bange for bruseren!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.376 visninger
30 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Caroline86

Hej kloge hoveder

Vi har et problem... Laura ELSKER at være i bad... Så længe det er badekar... Så snart bruseren kommer frem bliver hun HELT panisk Det er et stort problem for hun skal selvfølgelig have vasket håret ordentligt - også når hun er i badekar...

Det hele startede efter hun var syg i julen... Vi ved ikke hvad der har udløst det, men forestiller os at det (endnu en gang) er traumet der har udløst en eller anden frygt for den her bruser. Hun har aldrig oplevet koldt eller for varmt vand fra bruseren så det er ikke derfor. Det var der bare pludselig en dag hun var i bad.

Hvad pokker skal vi gøre? Det er HELT udelukket at tage hende med i brusebad.. hun SKRIGER og virker virkelig bange og det synes jeg er synd!

Vi har forsøgt at lade hende lege stille og roligt med bruseren... både når den er slukket og når den er lidt tændt men så snart den bliver tændt flipper hun helt ud og flygter fra badekarret

WHAT TO DO?

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

mor_sabina

Phillip har faktisk det samme, og der har netop heller ikke været nogen form for episode der kunne have startet det. Jeg tænker det måske kan være han bare gerne vil styre det ligesom så meget andet??
Men er også i syv sind, og håret skal jo vaskes så vi gør det lyn hurtigt.

Anmeld

3. april 2011

Laulund87

Det er da "sjovt" som vores piger er ens

Maria plejer at elske badet, men den sidste måneds tid er det med skrig og skrål..Det er så ikke kun bruseren, men lige så snart man løfter hende i karret, at hun skriger Virkelig panisk og hun forsøger med vold og magt at komme op igen!

Alle siger det "bare er en periode"

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

mor_sabina skriver:

Phillip har faktisk det samme, og der har netop heller ikke været nogen form for episode der kunne have startet det. Jeg tænker det måske kan være han bare gerne vil styre det ligesom så meget andet??
Men er også i syv sind, og håret skal jo vaskes så vi gør det lyn hurtigt.

ja, vi stresser også gennem det og det virker så fjollet tidligere ELSKEDE hun at få vasket hår og pjaske med bruseren.. hmm

Anmeld

3. april 2011

Mullemus86

Hmm.. Kadir elsker bruseren, når han har den selv og den er lidt tændt.. skruer jeg mere op for den og f.eks. vil skylle hans hår, går han helt i panik, og det er selvom jeg forsøger at undgå at få vand i ansigtet på ham.. Jeg er gået over til at bruge en lille lege-kande til hans hår, da han godt kan klare dét.. Så sidder han og leger med bruseren imens og bagefter leger vi lidt med at bruse på kroppen med lidt kraftigere stråler.. Jeg håber lidt på, at det så stille og roligt kan få hans "bruset-hår-fobi" til at gå væk..
Kan godt se at Lauras skræk er lidt større, så ved sgi ikke helt hvad du skal stille op.. Kan du evt. have hende i badekaret ved siden af brusekabinen, og selv gå i brusebad, så hun kan se det ikke er farligt?

Anmeld

3. april 2011

NinaNymannMadsen

asta har alle dage hadet bruseren. hun vil godt være i badekaret men bruseren er hun ´panisk for hun trækker sig væk og skriger og slår og jeg ved ikke hvad.. hvis i finder på noget der hjælper så sig endelig til.

indtil videre bruger vi en kop og hendes vaskeklud til at vaske håret med, hvilket ikke er let men kan lade sig gøre. gudskelov for hun ikke har ret meget hår endnu da så.

Anmeld

3. april 2011

Mor til Mike

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder

Vi har et problem... Laura ELSKER at være i bad... Så længe det er badekar... Så snart bruseren kommer frem bliver hun HELT panisk Det er et stort problem for hun skal selvfølgelig have vasket håret ordentligt - også når hun er i badekar...

Det hele startede efter hun var syg i julen... Vi ved ikke hvad der har udløst det, men forestiller os at det (endnu en gang) er traumet der har udløst en eller anden frygt for den her bruser. Hun har aldrig oplevet koldt eller for varmt vand fra bruseren så det er ikke derfor. Det var der bare pludselig en dag hun var i bad.

Hvad pokker skal vi gøre? Det er HELT udelukket at tage hende med i brusebad.. hun SKRIGER og virker virkelig bange og det synes jeg er synd!

Vi har forsøgt at lade hende lege stille og roligt med bruseren... både når den er slukket og når den er lidt tændt men så snart den bliver tændt flipper hun helt ud og flygter fra badekarret

WHAT TO DO?

knus Caroline

Køb sådan en bamse-ting der kan sættes på bruseren.. og forbind den med noget sjovt!.. eller køb en bruser der enten er meget mindre? det kan være størrelsen der gør hende bange.. 

Anmeld

3. april 2011

Pikku Myy

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder

WHAT TO DO?

knus Caroline

Min søn (snart 2 1/2) er også bange for bruseren. Han har ikke længere noget problem med at den er tændt i nærheden af ham eller at stå med den tændt i hånden, men han vil bestemt ikke have så meget som en hånd under den. Man kan godt få ham til at fylde en beholder under bruseren hvis han ikke er bevidst om det.

Vi har valgt at sige at hvis han ikke vil under bruseren, skal han ikke under bruseren. Få gange har det været nødvendigt hvis han fx har lavet lort i sit badekar eller kastet op, men så går vi det sammen og får det hurtigt overstået. Jeg har aldrig hørt om nogen ellers velfungerende voksne/store børn, der ikke vil tage brusebade, så jeg går ud fra det går over igen.

Mht hårvask så hælder vi bare vand fra en skål når vi skal skylle hans hår.

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

Mullemus86 skriver:

Hmm.. Kadir elsker bruseren, når han har den selv og den er lidt tændt.. skruer jeg mere op for den og f.eks. vil skylle hans hår, går han helt i panik, og det er selvom jeg forsøger at undgå at få vand i ansigtet på ham.. Jeg er gået over til at bruge en lille lege-kande til hans hår, da han godt kan klare dét.. Så sidder han og leger med bruseren imens og bagefter leger vi lidt med at bruse på kroppen med lidt kraftigere stråler.. Jeg håber lidt på, at det så stille og roligt kan få hans "bruset-hår-fobi" til at gå væk..
Kan godt se at Lauras skræk er lidt større, så ved sgi ikke helt hvad du skal stille op.. Kan du evt. have hende i badekaret ved siden af brusekabinen, og selv gå i brusebad, så hun kan se det ikke er farligt?

det har vi også prøvet og hun kommer altid ud og "kigger ind" når jeg er i bad men ligemeget hjælper det hun vil heller ikke have vi bruser hende på kroppen så det er ikke kun hovedet der er problemet... Vi bruger også hendes pjaske ting til at gøre håret vådt med osv, men vi bliver nødt til at bruse det når det er så langt ellers bliver det ikke rent...

Men det trøster mig egentlig lidt at det ikke er et ualmindeligt problem, omend Laura måske reagerer lidt voldsommere end nogle andre

Anmeld

3. april 2011

Caroline86

Misselbek skriver:

Køb sådan en bamse-ting der kan sættes på bruseren.. og forbind den med noget sjovt!.. eller køb en bruser der enten er meget mindre? det kan være størrelsen der gør hende bange.. 

en slukket bruser er ikke farlig, så jeg tror ikke det er selve bruserhovedet hun er bange for... hmm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.