Hvad må man egentlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Zeus

Måske det bare er mig, men jeg ser ikke et eneste ord, om partikler der hvirvler rundt i luften og smitter os allesammen med toxoplasmose?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

RiUL

Må man ikke spise lakrids? Ups, så har jeg syndet de sidste par dage

Og jeg bruger altså hårlak, og jeg tømmer kattebakken. Vasker dog altid mine hænder grundigt bagefter. Man spiser jo ikke kattens efterladenskaber

Men jeg er da ret sikker på at min mor brugte shampoo osv med parfume, og jeg har da altid været sund og rask

Anmeld

2. april 2011

kkk

Misselbek skriver:

Hvis den har haft det, må jeg så gerne røre ved kattebakken uden der sker noget? 

Altså det er dig der skal have haft toxoplasmose (ikke katten) .

Man bliver mig bekendt tjekket for toxoplasmose gennem de blodprøver der bliver taget ved 1. lægebesøg - det er jeg i hvertfald blevet hver gang. Langt de fleste har haft toxoplasmose som barn - som regel ikke noget man som sådan opdager at man har. Giver lidt dårlig mave og sådan... smitter gennem snavset jord (og kattelort) og kan også sidde på kød mv.  Men jeg har nu haft katte hele mit liv og har ikke haft det.

Kattebakken kan jo tømmes med handsker, men det har jeg da ikke lige nævnt for min mand - det er jo en af de gode ting at slippe for

Anmeld

2. april 2011

Majeha

Zeus skriver:

Så hvis du har kat, så tag ned og blive tjekket for sygdommen ved lægen.. Hvis du allerede har anti-stofferne i blodet, så sker der ingenting ved det  Langt de fleste katte har haft toxoplasmose på et tidspunkt, og de smitter kun i 14 dage, så du kunne reelt set allerede have haft sygdommen..

Og hvis det er en indekat, der aldrig kommer ud (hvilket de fleste katte med brug af kattebakke er), skal man ikke være nervøs for sygdommen, da det er udenfor de kan få den, ved f.eks. at æde inficerede dyrs hømhøm. Men bortset fra det, er det da alle tiders undskyldning for at få kæresten til at tømme bakken hver gang 

Anmeld

2. april 2011

Zeus

Majeha skriver:

Og hvis det er en indekat, der aldrig kommer ud (hvilket de fleste katte med brug af kattebakke er), skal man ikke være nervøs for sygdommen, da det er udenfor de kan få den, ved f.eks. at æde inficerede dyrs hømhøm. Men bortset fra det, er det da alle tiders undskyldning for at få kæresten til at tømme bakken hver gang 

Min kæreste lod mig undersøge det meste, så selv hvis jeg havde fundet ud af det tidligere, så er det da ikke sikkert, at jeg havde fortalt ham det

Anmeld

2. april 2011

Majeha

Zeus skriver:

Min kæreste lod mig undersøge det meste, så selv hvis jeg havde fundet ud af det tidligere, så er det da ikke sikkert, at jeg havde fortalt ham det

Præcis 

Vores var dog udekat, så han havde ingen bakke. Ellers ville jeg da heller ikke sige noget. Det må være en graviditetsgene, mændene må tage på sig, hehe. De slipper i forvejen lidt for let.

Anmeld

2. april 2011

Corn

Jeg gør som jeg vil, men en sund respekt for hvad man ellers ville fylde i sit barn.

Hvor dine grænser så går, er jo op til dig.

Jeg har drukket et glas alkohol i løbet af graviditeterne, brugt en smule make up og andre fy-ting, men jeg bruger tilgengæld ikke parfume- hverken i sæbe, shampoo, vaskemiddel osv....

Anmeld

3. april 2011

NinaNymannMadsen

ved det med kattebakken skal man holde sig fra og årfarvning, men man kan som andre skriver købe farve til gravide eller det har jeg hørt.
fisk med meget kviksølv i skal man holde sig fra, altså makral og tun på dåse fik også afvide at var der buler eller sådan noget i dåserne så skulle helt holde sig fra det.

men igen alt med måde, bruger stadig samme shampoo som før. bruger roll on deo, bruger makeup.

stiletter er ikke godt for ryggen ar jeg hørt specielt når man er gravid.

alt med måde.

Anmeld

3. april 2011

Moar2011

det eneste jeg ikke gør af de ting du skriver der, er at farve hår og fjerne kattebakke.. og så spiser jeg ikk så meget fisk.. men at drikke cola spise lakridt osv gør jeg , og har en perfekt baby i mavsen .. så alt med måde..

Anmeld

3. april 2011

kiwifrugten

Jeg har malet med vandbaseret maling, og med blomsten som er miljøvenligt. Jeg har farvet hår men uden amoniak og som er økologisk. Jeg har brugt en smule parfume uden på tøjet, jeg drikker cola men zero eller light. Og sushi må man gerne spise bare ikke tun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.