeg ved ikke hvad.
Hvis han ser jeg går i bad, kom han løbende med det samme og vil med, men KUN med tøj på! Hvis jeg så meget som nærmer mig ham, for at ta hans tøj af, skriger han og løber ud af badeværelset.
Har også prøvet det med at der ikke er så meget kraft på vandet, hælde af en kop/skål.. Ved snart heller ikke hvad jeg skal stille op, det er forfærdeligt at jeg nærmest skal tvinge ham i bad...

Anmeld

9. april 2011

Caroline86

Albertesmor skriver:

Det er da forsøget værd fortæl endelig hvis det virker

det virker

De sidste par gange har vi nøjedes med kander osv, men i dag forsøgte vi at tage bruserhovedet af...

til at starte med pjaskede vi bare så hun kunne lege med vandet osv og det gik fint.. så sprøjtede vi på armen og det var hun ikke helt tryg ved men heller ikke utryg... da der så kom sjove lydeffekter på blev det helt ok Det gik uden problemer at vaske hendes hår, så længe det ikke kom for meget ned i ansigtet (det er jo også meget på én gang der pludselig kommer ud af sådan en bruser slange!!)... men det gik bare super og det bliver sådan vi bader for fremtiden

Anmeld

9. april 2011

tinasmor

Albertesmor skriver:

Pludselig da den store var omkring 5 år, var han ikke bange for den mere så jeg er også fortrøsningsfuld, her bruger vi et stort tupperwarekrus som bliver fyldt gange mange og hældt ud over hende.
Faktsik husker jeg ta min sp fortalte mig noget om at deres hud er ekstra følsom og mange børn derfor ikke bryder sig om den "stikkende" fornemmelse når en bruser sprøjter vand på en

Giver mit lidt håb.

Min datter er 3 og er lige så panisk som ts pige åbenbart også er. Her er det så desværre ikke engang en fase men har altid været sådan.

Så jeg ber bare til, at hun senere hen kommer til at accepterer det, for hun kan da for pokker ikke side i det babybadekar for evigt (hun er 3) og få fasket hår er en evig frygt for hende.

Anmeld

9. april 2011

Senia

Hej smukke

Har ikke lige læst hele tråden. Men kender fra plejesektoren, ældre der panikker ved brusser, og der hjælper det bl.a. at komme en klud eller svamp foran brusehovedet, og så ikke skrue alt for meget op for vandet, så det er roligt vand i en stråle. Det kan du jo evt. prøve?

Anmeld

9. april 2011

slettet_7530

Caroline86 skriver:

det virker

De sidste par gange har vi nøjedes med kander osv, men i dag forsøgte vi at tage bruserhovedet af...

til at starte med pjaskede vi bare så hun kunne lege med vandet osv og det gik fint.. så sprøjtede vi på armen og det var hun ikke helt tryg ved men heller ikke utryg... da der så kom sjove lydeffekter på blev det helt ok Det gik uden problemer at vaske hendes hår, så længe det ikke kom for meget ned i ansigtet (det er jo også meget på én gang der pludselig kommer ud af sådan en bruser slange!!)... men det gik bare super og det bliver sådan vi bader for fremtiden

dejligt, det må vi prøve

Anmeld

9. april 2011

Troldepussen

Hej kloge hoveder

Vi har et problem... Laura ELSKER at være i bad... Så længe det er badekar... Så snart bruseren kommer frem bliver hun HELT panisk Det er et stort problem for hun skal selvfølgelig have vasket håret ordentligt - også når hun er i badekar...

Det hele startede efter hun var syg i julen... Vi ved ikke hvad der har udløst det, men forestiller os at det (endnu en gang) er traumet der har udløst en eller anden frygt for den her bruser. Hun har aldrig oplevet koldt eller for varmt vand fra bruseren så det er ikke derfor. Det var der bare pludselig en dag hun var i bad.

Hvad pokker skal vi gøre? Det er HELT udelukket at tage hende med i brusebad.. hun SKRIGER og virker virkelig bange og det synes jeg er synd!

Vi har forsøgt at lade hende lege stille og roligt med bruseren... både når den er slukket og når den er lidt tændt men så snart den bliver tændt flipper hun helt ud og flygter fra badekarret

WHAT TO DO?

knus Caroline

Det gjorde min datter også, og min søn gør det ind i mellem stadigvæk, vi har valgt at blive ved med at give dem bruse bad, og gå med dem i bad, så de vender sig til det, og nu siger vores datter ikke noget til det.

Anmeld

9. april 2011

JustAnotherName

Hej kloge hoveder

Vi har et problem... Laura ELSKER at være i bad... Så længe det er badekar... Så snart bruseren kommer frem bliver hun HELT panisk Det er et stort problem for hun skal selvfølgelig have vasket håret ordentligt - også når hun er i badekar...

Det hele startede efter hun var syg i julen... Vi ved ikke hvad der har udløst det, men forestiller os at det (endnu en gang) er traumet der har udløst en eller anden frygt for den her bruser. Hun har aldrig oplevet koldt eller for varmt vand fra bruseren så det er ikke derfor. Det var der bare pludselig en dag hun var i bad.

Hvad pokker skal vi gøre? Det er HELT udelukket at tage hende med i brusebad.. hun SKRIGER og virker virkelig bange og det synes jeg er synd!

Vi har forsøgt at lade hende lege stille og roligt med bruseren... både når den er slukket og når den er lidt tændt men så snart den bliver tændt flipper hun helt ud og flygter fra badekarret

WHAT TO DO?

Vi havde samme problem, indtil for kort tid siden.
Her var løsningen, at jeg tog hende med mig i brusebad nogle gange, hvor vi LEGEDE os igennem badet. Og fx. først tog hånden i bruse-strålen.
Så skyllede jeg mig, mens jeg på alle måder gav udtryk for, at det var sjovt! ...Og så skyllede jeg hende, og undgik meget nøjsomt, at hun fik det ned over øjnene. Efterhånden kunne jeg få lov til mere og mere.

Det tog ikke lang tid (et enkelt bad eller to), før hun vænnede sig til det.
Og nu er hun slet ikke bange mere

Anmeld

9. april 2011

Gyllibik

Caroline86 skriver:

ja, vi stresser også gennem det og det virker så fjollet tidligere ELSKEDE hun at få vasket hår og pjaske med bruseren.. hmm

Hej,

Ved selvfølgeligt ikke om det er derfor, og om mit forslag vil virke men. Måske er det strålerne hun er bange for, prøv skru brusehoved af og giv hende den i håndan, og vask hendes hård med den enlkete bløde stråle fra "slangen" ( Den stråle er faktisk meget behagelig

Anmeld

9. april 2011

Caroline86

Gyllibik skriver:

Hej,

Ved selvfølgeligt ikke om det er derfor, og om mit forslag vil virke men. Måske er det strålerne hun er bange for, prøv skru brusehoved af og giv hende den i håndan, og vask hendes hård med den enlkete bløde stråle fra "slangen" ( Den stråle er faktisk meget behagelig

det gjorde vi i dag og det virkede hun var stadig lidt nervøs men det er jo fordi der er skabt dårlig stemning omkring det hele.. men vi klarede badet uden skrig og skrål super dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.