bange for bruseren!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

smvelf

min datter på 1 år har det lige omvendt. hun går fuldstændig i panik når hun kommer i badekar. men når hun er i brusebad er hun ellevild

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Mira0911

Mon det er fordi vores børn gerne SELV vil styre bruseren? Og så synes det lige ER farligt nok at mor eller far skal styre den? 

Julie elsker badet, hun kan bruge lang tid i karet... Hvis hun selv sidder med bruseren er der ingenting... Hvis vi hjælper hende med at skylle håret, er der ingen problemer, så snart vi gør det, bliver hun hysterisk... 

Jeg har en bekendt, hvor hendes datter er 8 år og er på samme måde... 

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Mon det er fordi vores børn gerne SELV vil styre bruseren? Og så synes det lige ER farligt nok at mor eller far skal styre den? 

Julie elsker badet, hun kan bruge lang tid i karet... Hvis hun selv sidder med bruseren er der ingenting... Hvis vi hjælper hende med at skylle håret, er der ingen problemer, så snart vi gør det, bliver hun hysterisk... 

Jeg har en bekendt, hvor hendes datter er 8 år og er på samme måde... 

nej hun vil ikke selv det har vi også forsøgt...

Anmeld

3. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

nej hun vil ikke selv det har vi også forsøgt...

Okey... Har I prøvet at have vandet i en kande evt?

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder

Vi har et problem... Laura ELSKER at være i bad... Så længe det er badekar... Så snart bruseren kommer frem bliver hun HELT panisk Det er et stort problem for hun skal selvfølgelig have vasket håret ordentligt - også når hun er i badekar...

Det hele startede efter hun var syg i julen... Vi ved ikke hvad der har udløst det, men forestiller os at det (endnu en gang) er traumet der har udløst en eller anden frygt for den her bruser. Hun har aldrig oplevet koldt eller for varmt vand fra bruseren så det er ikke derfor. Det var der bare pludselig en dag hun var i bad.

Hvad pokker skal vi gøre? Det er HELT udelukket at tage hende med i brusebad.. hun SKRIGER og virker virkelig bange og det synes jeg er synd!

Vi har forsøgt at lade hende lege stille og roligt med bruseren... både når den er slukket og når den er lidt tændt men så snart den bliver tændt flipper hun helt ud og flygter fra badekarret

WHAT TO DO?

knus Caroline

Kan desværre ikek hjælpe da min den mindste er i samme situation lige nu, men egentligt tror jeg det er helt normalt for min den store havde det på samme måde

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Okey... Har I prøvet at have vandet i en kande evt?

ja ja.. det er ikke noget problem...

Men jeg vil jo gerne have at hun ikke skal være bange for bruseren.. det er lidt der problemet ligger... selvfølgelig kan det lade sig gøre at vaske hendes hår på andre måder, men jeg vil gerne at hun ikke skal være bange

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

Albertesmor skriver:

Kan desværre ikek hjælpe da min den mindste er i samme situation lige nu, men egentligt tror jeg det er helt normalt for min den store havde det på samme måde

jeg håber da det er normalt... det giver mig lidt håb at se hvor mange der har oplevet det herinde

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

Caroline86 skriver:

jeg håber da det er normalt... det giver mig lidt håb at se hvor mange der har oplevet det herinde

Pludselig da den store var omkring 5 år, var han ikke bange for den mere så jeg er også fortrøsningsfuld, her bruger vi et stort tupperwarekrus som bliver fyldt gange mange og hældt ud over hende.
Faktsik husker jeg ta min sp fortalte mig noget om at deres hud er ekstra følsom og mange børn derfor ikke bryder sig om den "stikkende" fornemmelse når en bruser sprøjter vand på en

Anmeld

3. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

ja ja.. det er ikke noget problem...

Men jeg vil jo gerne have at hun ikke skal være bange for bruseren.. det er lidt der problemet ligger... selvfølgelig kan det lade sig gøre at vaske hendes hår på andre måder, men jeg vil gerne at hun ikke skal være bange

Jeg tror ikke man kan gøre så meget, en dag stopper det, og så er der ikke nogle problemer... 

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

Albertesmor skriver:

Pludselig da den store var omkring 5 år, var han ikke bange for den mere så jeg er også fortrøsningsfuld, her bruger vi et stort tupperwarekrus som bliver fyldt gange mange og hældt ud over hende.
Faktsik husker jeg ta min sp fortalte mig noget om at deres hud er ekstra følsom og mange børn derfor ikke bryder sig om den "stikkende" fornemmelse når en bruser sprøjter vand på en

ja, det kan godt være det er det... hmm... det kom bare i forbindelse med det andet så vi troede jo straks det havde en forbindelse

jeg har prøvet at tage bruserhovedet af og det gå faktisk meget bedre så måske er det "bare" det med den stikkende fornemmelse!? så skal vi da have fat i den "bløde" brusen på massagehovedet.. mon ikke det kan gøre en forskel selvom det jo ikke løser problemet med at vaske håret hovedsagen må være at fjerne frygten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.